شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#مجلس#مجلس نمایندگان

برنده و بازنده‌های استیضاح ترامپ


برنده و بازنده‌های استیضاح ترامپ

یک پایگاه آمریکایی با یادآوری اظهارات رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا که گفته بود: حزب جمهوریخواهی وجود ندارد بلکه حزب ترامپ وجود دارد، هشدار داد با تبرئه ترامپ شکاف‌های عمیق اجتماعی و سیاسی در آمریکا به مراتب وخیم‌تر و نگران کننده تر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه آمریکایی «ووکس»  در تحلیلی درباره دومین استیضاح ترامپ نوشته بود که این محکمه پنج بازنده و تنها یک برنده داشت که آن هم خود ترامپ بود.

ووکس بزرگترین بازنده‌های این استیضاح را قانون اساسی و نظام قانون اساسی، دموکرات ها، سنا و حتی تیم حقوقی وکلای ترامپ عنوان کرد.

اکنون تارنمای خبری هیل گزارش داده که «مایکل ون دروین» وکیل حقوقی ترامپ به مرگ تهدید شده و خانه وی مورد حمله قرار گرفته، این درحالیکه ترامپ در ملک خود واقع در مارولوگای فلوریدا در استراحت به سر می برد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«ران براون اشتاینچ»  تحلیلگر سیاسی و سردبیر ارشد رسانه خبری آمریکایی «آتلانتیک»، هشتم بهمن ماه در مصاحبه با سی‌ان‌ان، جمهوریخواهان را به نقض اصول دموکراسی در آمریکا متهم کرد که از ترامپ واهمه دارند و خود را تحت حمایت وی قرار داده‌اند.

اشتاین درانتقاد از حزب جمهوریخواه به سی‌ان‌ان گفته است که ترامپ طی 4 سال گذشته نشان داد که هیچ حد و مرزی برای پیشبرد کارهای خود نمی شناسد و جمهوریخواهان نیز طی این مدت اجازه دادند وی هرآنچه می خواهد انجام دهد.

به گفته اشتاین، سیگنال هایی که جمهوریخواهان درباره استیضاح ترامپ از خود بروز می دهند برای آینده نظام سیاسی آمریکا خطرآفرین است.

اشتاین به سی‌ان‌ان گفت: جمهوریخواهان هنوز خود را در سایه ترامپ می بینند، اگر خود را از سیطره ترامپ خارج نسازند، باید چهارسال توام با هراس را تجربه کنند، البته بواقع آنها خواهان قرار گرفتن در سایه و سیطره ترامپ هستند.

«ران براون اشتاین» تحلیلگرمسائل سیاسی شبکه خبری سی‌ان‌ان به صراحت دراین باره گفت: در واقع دیکتاتوری بر آمریکا سایه افکنده است.

در همین حال جان بوئر رئیس سابق مجلس نمایندگان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ام. اس. ان. بی. سی» در ژوئن 2018به صراحت گفت: حزب جمهوریخواهی وجود ندارد، حزب رئیس جمهوری ترامپ وجود دارد.

نظام سیاسی آمریکا که کمتر از 250 سال از قدمت آن می گذرد، اکنون علاوه بر بحران های به جای مانده از  چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور و وضعیت نابسامان سیستم درمانی و شکاف عمیق اجتماعی و سیاسی،  با تبرئه ترامپ با بحرانی به مراتب وخیم تر و نگران کننده تر مواجه است.


انتهای پیام/