شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس جمهور#۲۲ بهمن

جزئیات اقدامات دولت در برابر توهین به رئیس جمهور در ۲۲ بهمن | ربیعی: توهین به رئیس‌جمهور توهین به تدابیر رهبری است

سخنگوی دولت درباره توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این به نظر ما فقط توهین به رئیس‌جمهور نیست بلکه به تدابیر رهبر معظم انقلاب حمله می‌شود و اختلال ایجاد می‌کند و تدابیر وحدت‌بخش را دارند مورد هدف قرار می‌دهند. با روح ۲۲بهمن هم همخوان نبود.

ربیعی

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ سخنگوی دولت در پاسخ به سوال همشهری درباره تخریب‌های روز ۲۲بهمن علیه رئیس‌جمهور و بیانیه هیات دولت که تاکنون به خاطر شرایط دشوار کشور سکوت کرده است، آیا باید منتظر واکنش‌های بیشتری دربرابر هجمه‌ها باشیم، گفت: خوشبختانه مردم ما به رغم همه خواب و خیال‌هایی که دیده شده بود، از نسلی و بین نسلی در راهپیمایی شرکت کردند.

خیلی‌ها می‌گفتند اینها ۴۰سالگی انتخابات‌شان را جشن نمی‌گیرند. این را یادمان است و برای خیلی قبل نیست. به سران اروپایی زنگ زدند و گفتند دست نگهدارید که ۳ماه دیگر اینها نیستند. ما امسال هم جشن انقلاب‌مان را گرفتیم و عظمت هم داشت.

برخی اتفاقات افتاد که اگرچه محدود به یک شهر بود و تعدادشان هم زیاد نبود اما شاهدیم بودیم در چهل و دومین سالگرد انقلاب وحدت شعاری دربرابر آمریکا و اسرائیلی که در سال‌های اخیر نقش گسترده و تلاش زیادی برای ایجاد مشکلات متعدد در کشورمان داشتند جای خودش را با انشقاق داد از این جهت شوک‌آور بود. عده‌ای اقلیت به‌جای اینکه علیه دشمنانی که با به راه انداختن جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشورمان ۳سال و نیم متهم اصلی هستند شعار سر بدهند علیه فرمانده این جنگ که در حال دفاع از ایران است اهانت کنند. متاسفانه مراسم باشکوه همبستگی مردم با آرمان‌های امام خمینی و انقلاب و همچنین دفاع از جمهوریت و اسلامیت را با حواشی تلخ مواجه کردند که خوراک رسانه‌های معاند و بدخواهان دیرین انقلاب شد.

علی ربیعی تصریح کرد: به اعتقاد شخصی من باید از این مسئله به عنوان اینکه چرا در ۳سال و نیم و بیشتر اینچنین حرف‌هایی در تریبون‌ها زده شود که سند تمام نارسایی‌ها را از دامن ترامپ بزدایند و با برخی اهداف سیاسی کوتاه مدت این سند را به نام دولت بزنند.

نتیجه‌اش هم همین اتفاقات می‌شود. چیزی که بیان می‌شود و گفتمانی که ساخته می‌شود نتیجه‌اش عده کوچکی می‌شوند که تمام رسانه‌های خارجی آن عظمت را بتوانند تحت تاثیر قرار بدهند. این به نظر ما فقط توهین به رئیس‌جمهور نیست بلکه به تدابیر رهبر معظم انقلاب حمله می‌شود و اختلال ایجاد می‌کند و تدابیر وحدت‌بخش را دارند مورد هدف قرار می‌دهند. با روح ۲۲بهمن هم همخوان نبود.

او درباره منشا شکل‌گیری چنین تخریب‌های توضیح داد: به‌عنوان کسی که تجربه زیستی حضور در انقلاب اسلامی باشکوه را همراه خودش دارد، به یاد می‌آورم که چگونه تدارک گفتمانی در ضدیت با شهید بهشتی شکل گرفت. ابتدا مرگ بر آمریکا گفتند و بعد توهین به شهید بهشتی را هم همراه آن کردند ولی در پایان دیدیم که چه شد.

در آن زمان هم شاهد بودیم که عده‌ای تئوری‌سازی‌هایی مثل دشمن بلافصل داشتند و می‌گفتند دشمن بلافصل خطرناک‌تر است و چه هزینه‌های سنگین و جبران ناپذیری به کشور وارد شد. ما هدف‌مان ایجاد آرامش است. به سایه وحدت بیاییم و چیزی را فدای اهداف کوتاه مدت سیاسی نکنیم. فکر نکنیم چیزی که می‌گوییم آثاری در میان افراد جامعه ندارد. البته برای این امر هم حتما قوه قضاییه کار خودش را دنبال خواهد کرد. افکار عمومی هم واکنش خوبی نشان داد و مورد حمایت مردم نبود و مناسب است که همگان طوری کنش سیاسی و اجتماعی داشته باشد که جامعه احساس وحدت در بالا داشته باشد.

ربیعی در پاسخ به این سوال که دولت چه اقدامی می‌خواهد بکند، گفت: باید بگویم ما تا حالا صبر کرده‌ایم، آرامش نیاز داریم. این اتفاقاتی که رخ می‌دهد ناشی از یک فرآیند جریان‌سازی فکری غلط است و تجربه تاریخی متاسفانه تلخی هم در این زمینه داریم. آقای روحانی یک شخص است و ممکن است چیزهای بیشتر یا کمتر هم گفته شود. این مهم نبود. مهم این علامت زشتی بود که می‌شود به‌راحتی شعارهای سنتی انقلاب را نداد و جایگزینش مخالف بلافصل را قرار داد و این یک امر خطرناک در سامان سیاسی داخلی کشور است.

او همچنین درباره قطعنامه پایانی راهپیمایی گفت: درخصوص حذف نام امام از بیانیه پایانی راهپیمایی باید بگویم همان‌طور که مقام معظم رهبری جمله زیبا داشتند که این انقلاب بی‌نام و نشان خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست انتظار ما این است که این نگاه به‌طور بسنده و سزاوار در مراسم ۲۲بهمن آنچنان که باید دیده شود همواره دیده شود و در قالب یک یا ۲کلمه نباشد و ما انقلاب را بدون آموزه‌ها و بدون آنچه که نقش امام بود را تحریف تاریخ انقلاب می‌دانیم. دیدگاه مقام معظم رهبری بهترین دیدگاه است که چنین شایسته باید امام را در تاریخ انقلاب بازبتابانیم. 

در مورد نامه معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس محترم قوه قضاییه فعلا دستور رسیدگی داده‌اند و گفته‌اند من از همان سفر خارج که بودم از همان جا دستور پیگیری دادم. معاونت حقوقی هم در مورد وقایع اصفهان به دادستانی اعلام شکایت کرده است. دادستان محترم اصفهان اعلام کردند به جهت اینکه رئیس‌جمهور از ارکان نظام هستند و با توجه به جنبه عمومی حفظ نظم رسیدگی را آغاز کرده‌اند.

کد خبر 585409

برچسب‌ها