شهر خبر

در چارچوب گروه چهارجانبه خاورمیانه عنوان شد؛

تمایل روسیه برای همکاری با واشنگتن با هدف حل بحران فلسطین

تمایل روسیه برای همکاری با واشنگتن با هدف حل بحران فلسطین

وزارت خارجه روسیه با تاکید بر لزوم حل و فصل مناقشه فلسطین و آمادگی برای همکاری با آمریکا در این زمینه، خواستار فراهم شدن شرایط برای از سرگیری مذاکرات مستقیم در چارچوب گروه چهارجانبه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نمایندگان ویژه گروه چهارجانبه خاورمیانه شامل آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به توافق رسیدند که با یکدیگر دیدارهایی منظم داشته باشند.

در نشست مجازی که دیروز برگزار شد؛ «ولادیمیر سافرونکوف» نماینده ویژه روسیه در بحران فلسطین و «هادی اَمر» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا حضور داشتند.

بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه، طی این نشست، طرفین درباره چشم‌اندازهای همکاری مسکو-واشنگتن درخصوص راهکار مناقشه فلسطین-اسرائیل، از جمله در چارچوب گروه چهارجانبه، صحبت کردند. همچنین، طرف روس از آمادگی آمریکا برای از سر گیری مشارکت کامل در گروه چهارجانبه و تقویت گفت‌وگوهای دوجانبه درباره مشکلات صلح خاورمیانه حمایت کرده است.

این بیانیه می افزاید: نماینده روسیه بر اهمیت تلاش‌ها برای ایجاد شرایط لازم جهت از سر گیری هرچه سریعتر گفت‌وگوهای مستقیم فلسطینی-اسرائیلی با وساطت گروه چهارجانبه، بر مبنای راهکار دو دولتی و همزیستی مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

سافرونکوف همچنین تاکید کرد که اقدامات یکجانبه غیرقابل پذیرش هستند، خواه به واسطه تحریک خشونت باشد یا توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی از جمله تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری.

کد خبر 5148141
مریم خرمایی