شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#سوریه#ارتش#آمریکا

سوریه| مین‌های تروریست‌ها بازهم قربانی گرفت/ تداوم عملیات ارتش سوریه علیه داعش


سوریه| مین‌های تروریست‌ها بازهم قربانی گرفت/ تداوم عملیات ارتش سوریه علیه داعش

کشته و زخمی شدن پنج غیرنظامی بر اثر مین‌های تروریست‌ها در حومه حلب، ربوده شدن ۱۰ معلم سوری از سوی شبه نظامیان وابسته به آمریکا در حسکه و ادامه عملیات ارتش سوریه علیه داعش در مناطق واقع میان حمص و دیرالزور از مهمترین اخبار امنیتی سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سانا، بر اثر انفجار مین برجای مانده از گروه‌های تکفیری در اطراف روستای «خناصر» در حومه جنوبی حلب در سوریه، یک مرد و یک کودک کشته و سه زن زخمی شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سانا گزارش داد: این مین شب گذشته در اراضی کشاورزی روستای «خناصر» در حومه جنوبی حلب منفجر شد که از این خانواده دو قربانی گرفت و سه نفر را زخمی کرد.

این در حالی است که پنجشنبه گذشته هم بر اثر انفجار مین برجای مانده از گروه‌های تفکیری در مناطق «کاستیلو» در شمال غرب حلب هم یک غیرنظامی کشته شده بود.

این بدان سبب است که گروه‌های تروریستی قبل از درهم شکسته شدن اقدام به مین گذاری و تله گذاری در مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی می‌کنند.

احداث 2 پایگاه نظامی جدید آمریکایی در دورترین نقطه حسکه و اجرای طرح خطرناک

از سوی دیگر منابع آگاه به الوطن سوریه اعلام کردند که اشغالگران آمریکا کار احداث دو پایگاه جدید غیرقانونی در منطقه «عین دیوار» در شمال شرق شهر «المالکیه» در دورترین نقطه استان حسکه در شمال شرق سوریه و اطراف میدان نفتی «رمیلان» را شروع کرده‌اند.

این منابع اعلام کردند که نیروهای آمریکایی به دنبال اجرای طرح خطرناک در مثل مرزی عراق-سوریه-ترکیه هستند.

کشته شدن یک شبه نظامی وابسته به آمریکا در حومه دیرالزور

منابع محلی به سانا اعلام کردند که یک شبه نظامی وابسته به «قسد» در جریان تیراندازی به وی در روستای «الحجنه» در حومه شرقی دیرالزور کشته شده است.

در شهرک «الشحیل» در حومه شرقی دیرالزور هم بر اثر تیراندازی افراد مسلح به شبه نظامیان قسد شماری از آنها زخمی شدند.

این در حالی است که شبه نظامیان قسد در ادامه اقدامات خود علیه ساکنان 10 معلم را در شهر حسکه ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

این افراد از معلمانی بودند که اقدام به تدریس مطابق برنامه درسی دولت سوریه کرده بودند که به مذاق شبه نظامیان آمریکایی خوش نیامد و آنها را ربودند.

غارت آثار باستانی سوریه از سوی نیروهای ترکیه

خبر دیگر اینکه الوطن سوریه گزارش داد که نیروهای ترکیه مشابه اقدامی که در «تل آفس» در شرق ادلب انجام در «تل قسطون» در «سهل الغاب» در شمال غرب استان حماه هم دست به حفاری و به غارت بردن آثار باستانی این منطقه کردند.

تداوم نبرد ارتش سوریه با داعش

این در حالی است که یک منبع نظامی سوری از درگیری ارتش سوریه با داعشی‌ها در مناطق حدفاصل حمص و دیرالزور و هلاکت شماری از آنها خبر داد.

این منبع بیان کرد: جنگنده‌های سوری و روسی مواضع بازمانده‌های داعش را در عمق بادیه و در مثلث حماه-حلب- الرقه بمباران کردند و تلفات سنگینی به تکفیری‌ها وارد کردند.

در محور صحرای شرقی حماه، نیروهای ارتش سوریه مواضع خود را مستحکم کرده‌اند تا داعش را به زانو درآورند.

انتهای پیام/