شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن#قاچاق

اختصاصی | نهادهای نظارتی و امنیتی مانع قاچاق واکسن کرونای داخلی و وارداتی شوند

اختصاصی | نهادهای نظارتی و امنیتی مانع قاچاق واکسن کرونای داخلی و وارداتی شوند

اختصاصی | نهادهای نظارتی و امنیتی مانع قاچاق واکسن کرونای داخلی و وارداتی شوند
هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال قاچاق واکسن کرونای داخلی و وارداتی به آن سوی مرزها اظهار داشت:
هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز،  درباره احتمال قاچاق واکسن کرونای داخلی و وارداتی به آن سوی مرزها اظهار داشت: هرجا که ارزانی بوده و یارانه تخصیص یابد و توزیع مشکل داشته باشد احتمال بروز قاچاق زیاد خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون قاچاق سوخت، آرد وجود دارد، افزود: این رویه در مورد قاچاق دارو  احتمالاً قاچاق واکسن کرونا تکرار می‌شود ولی باید مسئولین، نهادهای نظارتی در این باره ورود کرده و مراقبت‌های لازم را داشته باشند.
 
نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌اگر چیزی ارزان باشد و کنترلی بر توزیع آن نباشد قطعاً فساد رخ می‌دهد؛ این در حالی است که موضوع واکسن کرونا در شرایط فعلی در ایران و جهان حساسیت‌های بالایی داشته و کشورهای دیگری نیز در این باره حساسیت و نیازمندی فراوانی دارند که همین رویه در مورد کشورهای همسایه وجود دارد و اگر نظارتی بر توزیع واکسن‌های داخلی و خارجی وجود نداشته باشد دچار مشکل خواهیم شد.
 
بیگی‌نژاد گفت: هم‌اکنون فشار رسانه‌ای هم در مورد واردات واکسن کرونا وجود دارد. در حالیکه اگر به موضوع قاچاق معکوس واکسن کرونا توجه نکنیم تمرکز مسئولان به هم ریخته و آنها اسیر جریان‌سازی‌های رسانه‌ای خواهند شد و شیرینی و حلاوت تولید واکسن کرونا و توزیع آن را داشته‌ایم از بین خواهد رفت.
 
وی افزود: ما هم‌اکنون هزینه‌‌های بسیاری برای واردات دارو و حتی واکسن کرونا می‌دهیم که این کار جمهوری اسلامی برای آسایش مردم و ارتقای بهداشت و سلامت هموطنان‌مان صورت می‌گیرد ولی اگر نظارت لازم در این زمینه وجود نداشته باشد احتمال قاچاق آن بالا می‌رود و دچار خسران خواهیم شد.
 
نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نظارت بخش‌های مختلف بازرسی و فعالیت‌های دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای کنترل مرزها به منظور عدم خروج واکسن‌های کرونای داخلی و خارجی نباشد ضعف مدیریتی برخی مسئولان توسط رسانه‌های معاند به حاکمیت ربط پیدا خواهد کرد که از این موضوع آسیب زیادی متحمل خواهیم شد.
 
بیگی‌نژاد اظهار داشت: دولت و وزارت بهداشت باید در این زمینه ضمن هوشمندی لازم با استفاده از ابزار رسانه‌ای این حربه را از قاچاقچیان کرونا گرفته و مانع از فعالیت آنها شوند. ضمن اینکه بایستی با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت بالا واکسن کرونای داخلی و خارجی را به آحاد جامعه تزریق کرده و تلاش‌ها برای از بین بردن ویروس کرونا انجام شود.