شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#بورس#ایران

اخبار ویژه روزنامه‌ها

تو 32 سال قبل نگفتی کار جمهوری اسلامی تمام است؟!/ چراغ قرمز دولت به ممنوع المعامله‌ها/ همه چیز خود را به بورس بسپارید اما خسارت‌ها به ما ربطی ندارد؟!

اخبار ویژه روزنامه ها

رضا ربع پهلوی با اذعان به نفرت عمومی ملت ایران از رژیم صهیونیستی گفت: ایران با دشمنی با اسرائیل، امنیت خود را تضمین می‌کند

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

تو 32 سال قبل نگفتی کار جمهوری اسلامی تمام است؟!/ چراغ قرمز دولت به ممنوع المعامله‌ها/ همه چیز خود را به بورس بسپارید اما خسارت‌ها به ما ربطی ندارد؟!

کیهان

«ناسا» اجماع‌ساز نبود اختلاف‌ساز شد

راه‌اندازی ائتلاف انتخاباتی اصلاح‌طلبان با واکنش متفاوت در میان نشریات همسو با این طیف مواجه شد.

روزنامه اعتماد تیتر نخست خود را به نشست گروه موسوم به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (ناسا) اختصاص و همشهری نیز سه چهارم صفحه دو خود را به گزارش و نوشته‌هایی در این خصوص سپرد. اما شمار بیشتری از نشریات اصلاح‌طلب، با بی‌تفاوتی از کنار ماجرا گذشته، یا واکنشی انتقادی داشتند چنانکه روزنامه شرق نوشت: هستند شخصیت‌هایی که نسبت به ساختارهای موجود در نهاد اجماع‌ساز (جبهه اصلاحات ایران) انتقادهایی را مطرح می‌کنند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. برای مثال اخیرا هادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع پیروان خط امام گفته بود: «مواضع مجمع نیروهای خط امام از طریق نماینده آن در جلسات شورای هماهنگی بیان شده و عمدتاً مخالف روندی است که دوستان در پیش گرفته‌اند؛ این مواضع را قبلا هم در جریان تشکیل و فعالیت شورای موسوم به سیاست‌گذاری گفته بودیم. به نظر من هر سازوکاری که به تضعیف تحزب بینجامد، دارای ‌اشکال است. دوستانی که مدافع توسعه سیاسی بوده‌اند، نباید با روندهای شبه‌دموکراتیک احزاب را تضعیف کنند و برای افراد و محافل خاص، هژمونی بسازند و از احزاب هم صرفاً به‌عنوان سازمان رای استفاده کنند».

یا حزب ندای ایرانیان به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قرار بود نهاد فعلی قدمی به پیش باشد نه آنکه صرفاً همان روند پراشکال قبلی با تغییر نام و صورت تکرار شود؛ از همین رو، اعضای شورای سیاست‌گذاری بر شفافیت سازوکارهای نهاد، امکان پاسخ‌گویی به جریان‌ها، احزاب و مردم، بسترسازی برای حضور اقشار نادیده گرفته شده است». در ادامه این بیانیه، حزب ندای ایرانیان تشکل‌های سیاسی وابسته به خاتمی را «احزاب کاغذی» خوانده که هدف آن تنها ایجاد یک روند شبه دموکراتیک است که در عمل تنها دستورات خاتمی را اجرا می‌کنند.

این حزب اصلاح‌طلب ادامه می‌دهد: «انتظار می‌رود احزابی که می‌توان آنها را «حزب‌های کاغذی» نامید که اصولاً فقط یک برگه مجوز اداری‌اند و هیچ بدنه و تشکیلاتی ندارند، تعیین وضعیت شوند. اعضا پیشنهاد کردند تا برای حضور و تاثیرگذاری بیشتر، باید سازوکار حق رای متناسب با وزن اجتماعی و سیاسی احزاب، منطبق با یک تناسب هندسی، تعیین شود تا نهاد اجماع‌ساز بتواند به فلسفه وجودی خودش و رسالت اجتماعی-سیاسی‌اش متعهد باقی بماند».

شهاب طباطبایی، سخنگوی این حزب هم گفته است: دوستان از روش همیشگی که تکراری و خسته‌کننده شده استفاده کرده‌اند. این ترکیب و این مدل کار پیام روشنی به نسل دوم اصلاح‌طلبی دارد که ما اصلا متناسب با تغییرات، مطالبات و عمق جامعه حرکت نمی‌کنیم و همچنان با مدل از بالا به پایین بدون ذره‌ای خلاقیت، حرکت می‌کنیم... پیشنهاد اصلی ما همیشه چیزی شبیه پارلمان اصلاحات بوده که از دل استان‌ها و شهرستان‌ها بتواند مجموعه اصلاح‌طلبان هر استان و شهرستان نماینده‌ای معرفی کند و آنها در نهاد بالادستی تصمیم بگیرند که در شورای راهبردی چه کسانی حضور داشته باشند».

 یا آنکه مهدی آیتی گفته بود نهاد اجماع‌ساز باعث تشدید شکاف‌ها و گلایه‌مندی‌ها می‌شود: «مطمئن باشید مشکلات شورای ‌عالی سیاست‌گذاری در نهاد اجماع‌ساز هم رخ می‌دهد. این نهاد یک آش شله قلمکار است که هیچ سنخیتی با اصول دموکراتیک ندارد و باعث تشدید شکاف‌ها، انشعاب‌ها و گلایه‌مندی‌ها می‌شود».

شرق همچنین از قول یکی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که منحل شده برخی فعالان اصلاح‌طلب را متهم به خود ژنرال‌پنداری و شهرت بر صدرنشینی کرد و نوشت نسل قبلی اصلاح‌طلبان حاضر نیست عرصه را برای افراد پرانرژی و تازه‌نفس باز کند.

یادآور می‌شود احزابی مانند اراده ملت، جمهوریت و مجمع نیروهای خط امام(ره)، به نشانه اعتراض در نشست ناسا حضور نداشتند. همچنین محمدرضا عارف خود را از این تشکل کنار کشیده است.

تو 32 سال قبل نگفتی کار جمهوری اسلامی تمام است؟!

رضا ربع پهلوی با اذعان به نفرت عمومی ملت ایران از رژیم صهیونیستی گفت: ایران با دشمنی با اسرائیل، امنیت خود را تضمین می‌کند

وی در گفت‌وگو با یک رسانه صهیونیست اظهار داشت: جمهوری اسلامی تهدیدی برای اسرائیل است و این دشمنی با تل‌آویو، تاکتیک نیست بلکه همچون ملاتی ثبات و امنیت جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند.

ربع پهلوی در مصاحبه با وب‌سایت «اسرائیل‌هیوم»، همچنین از نامه برخی عناصر ورشکسته ضدانقلاب که خواستار ادامه سیاست فشار حداکثری بر ایران شده بودند، حمایت کرد.

وی با دفاع از توافق سازش ارتجاع عرب با صهیونیست‌ها موسوم به صلح ابراهیم، آن را توافقی برای «پیشرفت، از بین بردن تباهی و فلاکت جوانان در کشورهای‌ اشغال‌شده و کشورهای محور مقاومت» مانند ایران، عراق، لبنان، یمن و سوریه دانست(!)

او گفت: دشمنی جمهوری اسلامی با اسرائیل، یک تاکتیک نیست بلکه چسب یا ملاتی ایدئولوژیک برای  امنیت و ثبات جمهوری اسلامی است.

وی در عین حال به سیاق ناکامی ‌چهل‌ودو ساله فسیل‌های سلطنت‌طلب مدعی شد جمهوری اسلامی سقوط می‌کند. این بخش از گزافه‌گویی شازده ناکام پهلوی، با تمسخر راز زیمت کارشناس موسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو روبه‌رو شد که در توییتر نوشت: «به اندازه‌ای بزرگ شده‌ام که ده‌ها گفت‌وگو و سخنرانی او {رضا پهلوی} از دهه ۱۹۸۰ به این سو از جمله با خبرنگاران اسرائیلی را به‌خاطر بیاورم که مدعی بود رژیم ایران در آستانه سرنگونی است و خود را برای بازگشت به ایران آماده می‌کند(!) او در یکی از سخنرانی‌های خود در سال ۱۹۸۹ گفت: «هیچ شکی ندارم که مردم  در حال برداشتن قدم‌ها برای براندازی جمهوری اسلامی هستند و رژیم به پایان رسیده است».

«پاسخگو نخواهیم بود»، معنای ریاست نبوی در ناسا

از نظر اصلاح‌طلبان رئیس‌جمهور در کشور هیچ‌کاره است و اختیاری ندارد. این سخن البته بیشتر معطوف به زمانی است که آن‌ها در موضع پاسخگویی هستند و قرار است بابت اقدامات کرده و ناکرده خود در سال‌هایی که قدرت را در اختیار داشته‌اند توضیح دهند.

در غیر از آن ایام، با تمام توان وارد رقابت‌ها می‌شوند و وعده‌های آن‌چنانی صد روزه و یک ساله و چهارساله می‌دهند. دست آخر اگر پیروز انتخابات باشند با «نگذاشتند کار کنیم» و «اختیارات‌مان کم است» از پاسخگویی فرار می‌کنند و اگر پیروز نشدند هم یا «تقلب شده» و یا «رد صلاحیت گسترده» باعث شده کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلبان در صحنه نباشند!

به گزارش رجانیوز؛ عصر یکشنبه گروه موسوم به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان تشکیل جلسه داد تا رئیس و اعضای هیات رئیسه خود را انتخاب کند و بهزاد نبوی به عنوان رئیس موقت انتخاب شد.

بهزاد نبوی از جمله کسانی است که در حرکتی اعتراضی، سال ۹۲ در انتخابات شرکت نکرده بود و حالا به عنوان رئیس گروهی از اصلاح‌طلبان برگزیده می‌شود که قرار است برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا معرفی کنند. او همچنین مدعی شده بود که اختیارات رئیس‌جمهور «کم و محدود» بوده و «رئیس‌جمهور ۱۰-۱۵٪ بیشتر اختیار ندارد». نبوی البته برای فرار از پاسخگویی درباره همان ۱۰-۱۵٪ که هشت سال در اختیار همفکران او قرار داشته، ادعا کرد «روحانی همان ۱۰-۱۵٪ را هم نداشته است» و به این ترتیب خیال همه را از بابت پاسخگویی راحت می‌کند.

به نظر می‌رسد خطوط اصلی تفکر او و هم‌قطارانش در رفتار و گفتارشان کاملا عیان است. آنها برای پیروزی در انتخاباتی که ۱۰-۱۵٪

قدرت را به دست می‌آورند، کل توان جبهه اصلاحات را متمرکز می‌کنند و در این راه، امثال عارف را هم از سر راه برمی‌دارند، اما در وقت پاسخگویی، از کمبود اختیارات می‌نالند و ریشه مشکلات را به خارج از کشور حواله می‌دهند. این روند البته یک معنا بیشتر ندارد و آن این است که هر آن چه طی این هشت سال در سرپوش‌گذاری بر ناکارآمدی حسن روحانی و دولت او شنیده شده، قرار است در صورت پیروزی به مدت چهار سال دیگر مجددا تمدید شود.

ایران در حال تکثیر حزب‌الله در منطقه است

یک رسانه سعودی اعلام کرد ایران درحال تکثیر «حزب‌الله» در شمار زیاد است. پایگاه اینترنتی العربیه به نقل از «انستیتو تحول جهانی تونی بلر، نوشت: شمار شبه‌ نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ایران در منطقه، بعد از برجام به عدد بی‌سابقه‌ای رسیده ‌است.

بلر نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، گروه‌های شبه‌ نظامی مورد حمایت ایران را «بخشی مستقیم از شبکه ایران در منطقه توصیف کرده و نوشت: این شبکه متأسفانه به شکلی آشکار افزایش ‌و گسترش یافته است.

این گزارش نشان داد که گروه‌های مختلف شبه‌نظامی مورد حمایت ایران وجود دارند، از جمله شبه‌نظامیان مردمی مستقل، اما بیشتر آنها گروه‌هایی هستند که توسط سپاه پاسداران ایران بنا شده و حزب ‌الله برای آنها حکم «شاخص طلایی» را دارد.

شبه‌نظامیان تأسیس‌شده توسط سپاه پاسداران، نقشی اساسی در عملیات نظامی ایران در سوریه، عراق و لبنان دارند. این گروه‌ها از ایدئولوژی ایران پیروی کرده و بر این باورند که رهبر ایران، نماینده خدا بر روی زمین است و لذا در راه هدف ایدئولوژیک ایران یعنی برپایی یک کشور اسلامی فراگیر و نابودی اسرائیل مبارزه می‌کنند.

موسسه وابسته به نخست‌وزیر سابق انگلیس در ایران گزارش مدعی شده ایران عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است و این در حالی است که مثلث شوم آمریکا و انگلیس و اسرائیل، به ویژه طی چند دهه اخیر بانی بسیاری از جنگ‌ها و کودتاها و شرارت‌ها و همچنین تحمیل تروریسم به منطقه

بوده‌اند.

همه چیز خود را به بورس بسپارید اما خسارت‌ها به ما ربطی ندارد؟!

یک روزنامه اقتصادی تصریح کرد: دولت در موضوع رسیدگی به متخلفان بورس، جاخالی داد.

روزنامه دنیای اقتصاد که غالبا با دولت همسویی نشان می‌دهد، در یادداشتی اقتصادی می‌نویسد: بارها در ستون صدای سهامدار روزنامه «دنیای اقتصاد» افرادی این سؤال را مطرح کرده بودند که تکلیف لیست متخلفان بازار سرمایه چه شد؟ در روزهای گذشته نایب‌رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد که رسیدگی به پرونده حقوقی‌های متخلف بازار سرمایه توسط بازپرس جرائم اقتصادی، آغاز شده است. قاضی‌زاده در ادامه نوشت: «این پرونده را تا آخر پیگیری می‌کنم تا دیگر شاهد سوءاستفاده از مردم در بازار سرمایه نباشیم.» مشکل اصلی بازار سرمایه سوءمدیریت و ترک فعل‌های مدیران و تخلفات حقوقی‌هاست؛ مسئولان و شورای عالی بورس باید زودتر از اختیارات قانونی خود استفاده می‌کردند.»

بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه و در کل دغدغه ترمیم اعتماد از دست رفته مردم یکی از دل‌نگرانی‌ها و موضوعات قابل توجه در چند وقت اخیر است. البته نه اینکه در گذشته صحبتی از اعتماد مردم به بازار سرمایه و به‌خصوص حوزه بورس نمی‌شده است، بلکه مسئله این است که به تازگی این موضوع دغدغه خیلی از فعالان اقتصادی و سیاسی شده است. اعتماد مردم به بازار سرمایه، موضوع امروز و دیروز نیست و ماه‌ها است که در جریان گپ و گفت‌های چهره‌های اقتصادی و سیاسی مطرح می‌شود و یکی از جنبه‌های آن هم نگرانی بابت گسترش بی‌اعتمادی در لایه‌های مختلف جامعه است. چرا که سرمایه‌های کم یا زیاد اقشار مختلفی از مردم درگیر حوزه بورس شده و حالا از بین رفتن سرمایه‌ها و محقق نشدن وعده‌های اقتصادی مسئولان می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای کشور در پی داشته باشد. تبعاتی که شاید اثرات خود را امروز و فردا نشان ندهد اما در آینده‌گریبان‌گیر اعمال سیاست‌هایی که مشارکت عموم مردم را لازم دارد می‌شود. با این حال اما فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در گفت‌وگویی بیان کرد که هیچ دینی بر او در نوسانات بورس و کاهش ارزش دارایی‌های مردم نیست. او ادعا کرد که بارها گفته‌، سهامداران با مطالعه و مشاوره وارد بازار شوند و «بحث دقت را در اولویت قرار دهند و تمام پرتفوی خود را در یک جا متمرکز نکنند.» این اظهارنظرها از سمت وزیر اقتصاد دولت باعث شد که بار دیگر بحث دامن زدن به بی‌اعتمادی مردم به حوزه بورس مطرح شود. افرادی که این بحث را پیگیری می‌کنند، معتقدند مطرح کردن چنین نظراتی از سمت وزیر اقتصاد رئیس‌دولتی که گفت مردم همه چیز را به بورس بسپارند، باعث می‌شود نه تنها مردم به سیاست‌های اقتصادی دولت بدبین شوند، بلکه بی‌اعتمادی مردم و شکاف بین دولت و ملت به شخصیت و سرمایه‌اجتماعی مسئولان دولت هم سرایت کند.

چین به خاطر نیازهای نفتی تحریم‌های ضدایرانی را دور می‌زند

یک اندیشکده آمریکایی گزارش داد چین در سال میلادی گذشته با وجود فشارهای تحریمی آمریکا، میزان واردات نفت از ایران را حفظ کرد.

شورای آتلانتیک می‌نویسد: در حالی که در سال 2020 تقاضای اکثر مشتریان نفت ایران برای خرید از تهران کاهش یافت، چین همچنان یک مشتری ثابت باقی ماند. در سال گذشته تولید نفت ایران به نصف 2 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. اما رابطه اقتصادی بین ایران و چین در زمینه معامله نفت از همیشه قوی‌تر است. چین در رقابت با آمریکا بسیار جدی است.  بنابراین طبیعی است که به واردات مداوم نفتی از تمام گوشه و کنار جهان، از جمله ایران نیاز داشته باشد.

ایران ماه مه سال ۲۰۲۰ یک ناوگان دریایی شامل پنج تانکر نفتی با حدود شصت میلیون گالن بنزین را به ازای دریافت طلا از ونزوئلا به این کشور فرستاد. ماهنامه انجمن علوم و فناوری چین نوشت که این نفتکش‌ها پس از تخلیه بنزین خود نفت خام از ونزوئلا بارگیری کرده و به مقصد چین به راه افتادند.

چین اکنون بیش از هر زمان دیگری به نفت نیاز دارد. دستورالعمل‌های سختگیرانه مقابله با کرونا، آزمایشات گسترده در سطح شهر و رعایت عمومی پروتکل‌های بهداشتی منحنی ابتلا به بیماری در چین را کاملا افولی کرده است. شی جی پینگ، رهبر حزب کمونیست چین در سخنرانی پایان سال ۲۰۲۰ خود گفت: ما بر تأثیر همه‌گیری غلبه کردیم و در کنترل بیماری و همچنین توسعه اجتماعی و اقتصادی به موفقیت بزرگی دست یافتیم.

مبارزه چین علیه آنچه «شی جین پینگ» ویروس شیطانی خوانده و معجزه‌ای که پاندمی به بار آورد، باعث شد تا این کشور به تنها اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود که در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی را تجربه می‌کند. اکنون با افزایش ساعات کاری کارگران بیش از هر زمان دیگری، واردات نفت خام چین به اوج خود رسیده است. واردات نفت چین سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۹ ، 7/3 درصد افزایش داشته و در ماه می مصرف ۱۳ میلیون بشکه در روز را به ثبت رسانده است. به طور کلی، چین از مزایای این بهبود شرایط اقتصادی و صنعتی‌اش به مثابه نیرویی مضاعف در مقابل آمریکا استفاده کرده است.

تا زمانی که یوآن چین ابزار لازم برای دور زدن تحریم آمریکا را فراهم می کند، ایران به صادرات نفت به شرق ادامه خواهد داد. در حال حاضر پالایشگاه‌های چینی و پالایشگاه‌های پتروشیمی از همه منابع نفتی از جمله نفت خام ایران بهره می‌برند.
 

تو 32 سال قبل نگفتی کار جمهوری اسلامی تمام است؟!/ چراغ قرمز دولت به ممنوع المعامله‌ها/ همه چیز خود را به بورس بسپارید اما خسارت‌ها به ما ربطی ندارد؟!

ایران

مسکو: واشنگتن به تهران پیام روشن بدهد

 خبر اول اینکه، وزارت خارجه روسیه از دولت امریکا خواست که پیام روشنی به ایران بدهد.به گزارش فارس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: از واشنگتن می‌خواهیم که سیگنال‌های واضحی درباره آمادگی‌اش برای بازگشت به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها به ایران ارسال کند.از تهران نیز می‌خواهیم که در چارچوب توافق هسته‌ای، خویشتنداری و مسئولیت‌پذیری از خود نشان دهد. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه هم اعلام کرد که مسکو از پیشنهاد چین مبنی بر برگزاری دیدار چندجانبه برای بازگشت امریکا به برجام استقبال می‌کند. وی با بیان اینکه در مورد این پیشنهاد با شرکای چینی و امریکایی گفت‌وگو می‌کنیم، اظهار داشت: ما مخالف شرکت در این دیدار چندجانبه نیستیم هرچند که برای ثمربخش بودن دیدار باید حداقل به تفاهمی دست یافت که دیدار به چه نتایجی خواهد رسید.

عبور نمایندگان از خط ویژه ممنوع است

 خبر دیگر اینکه، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به انتشار خبر صدور مجوز تردد در خطوط ویژه برای نمایندگان واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، سردار محمدحسین حمیدی، در واکنش به خبری مبنی صدور مجوز تردد از خطوط ویژه برای نمایندگان مجلس گفت: من هم این خبر را از رسانه‌ها شنیده‌ام. وی ادامه داد: این خبر صحت ندارد و این خبر که در حال حاضر مطرح شده مربوط به سال ۹۷ است و تاکنون هیچ مجوزی صادر نشده است.

توصیه‌ها و انتقادات مراجع  از صدا و سیما

 با خبر شدیم که، رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با مراجع قم مخاطب گلایه‌ها و توصیه‌های آنها قرار گرفت. آیات مکارم شیرازی و جوادی آملی دو روحانی برجسته‌ای بودند که به انتقاد از عملکرد رسانه ملی پرداختند.  به گزارش جماران، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار عبدالعلی علی‌عسگری با بیان اینکه مردم دل‌شان می‌خواهد واقعیت‌ها را از صدا و سیما بشنوند، این رسانه را به دلیل وابستگی به بودجه دولتی دچار تناقض دانست و گفت: ای کاش تدبیری اندیشیده شود که استقلال صدا و سیما حفظ شده تا مسائل را به صورت بی طرف بیان کند. این مرجع تقلید همچنین بر ضرورت نظارت دقیق و بیشتر بر امور رسانه‌ای از سوی صدا و سیما تأکید کرده و گفت: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود کسانی که سوابق درستی ندارند در رسانه ملی مطرح می‌شوند. آیت‌الله جوادی آملی  نیز در دیدار رئیس سازمان صدا و سیما خواستار عمق بخشیدن به برنامه‌های این رسانه شد و در عین حال گفت: ادب جزیی از اخلاق بین‌المللی اسلام است و زیبنده است که صدا و سیما مردم را به داشتن وحدت با هم و همچنین احترام به یکدیگر دعوت کند.

زمزمه‌های تفکیک وزارت راه و شهرسازی

 دست آخر اینکه، رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر تفکیک در وزارت راه و شهرسازی گفت که چنین طرحی را در دولت بعدی دنبال خواهد کرد.  به گزارش برنا، محمدرضا رضایی با اشاره به ادغام  وزارت راه و شهرسازی در گذشته افزود:  اگر امروز در کشور با مشکل مسکن مواجه هستیم، به این علت است که مسکن تحت الشعاع حوزه حمل و نقل قرار گرفته است. دولت از سال‌های پیش نسبت به پیشنهاد مجلس برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی نظر مثبت داشت، از این رو در شرایط فعلی نیز نمایندگان مجلس یازدهم به ویژه اعضای کمیسیون عمران، موافق این تفکیک هستند. رضایی گفت: این مسأله فعلاً در کمیسیون منجر به نتیجه نشده است شاید به علت اینکه دولت ماه‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، این موضوع مورد بررسی قرار نمی‌گیرد تا مقدمات این طرح انجام شود و اجرای این طرح به دولت بعد محول می‌شود.

تو 32 سال قبل نگفتی کار جمهوری اسلامی تمام است؟!/ چراغ قرمز دولت به ممنوع المعامله‌ها/ همه چیز خود را به بورس بسپارید اما خسارت‌ها به ما ربطی ندارد؟!

خراسان

حراج عیدانه ممنوع؛ آنلاین بخرید!
یک مقام مسئول با ارسال بخشنامه ای خطاب به تعدادی از نهادهای اقتصادی در دولت و تشکل های صنفی، از آن ها خواسته است با توجه به تاکیدات و تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ضمن مدیریت جدی تر مراکز خریدی که در ایام پایانی سال، موجب تراکم مردم و انجام خریدهای آفلاین می شود، تسهیلاتی را فراهم کنند که عمده خریدهای عیدانه مردم، از طریق سامانه های آنلاین صورت بگیرد و مشوق های مربوط هرچه سریع تر ارائه شود تا امکان ادامه ممنوعیت برگزاری نمایشگاه و حراج مقدور باشد.
چراغ قرمز دولت به ممنوع المعامله ها 
یک مسئول ارشد اجرایی با ارسال ابلاغیه ای به اعضای اقتصادی کابینه، از آن ها خواسته است به گونه ای سامانه ها و بانک های اطلاعاتی موجود در دستگاه های مختلف اعم از وزارت صنعت، اقتصاد، بانک مرکزی و قوه قضاییه را به یکدیگر متصل کنند که افراد فاقد شرایط شرکت در معاملات دولتی همچون اشخاص ممنوع المعامله، کنترل و بررسی شوند و نظارت نهادهایی چون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز بر این موضوع امکان پذیر باشد.

تو 32 سال قبل نگفتی کار جمهوری اسلامی تمام است؟!/ چراغ قرمز دولت به ممنوع المعامله‌ها/ همه چیز خود را به بورس بسپارید اما خسارت‌ها به ما ربطی ندارد؟!

آرمان ملی

رونمایی غرضی از شعار انتخاباتی‌

محمد غرضی گفت: من دهه‌هاست که در هرجایی که تشخیص داده‌ام می‌توانم خدمت کنم حاضر شده‌ام و اکنون هم با شعار ترجیح حقوق عامه بر حقوق خاصه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شوم.

کواکبیان نامزد می‌شود؟

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، گفت: با شناختی که از مصطفی کواکبیان دارم، بعید نیست این دوره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود. داریوش قنبری درباره احتمال نامزدی مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری در کنگره این هفته حزب، گفت: در جریان این موضوع نیستم و اطلاعی از آن ندارم اما با شناختی که از او دارم بعید نمی‌دانم که این دوره نامزد شود.

ماجرای عنابستانی به کجا رسید؟

ماجرای عنابستانی، سیلی و سرباز به کجا رسید؟ این سوال مهمی است که این روزها بخشی از مردم از خود می‌پرسند. ماجرا که معلوم است، سیلی نواخته شده و حرف‌هایی رد و بدل شده است، پس این همه معطلی برای چیست؟ چرا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نظر خود را در مورد ماجرای نماینده سبزوار اعلام نمی‌کند؟ واقعا بررسی این داستان، احتیاج به این همه زمان دارد؟

محکومیت نیم‌میلیاردی مربی استقلال

حنیف عمران‌زاده به علت فسخ یکطرفه غیرقانونی قراردادش با نساجی، به پرداخت غرامت 500میلیون تومانی محکوم شد. حنیف عمران‌زاده، مربی استقلال و دستیار محمود فکری در ابتدای فصل جاری عضوی از کادرفنی نساجی بود، اما همراه با محمود فکری قراردادش را با این تیم شمالی فسخ کرد و راهی تهران شد تا با استقلال قرارداد ببندد.

پلیس؛ مخالف اجرای زیست شبانه

سردار حاجیان، سخنگوی ناجا گفت: خودروهایی ‌که پلاکشان مخدوش شده است مرتکب جرم شده‌اند و باید پرونده قضائی برای آنها تشکیل شود. دست پلیس در برخورد با این افراد بسته نیست، پلیس با گرفتن عکس از پلاک اصالت پلاک را مشخص می‌کند و برخورد لازم را خواهد کرد. مخالف اجرای زیست شبانه هستیم، درحال حاضر در شرایط کرونایی قرار داریم، حرف از محدودیت میزنیم و زیست شبانه متناقض با این محدودیت‌هاست.

اصطلاح پدرخواندگی نخ‌نما شده

احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام گفت: فردی که برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری می‌آید باید در ابتدا اعتماد مردم را به خود جلب کند. کاندیداهای ریاست‌جمهوری نباید شعارهایی خارج از اختیارات قوه مجریه سر بدهند. اصولگرایان باید به وحدت حداکثری بدون تخریب برسند. در حال حاضر وضعیت خوب است اما یکدست نشده‌ایم. برای رسیدن به وحدت باید خودخواهی‌ها را کنار گذاشت و برخی اظهارات نخ‌نماشده مانند پدرسالاری یا پدرخواندگی را نباید به کار برد.

تصمیم احمدی‌نژادی‌ها در دقیقه 90

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: احمدی‌نژادی‌ها نشان داده‌اند همیشه در دقیقه 90 تصمیم و وحدت خود را نشان می‌دهند. افتخاری با بیان اینکه صحبت از غیبت پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها در شورای وحدت اصولگرایان مطرح می‌شود، افزود: همه گروه‌هایی که محور تفکرات آنها یکی است می‌توانند یکجا جمع شوند و با هم به وحدت برسند. او اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است که عرصه برای همه فراهم است و این طرف دو جبهه هم قطعا حسن نیت دارند و ان‌شاا... همه بپیوندند.

اظهارات عجیب نماینده اصولگرا اصفهان

نماینده اصفهان در مجلس گفت: مردم از بی‌تدبیری‌های دولت و القای یاس و ناامیدی از سوی دولت در 8 سال به تنگ آمدند و بالاخره صدای اعتراضشان بلند شد. حسین میرزایی با اشاره به واکنش رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامیان دولت به راهپیمایی 22 بهمن در اصفهان گفت: به نظر می‌رسد بعضی‌ها مثل آقای رئیس‌جمهور که صبح جمعه بیدار شدند و خبردار شدند که قیمت بنزین تغییر کرده درخصوص توهین به رئیس‌جمهور هم تازه از خواب بیدار شدند زیرا فراموش کردند باب توهین در کشور از کجا باز شد.

سوءقصد به جان قاضی دادگستری

فرماندار شهرستان پیشوا از دستگیری سه مظنون، به قصد جان قاضی دادگستری در این شهرستان خبر داد. حسین عباسی گفت: به یکی از قضات دادگستری پیشوا تیراندازی انجام گرفته است و با توجه به اینکه در ابتدای صبح دیروز این اتفاق افتاده نیروی انتظامی سه نفر را که مظنون بودند دستگیر کردند. وی ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی موضوع و تحقیقات ادامه دارد و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده و ابهاماتی در این بحث مطرح است که به محض اینکه این روشن شد حتما اطلاع‌رسانی دقیق‌تری به عموم مردم داده خواهد شد.

پایانی بر شایعات اختلاف دو مداح

مراسم عزاداری شهادت امام هادی(ع) امروز سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه در هیات میثاق با شهدا با حضور توامان مطیعی و پویانفر برگزار خواهد شد. در این مراسم که سه‌شنبه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد، ابتدا حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری سخنرانی و سپس محمدحسین پویانفر و میثم مطیعی مرثیه‌خوانی خواهند کرد. این مراسم که به یاد شهید حمید تقوی‌فر از شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد، پایانی بر شایعات اختلاف این دو مداح اهل‌بیت خواهد بود.

بوق خداحافظی راننده، 21 داعشی را کشت

راننده انتحاری خودرو پیش از ترک مخفیگاه داعش، برای خداحافظی با دوستان خود بوق خودرو را فشار می‌دهد، در حالی‌که بوق خودرو به بسته انفجاری وصل بوده و این موضوع باعث انفجار می‌شود. خودروی انتحاری داعش قبل از عملیات منفجر شد و 21 نیروی داعشی را کشت. به گفته فرماندهی عملیات سامراء در سوریه، تروریست‌های داعشی قصد انفجار یک خودروی بمب گذاری شده را در نزدیکی یک ایست بازرسی داشتند که خودروی مذکور پیش از اقدام تروریستی منفجر شده و 21 نفر از عوامل داعش کشته می‌شوند.

کتک‌زدن بچه ترفند جدید سارقان

یک مالباخته گفت: به خیابان آمدم تا سری به موتورم بزنم متوجه شدم موتورسیکلتم سر جایش نیست! بعد از کمی پرس‌وجو از مغازه‌داران فهمیدم مردی که کلاه‌کاسکت بر سر داشته، موتورسیکلت را به روش عجیب و جدید سرقت کرده است. مغازه‌داران گفتند که سارق همراه با یک بچه در کنار موتورسیکلت من، شروع به کتک زدن آن کودک کرده و زمانی‌که از وی خواستند بچه را کتک نزند، گفته که سوئیچ موتورسیکلت و قفل آن در دست کودک بوده و اکنون آن بچه سوئیچ‌ها را گم کرده است و به همین دلیل او را کتک می‌زند. در نهایت تعدادی از مردم و کسبه، گول حرف‌های سارق را خورده و موتورسیکلت را از جا بلند کرده و به پشت یک وانت که داخل کوچه پارک بود، انتقال داده بودند!