شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#انتخابات#مجلس#رئیسه مجلس

امیرآبادی فراهانی در صحن مجلس:

اگر بودجه چند دوازدهم تصویب کنیم شورای نگهبان آن را رد می کند

اگر بودجه چند دوازدهم تصویب کنیم شورای نگهبان آن را رد می کند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر مجلس بودجه چند دوازدهم را تصویب کند، چون سال آینده انتخابات داریم، شورای نگهبان آن را رد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: دولت در این اصلاحیه تغییرات بسیار خوبی را انجام داده است و تدابیر مقام معظم رهبری درباره سهم صندوق توسعه ملی از مازاد فروش نفت به خوبی رعایت شده است.

وی بیان کرد: همچنین حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در لایحه اصلاحی بودجه دولت هزینه ها را کاهش داده و همچنین ۲۵ هزار میلیارد تومان مالیات ها را افزایش داده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وابستگی به نفت و همچنین انتشار اوراق اسلامی کاهش یافته و میزان اعتبارات عمرانی در لایحه اصلاحی بودجه افزایش یافته است.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: البته هنوز دولت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی تکلیفی را مشخص نکرده است که در مجلس و کمیسیون تلفیق باید در این باره تصمیم گرفته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتبارات قوه قضاییه نسبت به بودجه اولیه دولت تقویت شده اما کافی نیست و باید اعتبارات قوه قضاییه هم مانند نهاد ریاست جمهوری افزایش یابد چرا که سند تحول قضایی به نفع کشور است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تقاضای بنده از نمایندگان آن است که به بودجه چند دوازدهم فکر نکنند چرا که زمانی که در سال ۹۱ بودجه ارائه نشد، مجلس بودجه سه دوازدهم را تصویب کرد و چون سال ۹۲ سال انتخابات بود، شورای نگهبان آن را بازگرداند.

وی اظهار داشت: ما سال ۱۴۰۰ انتخابات را داریم و اگر بودجه سه دوازدهم را تصویب کنیم، شورای نگهبان آن را بازمی گرداند.

کد خبر 5148331
زهرا علیدادی