شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#سه شنبه

خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد:

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری یک فروند پهپاد یمنی شد

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری یک فروند پهپاد یمنی شد

ائتلاف نظامی سعودی در جنگ یمن شامگاه سه شنبه مدعی شد که یک فروند پهپاد یمنی را رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، ائتلاف سعودی در جنگ یمن شامگاه سه شنبه (به وقت ریاض) مدعی شد که یک فروند پهپاد متعلق به نیروهای انصارالله یمن را رهگیری و منهدم کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان با استناد به ادعای این ائتلاف گزارش داد پهپاد مذکور که به سمت «خمیس مشیط» در جنوب عربستان سعودی پرواز می‌کرد، حامل مواد منفجره بوده است.

گفتنی است، روز شنبه نیز یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فرودگاه بین المللی أبها را هدف قرار دادند. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «در این عملیات که با پهپاد از نوع صماد ۳ انجام شد، اهداف مهم هدف قرار گرفتند. این عملیات با دقت تمام انجام شد».

وی تأکید کرد که عملیات هدف قرار گرفتن فرودگاه بین المللی أبها در ظهر روز شنبه به وقت محلی در واکنش به ادامه حملات نظامی و تشدید تحرکات نظامی متجاوزان و ادامه محاصره ملت یمن از سوی دشمن، انجام شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک روز پیش از آن (جمعه) نیز با ۳ فروند هواپیمای بدون سرنشین قاصف ۲k اماکن حساس نظامی در فرودگاه بین المللی أبها و پایگاه ملک خالد در خمیس مشیط را هدف قرار داده بودند.

این نیروها همچنین روز پنجشنبه هفته گذشته با چهار فروند هواپیمای بدون سرنشین از نوع صماد ۳ و قاصف ۲K، آشیانه‌های جنگنده‌های عربستان در فرودگاه آب‌ها را هدف قرار دادند.

کد خبر 5149017