شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سال 2020#آمریکا

افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و آلمان در سال ۲۰۲۰


افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و آلمان در سال 2020

یک خبرگزاری غربی از افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و آلمان در سال ۲۰۲۰ با وجود تحریم‌های آمریکا و شیوع کرونا خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از" دویچه وله"، با وجود شیوع کرونا و تحریم‌های پیش‌بینی شده از سوی دولت آمریکا، حجم بازرگانی ایران و آلمان در سال گذشته افزایش یافت. در بین کشورهای اروپایی، آلمان با فاصله‌ای زیاد مهم‌ترین شریک تجاری ایران به شمار می‌آید.

به این ترتیب شیوع کرونا و تحریم‌های اقتصادی مانع از بهره‌گرفتن کامل از ظرفیت بازرگانی خارجی بین دو کشور آلمان و ایران نشده است.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ( 28 بهمن ماه) با انتشار گزارشی از برلین، آخرین آمار مربوط به بازرگانی خارجی دو کشور ایران و آلمان را منتشر کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این گزارش آمده که آلمان در سال گذشته میلادی به‌رغم محدودیت‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و به‌رغم شیوع کرونا میزان خرید کالای خود از جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی ایران و آلمان، میزان واردات آلمان از ایران در سال گذشته میلادی نسبت به سال 2019 رشدی 30 درصدی داشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شرکت‌های آلمانی در سال 2020 اقدام به واردات کالا به میزان 273 میلیون یورو از ایران کرده اند. این در حالی است که میزان صادرات آلمان به ایران نیز در سال گذشته رشدی کمتر از یک درصد داشته است.

اتاق بازرگانی ایران و آلمان اعلام کرد که در سال گذشته میلادی جمهوری اسلامی ایران کالاهایی به ارزش یک میلیارد و 560 میلیون یورو از آلمان وارد کرده است.

به این ترتیب، آلمان با فاصله زیاد از سایر کشورهای اروپایی اصلی‌ترین صادر کننده کالا به ایران به شمار می‌آید. ایتالیا با صاداراتی معادل 561 میلیون یورو پس از آلمان در رتبه دوم قرار دارد.

کشورهای هلند 363 میلیون یورو و فرانسه 254 میلیون یورو در سال گذشته 2020 به ایران کالا صادر کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز در ادامه می نویسد به علت تحریم‌های پیش‌بینی شده از سوی آمریکا، کشورهای دیگر از انجام معاملات اقتصادی با ایران منع شده بودند. افزون بر آن، تحریم‌ها مانع از تراکنش‌های مالی بین ایران و کشورهای دیگر شده است.

میشائیل توکوس، رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان ابراز امیدواری کرده است که در سایه بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های اقتصادی ایران، حجم بازرگانی ایران و آلمان در سال جاری میلادی بهبود بیشتری بیابد. 

انتهای پیام/