شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#دونالد ترامپ#نتایج

۷۵ درصد آمریکایی‌ها خواستار ایفای نقش برجسته ترامپ در حزب جمهوریخواه هستند


75 درصد آمریکایی‌ها خواستار ایفای نقش برجسته ترامپ در حزب جمهوریخواه هستند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد سه چهارم جموریخواهان خواستار آن هستند که دونالد ترامپ یک نقش برجسته و مهم را در این حزب ایفا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تازه ترین نظرسنجی دانشگاه کویینی پیاک حاکی است 75 درصد جمهوریخواهان آمریکایی خواستار آن هستند که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا علی رغم آنکه برای دومین بار در مجلس سنا استیضاح شده، یک نقش مهم و برجسته در این حزب ایفا کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، 21 درصد جمهوریخواهان نیز گفته‌اند که با ایفای یک نقش مهم و برجسته از سوی ترامپ در این حزب مخالف هستند.

 

به طور کلی 60 درصد آمریکایی ها نیز گفته‌اند که نمی خواهند ترامپ یک نقش مهم و برجسته در حزب جمهوریخواه داشته باشد. بیش از 96 درصد دموکرات ها و 61 درصد مستقل ها این نظر را داشته‌اند.

حدود 55 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز گفته‌اند که ترامپ نباید اجازه احراز سمت های دولتی و فدرال را در آینده داشته باشد. این در حالی است که 87 درصد جمهوریخواهان با این ایده مخالفت کرده‌اند.

این در حالی است که طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل «تحریک به شورش» با کسب کمتر از دوسوم آرای نمایندگان مجلس سنای آمریکا شکست خورد.

در رأی‌گیری بر سر تنها بند استیضاح ترامپ (تحریک به شورش) 57 نماینده سنا به گناهکار بودن ترامپ رأی دادند که این تعداد رأی کمتر از حدنصاب موردنیاز برای استیضاح (67 رأی) است.

در حالی که دموکرات‌ها به عنوان طراحان استیضاح ترامپ، برای محکوم کردن رئیس‌جمهور سابق آمریکا علاوه بر آرای موافق تمامی نمایندگان خود در سنا (48 نماینده دموکرات+2 نماینده مستقل نزدیک به دموکرات‌ها) به آرای موافق دست‌کم 17 نماینده جمهوری‌خواه نیاز داشتند، تنها 7 نماینده جمهوری‌خواه حاضر شدند که به استیضاح هم‌حزبی خود، دونالد ترامپ، رأی موافق بدهند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای پس از تبرئه در سنای آمریکا اعلام کرد: جنبش «آمریکا را دوباره با عظمت کنیم» تازه شروع شده است.

انتهای پیام/