شهر خبر

نمایندگان آمریکایی کمیسیون ویژه‌ای برای تحقیق درباره حمله به کنگره تشکیل می‌دهند


نمایندگان آمریکایی کمیسیون ویژه‌ای برای تحقیق درباره حمله به کنگره تشکیل می‌دهند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر این باور است که نمایندگان به زودی کمیسیون مستقل و ویژه‌ای را برای بازنگری حقایق و علل اصلی حمله مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره تشکیل خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: نمایندگان یک کمیسیون مستقل را برای بررسی مجدد حقایق و علل اصلی حمله مرگبار طرفداران افراطی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه تشکیل خواهند داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پلوسی در نامه‌ای خطاب به نمایندگان کنگره، نوشت: این کمیسیون شبیه کمیسیونی خواهد بود که برای تحقیق درباره حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی به نیویورک و پنتاگون تشکیل شد. این کمیسیون درباره حقایق و عوامل اصلی مربوط به حمله طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره و سایر نهادها و نیروهای ایالتی و فدرال تحقیق خواهد کرد.

 

پلوسی افزود: یافته ها و تحقیقات اولیه نشان می دهد کنگره باید منابع مالی بیشتری را برای امنیت اعضا و ساختمان کنگره اختصاص دهد. این مساله از تحقیقات و همین طور محاکمه استیضاح ترامپ کاملا روشن است که ما باید به این واقعیت دست پیدا کنیم که این اتفاق چگونه رخ داده است.

با گذشت بیش از یک ماه از حمله مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا هنوز بیش از 5 هزار نیروی گارد ملی برای تامین امنیت ساختمان کنگره مستقر شده اند و موانع و حصارهای محافظ در اطراف ساختمان کنگره کشیده و نصب شده است.

تاکنون بیش از 200 نفر به خاطر حمله به ساختمان کنگره متهم شده اند. این در حالی است که طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل «تحریک به شورش» با کسب کمتر از دوسوم آرای نمایندگان مجلس سنای آمریکا شکست خورد.

در رأی‌گیری بر سر تنها بند استیضاح ترامپ (تحریک به شورش) 57 نماینده سنا به گناهکار بودن ترامپ رأی دادند که این تعداد رأی کمتر از حدنصاب موردنیاز برای استیضاح (67 رأی) است.

در حالی که دموکرات‌ها به عنوان طراحان استیضاح ترامپ، برای محکوم کردن رئیس‌جمهور سابق آمریکا علاوه بر آرای موافق تمامی نمایندگان خود در سنا (48 نماینده دموکرات+2 نماینده مستقل نزدیک به دموکرات‌ها) به آرای موافق دست‌کم 17 نماینده جمهوری‌خواه نیاز داشتند، تنها 7 نماینده جمهوری‌خواه حاضر شدند که به استیضاح هم‌حزبی خود، دونالد ترامپ، رأی موافق بدهند.

انتهای پیام/