شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جشنواره فیلم فجر

«هنروتجربه» خواستار بخش رسمی و سیمرغ مستقل در جشنواره فیلم فجر شد


«هنروتجربه» خواستار بخش رسمی و سیمرغ مستقل در جشنواره فیلم فجر شد

مؤسسه «هنروتجربه» در بیانیه‌ای نسبت به جایگاه سیمرغ «هنروتجربه» در جشنواره ملی فیلم فجر واکنش نشان داده و بر لزوم برگزاری جشنواره‌ای مستقل برای جریان سینمای هنری و تجربی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در زیر چند خبر سینمایی را می‌خوانید: 

واکنش «هنروتجربه» به بیانیه داوران جشنواره فیلم فجر 39

با پایان سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر و اعلام برندگان که با بیانیه هیئت داوران همراه بود و در آن درباره سیمرغ هنروتجربه و اهدا نشدن آن نکاتی مطرح شد، مؤسسه «هنروتجربه سینمای ایرانیان» با تأکید بر لزوم اختصاص بخش مستقلی به فیلم‌های هنروتجربه در جشنواره ملی فیلم فجر نکاتی را درباره برخورد این رویداد سینمایی با جریان سینمای هنری و تجربی متذکر شد. 

متن بیانیه مؤسسه «هنروتجربه» بدین شرح است:

«به نام خدا

مؤسسه «هنر و تجربه سینمای ایرانیان» از رویکرد هیئت محترم داوران این دوره از جشنواره فجر مبنی بر لزوم اختصاص بخش مستقل هنروتجربه در جشنواره که در بند چهارم بیانیه این هیئت منعکس شده استقبال می‌کند.

مؤسسه سینمایی «هنر و تجربه» با تأکید بر ضرورت احترام به همه سلایق سینمایی در یک جشنواره ملی، معتقد است نمی‌توان به بهانه فیلم‌های پرمخاطب، سینمادوستان را از دیدن فیلم‌های هنری و تجربی محروم کرد.

نکته دیگری که اشاره بدان ضروری است، این است که اصلاح ساختارها و رویه‌های منسوخ و حذف تفکیک فیلم‌ها به سینمایی و ویدئویی از ضروریات عصر دیجیتال است و تا زمانی که این اصلاح صورت نپذیرد، بخشی از فیلم‌های کیفی سینمای هنری و تجربی به بهانه داشتن پروانه ویدئویی و علی‌رغم موفقیت‌های خیره‌کننده در جشنواره‌های معتبر جهانی از حضور در این جشنواره منع می‌شوند.

این مؤسسه همچنان تأکید می‌کند عنوان سیمرغ «هنر و تجربه» به دلیل فقدان اطلاع دست‌اندرکاران محترم جشنواره از پیشینه این جریان قدرتمند، بهتر است با نام دیگری در مجموعه سیمرغ‌های جشنواره قرار گیرد.

با توجه به تأکید مکرر دست‌اندرکاران محترم جشنواره و هیئت داوری ادوار مختلف جشنواره طی 7 سال گذشته و برای حفظ هویت این نوع سینمای مهم و پرهیز از خدشه به آن در یک جشنواره با رویکرد فقط مخاطب عام، این مؤسسه در تلاش است تا جشنواره اختصاصی و مستقل سینمای «هنر و تجربه» را در سالیان آینده برگزار کند.

در پایان پیشنهاد می‌شود در صورت اصرار به ادامه روند فعلی، بخش «هنر و تجربه» به عنوان یکی از بخش‌های رسمی جشنواره فیلم فجر(«نگاه نو» و فیلم کوتاه و مستند) پذیرفته شود و مثل همان بخش‌ها یک هیئت داوری مجزا برای اهدای سیمرغ بهترین فیلم «هنر و تجربه» در نظر گرفته شود.

بهمن 1399»

جزئیات برگزاری جشنواره فیلم «موج» کیش

مراسم افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری عصر روز پنجشنبه 30 بهمن ماه ساعت 17:30 در سالن خلیج‌فارس منطقه آزاد کیش با رعایت کامل پروتکل‌‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این رویداد، رضا اردلان رئیس جشنواره در سخنانی به تشریح برنامه‌های این رویداد طی سه دوره برگزاری و اهداف نخستین دوره برگزاری آن به صورت بین‌المللی خواهد پرداخت.

از روز جمعه اول اسفندماه نمایش فیلم‌ها و کارگاه‌های آموزشی جشنواره  کلید می‌خورند. در این دوره 2 کارگاه سینمایی تدارک دیده شده که در روزهای اول و دوم اسفندماه برگزار می‌شوند. 

اولین کارگاه از سری کارگاه‌های آموزشی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش با نام «داستان کامل» روز جمعه یکم اسفندماه ساعت 22 برگزار می‌شود. مدرس این کارگاه محمد گذرآبادی نویسنده و مترجم آثار سینمایی است.

دوم اسفند ماه همزمان با سومین روز برگزاری جشنواره دومین کارگاه «داستان‌گویی از خانه تا دنیا» ساعت 22 برگزار ‌می‌شود. الهه نوبخت تهیه‌کننده و پخش‌کننده بین‌المللی سینما مدرس این کارگاه است.

براساس این گزارش، کیانوش عیاری، تورج اصلانی، هومن سیدی، مهوش شیخ‌الاسلامی و محسن استادعلی آثار بخش «ملی» چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش را داوری کردند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری از تاریخ 18 تا 21 فوریه 2021 مصادف با 30 بهمن لغایت 3 اسفند در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/