شهر خبر

استاندار نینوا: حمله به اربیل از موصل انجام نشده است


استاندار نینوا: حمله به اربیل از موصل انجام نشده است

استاندار نینوا اعلام کرد که حمله شب گذشته به اربیل از این استان انجام نگرفته است و اوضاع امنیتی این استان کاملا تحت کنترل است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه عراقی دجله، «نجم الجبوری» استاندار نینوا هرگونه شلیک راکت یا خمپاره از استان نینوا به سوی اربیل را رد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت حمله راکتی به اربیل را محکوم می‌کنیم. با همه مسئولان امنیتی اعم از فرماندهی عملیات نینوا یا مخمور یا دشت نینوا یا منطقه جنوب موصل تماس گرفتیم که همگی اعلام کردند که هیچ خمپاره یا راکتی از استان نینوا به سمت اربیل شلیک نشده است.

الجبوری تاکید کرد: نیروهای امنیتی در استان نینوا مستقر هستند و اوضاع امنیتی به طور کامل تحت کنترل است.

این در حالی است که منابعی در اقلیم کردستان عراق قبلا از حمله راکتی به فرودگاه بین المللی اربیل خبر داده بودند.

کشف مقادیری سلاح و مهمات داعشی در نینوا

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشف مقادیری مهمات و سلاح برجای مانده از داعش در منطقه «ربیعه» در استان نینوا خبر داد و اعلام کرد که این با هماهنگی فرماندهی عملیات غرب نینوا انجام گرفته است.

اقدامات امنیتی حشد شعبی عراق برای تامین امنیت مرز با سوریه

«نعمه الکوفی» از مسئولان سازمان حشد شعبی عراق از وجود اجماع درباره تامین امنیت مرز عراق و سوریه با توجه به تهدیدات امنیتی خارجی و عملیات رخنه تروریست‌ها به علت بی ثباتی اوضاع سوریه خبر داد.

وی به اقدامات انجام شده شامل افزایش همکاری و هماهنگی امنیتی میان نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراقی اعم از پلیس و ارتش و نیز اقدامات انجام شده از سوی یگان‌های مهندسی حشد شعبی در مرزها اشاره کرد.

انتهای پیام/