شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#آستانه نوروز#شهر تهران#رئیس کمیته

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

همه تذکرهای نمایندگان مردم در پارلمان شهری | از هشدار درباره گودهای خطرساز تا مهار گرانی‌ها در آستانه نوروز

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران به لزوم توجه به ایمن‌سازی و تعیین‌تکلیف گودهای رها شده در سطح تهران تاکید کرد.

شورای شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، در جریان دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت گودهای پرخطر پایتخت، گفت: متاسفانه در برخی محلات شهر شاهد وجود گودبرداری‌هایی برای ساخت‌وساز مجتمع‌های بزرگ مقیاس هستیم که پس از گودبرداری از سوی مالکان و مجریان به دلایل مختلفی رها شده‌اند و زندگی شهروندان و کالبد شهر را در ابعاد مختلف تحت‌الشعاع قرار داده‌اند.

او افزود: عدم تعیین تکلیف این گودها، فضای شهر و تاب‌آوری را دچار چالش کرده و خطرهای بالقوه‌ای را برای زندگی و ایمنی شهروندان ایجاد کرده است.

فراهانی با بیان اینکه از آغاز فعالیت شورای پنجم، پیگیری وضعیت گودهای رهاشده در دستور کار قرار داشته است، خاطرنشان کرد: تا کنون در خصوص تعیین‌تکلیف این گود در صحن شورا از سوی اعضای شورا تذکرات متعددی داده شده و نشست‌ها و بازدیدهای زیادی انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین در بند ب تبصره ۱۱ بودجه سال ۱۳۹۹  شهرداری تهران، شورا اجازه داد تا اعتبار مندرج در ردیف اعتباری به شماره طبقه‌بندی ۶۱۷۰۴۰۱۶۹ با عنوان اعتبارات پیش‌بینی نشده سرمایه‌ای در اختیار شهردار تهران (در کلیه مأموریت‌ها و برنامه‌ها) را برای تأمین هزینه‌های پیش‌بینی نشده سرمایه‌ای، اضطراری، خطرآفرین و گودبرداری‌های رهاشده هزینه کند.

فراهانی گفت: بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع، به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره لزوم توجه به ایمن‌سازی و تعیین‌تکلیف گودهای رهاشده در سطح تهران، به شهرداری تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مسئله گودهای رهاشده در سطح شهر توجه کند.

لزوم تخصیص نقدینگی برای کسری ردیف‌های اعتباری بلیت مترو و اتوبوس

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان دویست و هفتاد و سومین جلسه شورا و در دو تذکر خطاب به شهردار تهران، گفت: با توجه به پیگیری‌های متعدد کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران برای کاهش تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر وضعیت بحرانی سیستم حمل‌ونقل همگانی شهر تهران و مکاتبات متعدد این کمیسیون با معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری مبنی بر لزوم ارائه اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ برای ردیف‌های اعتباری تحت عنوان مابه‌التفاوت قیمت بلیت مترو به مبلغ حداقل ۲۲۰۰ میلیارد ریال و مابه‌التفاوت قیمت بلیت اتوبوس به مبلغ حداقل ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای رفع کسری هزینه‌های جاری شرکت‌های بهره‌برداری مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی که منجر به مشکلات جدی در وضعیت اداره امور مربوطه و عدم پاسخگویی به مطالبات قانونی رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی شده است.

وی ادامه داد : لذا به شهردار تهران تذکر می‌دهم نسبت به تخصیص نقدینگی فوری به این دو ردیف اعتباری اقدام عاجل صورت دهد و همچنین در اسرع وقت نسبت به ارائه اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ با توجه به اختیارات متعددی که شورای اسلامی شهر تهران در قالب مصوبه بسته‌های محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا به شهرداری تهران برای اتخاذ تدابیر موثر و اجرایی در شرایط بحرانی حاضر داده است، اقدام کند.

لزوم تکمیل فاز یک پروژه پایانه جدید شرق تهران

علیخانی همچنین در تذکر دیگری در خصوص لزوم تعیین وضعیت پروژه احداث پایانه شرق و ادامه عملیات اجرایی آن، گفت: با عنایت به مفاد بند ۸ ماده ۸۰ قانون شوراها، به شهردار تهران تذکر می‌دهم که با وجود برگزاری جلسات متعدد در خصوص رفع مشکلات و ادامه عملیات اجرایی پروژه پایانه جدید شرق تهران تاکنون نه تنها هیچ‌گونه اتفاق جدیدی رخ نداده بلکه حتی در تخصیص اعتبار لازم برای اتمام و بهره‌برداری از فاز اول این پروژه تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری نیز اقدام موثری به چشم نمی‌خورد.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: متاسفانه هنوز در میان مدیران ارشد شهرداری در مورد ادامه دادن یا رها کردن پروژه اختلاف‌نظر وجود دارد. لذا با توجه به ضرورت بهره‌برداری مناسب از این پروژه که باعث رشد و بالا رفتن استانداردهای شهری در شرق تهران می‌شود، به شهردار تهران تذکر می‌دهم که به فوریت نسبت به هماهنگی مجموعه تحت مدیریت خود در جهت تعیین وضعیت نهایی پروژه و ادامه عملیات اجرایی پایانه جدید شرق اقدام شود.

لزوم مهار گرانی‌ها در آستانه نوروز ۱۴۰۰ و موج چهارم کرونا

سید محمود میرلوحی، رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری خطاب به وزیر صمت، وزیر بهداشت و شهردار تهران خواهان تقدیر و تشکر از همکاران خدوم فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در شرایط کرونایی شد و گفت: سال گذشته در اسفند ۹۸  و فروردین ۹۹ چه فضای پراضطرابی را کرونا و اعوان کرونا به وجود آورده بودند تا تهیه اقلام مورد نیاز مردم را دچار مشکل کنند اما فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار مسئولانه در دفاع از شهروندان و مردم ایستادند و در تامین اقلام عمومی شهر همت گماردند همچنان که تاکنون ۱۸۶ همکار ما در شهروند به این بیماری منحوس مبتلا شده‌اند اما باز لحظه‌ای از وظایف خود غفلت نکردند تا اقلام مورد نیاز شهروندان تامین شود. بنابراین خدمات این عزیزان در کنار تولیدکنندگان بخش کشاورزی و غذایی و مایحتاج مردم به خوبی دیده نشده است.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران افزود: از وزیر صمت، وزیر بهداشت و دکتر حناچی شهردار تهران می‌خواهم ضمن اینکه از همکاران این دو بخش تشکر شود، در آستانه نوروز ۱۴۰۰ که دوباره دست‌هایی از آستین بیرون آمده و با شروع نگرانی‌ها از موج چهارم بیماری باز تلاش می‌کنند تا بازار را ملتهب کنند و اقلامی نظیر میوه و مرغ را گران کردند، از این اعمال جلوگیری به عمل آورند.

کد خبر 585353

برچسب‌ها