شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#دولت#یمن

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

رهبران یمنی برای تحقق صلح مصمم هستند/ موضع تعجب‌برانگیز ریاض

رهبران یمنی برای تحقق صلح مصمم هستند/ موضع تعجب‌برانگیز ریاض

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه رهبران این کشور همواره برای تحقق صلح مصمم بوده‌اند، گفت: عجیب است که عربستان از حق خود سخن می گوید و حقوق دیگران را نادیده می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن سخنانی را در خصوص آخرین تحولات این کشور مطرح کرد. وی گفت: رهبران یمنی همواره برای تحقق صلح مصمم بوده اند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین اظهار داشت: آنچه که در حال حاضر بیش از هر چیزی مانع از تحقق صلح شده است، این است که عربستان یک ائتلاف سیاسی و نظامیِ متجاوز را علیه یمن رهبری می‌کند.

هشام شرف در ادامه سخنان خود نیز یادآور شد: مسأله که برای ما بسیار تعجب برانگیز است، موضع گیری های سران عربستان سعودی است. رهبران سعودی از حق خود برای دفاع از سرزمین‌شان سخن می‌گویند و این درحالی است که حقوق دیگران را نادیده می‌انگارند.

پیش از این نیز هشام شرف گفته بود: حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی زمانی متوقف خواهد شد که ائتلاف تحت سرکردگی سعودی حملاتش را به یمن متوقف کند. وی افزود: خطاب به دولت جدید آمریکا و سعودی‌ها می گویم زمانی که حملاتتان به مناطق تحت کنترل ما را متوقف کردید، حملات ما به سمت شما نیز خیلی ساده متوقف خواهد شد.

کد خبر 5148115
رامین حسین آبادیان