شهر خبر

ایزدخواه در مخالفت با کلیات بودجه:

بودجه ۱۴۰۰ با مشورت صندوق بین‌المللی پول تدوین شده است

بودجه ۱۴۰۰ با مشورت صندوق بین‌المللی پول تدوین شده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۰ با مشورت صندوق بین‌المللی پول منعقد شده که آنان اصرار بر رهاسازی بازار ارز و آزادسازی قیمت‌ها دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله ایزدخواه نامینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهارداشت: روی سخن بنده با مجلسی است که اولین مجلس گام دوم انقلاب اسلامی است و وجه تمایز مجلس انقلابی باید این باشد که انقلابی و راهبردی بیندیشد و دچار روزمرگی نشود.

وی بیان کرد: حضرت آقا بر اصلاح ساختاری بودجه امر فرمودند اما هیچ اصلاح ساختاری در بودجه اعمال نشده و این بودجه یک بودجه انفجاری و وابسته ساز است و دست ما را جلوی دشمنان می‌بندد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بودجه با مشورت صندوق بین المللی پول منعقد شده که آنان اصرار بر رهاسازی بازار ارز و آزادسازی قیمت ها دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وضعیت ارز در بودجه نامشخص و همچنین وابستگی بودجه به نفت بسیار زیاد است. کمیسیون تلفیق باید به دنبال تک نرخی کردن ارز باشد، چرا که ارز پاشنه آشیل کشورمان در سال ۱۴۰۰ خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید آقایی دلار شکسته شود و سوال بنده این است که چرا همه چیز کشور را می خواهید با دلار بسنجید؟ لازم است کمیسیون تلفیق بودجه، بودجه ارزی و ریالی را از هم جدا کند و وابستگی کشور به دلار کاهش یابد و همچنین لازم است ارز تک نرخی شود تا تورم کاهش یابد.

ایزدخواه اظهارداشت: اگر مجلس می خواهد کلیات بودجه را تصویب کند باید اصلاحات ساختاری بودجه مدنظر قرار گیرد و بودجه از وابستگی به نفت و دلار رها شود.

کد خبر 5148231
زهرا علیدادی