شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصفهان

بهترین جاذبه‌های اصفهان از نظر ایرانی‌ها + عکس، آدرس و امتیاز

بهترین جاذبه‌های اصفهان از نظر ایرانی‌ها + عکس، آدرس و امتیاز

دیدنی‌های بی‌شمار اصفهان، آوازه‌اش تا کیلومترها آن طرف‌تر از ایران، حتّی تا آن سوی کره زمین هم رفته است. بی‌دلیل نیست لقب نصف جهان را به آن داده‌اند! حالا تصوّرش را بکنید زمان کوتاهی برای سفر به چنین شهری داشته باشید و فرصت کافی برای بازدید از تک‌تک جاذبه‌هایش را نداشته باشید! آن وقت تکلیف چیست؟ کدام‌ها را ببینید که حداقل با خیال آسوده‌تری شهر را ترک کنید؟ مخصوصا در تعطیلات عید یا اوقات شلوغی که اصفهان پر از مسافر است و رفتن و بازدید از جاذبه‌ها با مشقّت بسیاری همراه است!

بدون شک اولویت بازدید از جاذبه‌ها به علایق هر شخصی برمی‌گردد و نمی‌توان نسخه مشخصی برای همه مسافران تعیین کرد. امّا صبر کنید! راه حل‌هایی برای رسیدن سریع‌تر به مکان‌های مورد علاقتان وجود دارد. به جای اینکه جاذبه‌های اصفهان را در انبوه دنیای اینترنت جستجو کنید و لیست بلندبالایی تحویل بگیرید، ما فکر دیگری کرده‌ایم. در این مطلب، لیستی از بهترین جاذبه‌های اصفهان تهیه شده که ملاک این بهتر بودن، انتخاب کاربران لست سکند است؛ یعنی بین جاذبه‌های اصفهان امتیاز بیشتری آورده‌اند و از نظر مردم محبوب‌تر بوده‌اند. حالا پیشنهاد ما این است که در سفرتان به اصفهان، جستجویی درباره این مکان‌ها کنید و اگر به دلتان نشست، از آن‌ها بازدید کنید؛ در واقع این لیست جاذبه‌هایی از اصفهانند که نباید از دست دهید و هر کدام به نوعی مهر هنر و زیبایی اصفهان را بر پیکره خود دارند. امسال هم با وجود ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر، واقعا مهم است از پیش مکان‌های مناسبی انتخاب کنیم و در ساعت‌های خلوتش از آن بازدید کنیم.

حالا با هم نگاهی به لیست میاندازیم. با کلیک روی هر جاذبه می‌توانید اطلاعات بیشتر و حتّی نقد و بررسی دیگران هم بخوانید، گاهی تجربه‌های خوبی را به اشتراک گذاشته‌اند. امّا اگر از اصفهان دیدن کرده‌اید و جاهای دیگر را مناسب‌تر می‌دانید تا در این لیست قرار بگیرند، لطفا در بخش جاذبه‌های سایت لست‌سکند به آن‌ها امتیاز دهید تا در تعیین لیست این برترین‌ جاذبه‌های اصفهان شریک باشید. 

جاذبه‌هایی که تا بهمن سال 99 و بر اساس امتیازهایی که 9000 نفر از کاربران به آن‌ها داده‌اند، مشخص شده‌اند. تمامی شما دوستان می‌توانید از طریق وب‌سایت لست‌سکند یا اپلیکیشن لست‌گرام نسبت به نقد و بررسی و درج امتیاز برای جاذبه‌های ایران و جهان اقدام کنید و کمک کنید تا برترین جاذبه‌ها را بر اساس نظرات و امتیازات شما مشخص و رتبه‌بندی کنیم.

بروزرسانی : 28 بهمن 99

میدان نقش جهان (امام خمینی)
اماکن دیدنیمجموعه تاریخیمیراث فرهنگیمحله ها
تـلـفن :ناموجود
آدرس :

ایران، اصفهان، اصفهان، میدان نقش جهان

امتیاز دهید

این مجموعه تاریخی که ترکیبی از بناهای تاریخی است قدمت طولانی دارد. این میدان و حواشی آن که شامل مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله، عمارت عالی قاپو، بازار قیصریه، و بازارهای قدیمی زیبا و متعدد می‌شود در زمان صفویه ساخته شده است.

سی و سه پل
2رتبه

سی و سه پل

Si O Sepol Bridge
4.6
( از 33 نقد و بررسی )
پل
تـلـفن :ناموجود
آدرس :

ایران، اصفهان، اصفهان، خیابان چهارباغ، سی و سه پل

امتیاز دهید

 سی و سه پل معماری خاصی دارد که هر بیننده‌ای را به خودش مجذوب میکند. در کتاب‌های تاریخی نوشته شده که اوایل، سی و سه پل ، چهل دهانه داشته که به مرور زمان و خرابی‌هایی که به وجود آمده است، تبدیل به ۳۳ دهانه شده. این پل به الله وردی خان هم معروف است.

کلیسای وانک
3رتبه

کلیسای وانک

Vank Cathedral
4.7
( از 34 نقد و بررسی )
اماکن مذهبیکلیسا
تـلـفن :0316243471
آدرس :

ایران، اصفهان، اصفهان، خیابان حکیم نظامی، خیابان کلیسا

امتیاز دهید

کلیسای وانک، به عنوان کلیسای جامع ارامنه اصفهان هم شناخته می شود. در زمان شاه عباس دوم و از روی کلیسای سنت استپانوس در جلفای آذربایجان ساخته شده. از نظر طلاکاری سقف و سطح داخل گنبد و نقاشی‌های تاریخی، جزو زیباترین کلیساهای اصفهان محسوب می‌شود.

کاخ چهلستون
4رتبه

کاخ چهلستون

Chehel Sotoun Palace
4.7
( از 20 نقد و بررسی )
بناها و مجسمه های تاریخیموزه های تخصصی
تـلـفن :ناموجود
آدرس :

ایران، اصفهان، اصفهان، خیابان استانداری

امتیاز دهید

کاخ چهلستون نمونه‌ای ناب و بی‌نظیر از هنر والای ایرانی را در حد اعلای خود به نمایش می‌گذارد. باغ چهلستون، نمونه‌ای عالی از باغ‌های معروف ایرانی است و در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

5رتبه

کاخ عالی قاپو

Aali Qapu Palace
4.7
( از 17 نقد و بررسی )
میراث فرهنگیبناها و مجسمه های تاریخی
تـلـفن :03132222173
آدرس :

ایران، اصفهان، اصفهان، ضلع غربی میدان نقش جهان

امتیاز دهید

عالی قاپو یا عالی قاپور یک اصطلاح ترکی است و به معنی سر در بلند یا درگاه بلند است. کاخ باشکوه عالی قاپو ۶ طبقه دارد و روبه‌روی مسجد شیخ لطف الله قرار گرفته. این بنای چند منظوره محلی برای دیدارها، جلسات و بازدیدهای مهم خارجی و داخلی بوده، همچنین شاه عباس و درباریان وقت برگزاری مسابقات اسب‌سواری و چوگان اینجا می نشستند و بازی را تماشا می کردند.

مسجد امام خمینی (مسجد شاه عباس)
مسجد
تـلـفن :03132225868
آدرس :

ایران، اصفهان، اصفهان، میدان نقش جهان

امتیاز دهید

مسجد امام خمینی یا مسجد شاه عباس اصفهان، یکی از شگفت‌انگیز‌ترین آثار معماری دوران اسلامی است که در حدود ۷۰۰ سال قبل ساخته شده اما در طول تاریخ تغییرات زیادی هم در آن اعمال شده است. این مسجد هر ساله گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

پل خواجو
7رتبه

پل خواجو

Khaju Bridge
4.7
( از 13 نقد و بررسی )
میراث فرهنگیپل
تـلـفن :ناموجود
آدرس :

ایران، اصفهان، اصفهان، شرق سی و سه پل

امتیاز دهید

پل خواجو یا پل بابارکن الدین، روی رودخانه زاینده‌رود در شرق سی‌وسه پل قرار گرفته است و از بناهای شاه عباس دوم صفویه به شمار می‌رود. پل خواجو به دلیل معماری، تزئینات و کاشیکاری‌های منحصر به فردش از بقیه پل های زاینده‌رود مشهورتر است.

مسجد جامع اصفهان (مسجد عتیق)
مجموعه تاریخیمسجد
تـلـفن :03134464397
آدرس :

ایران- اصفهان- اصفهان- میدان امام علی (ع)- خیابان مجلسی

امتیاز دهید

قدیمی‌ترین بنای تاریخی اصفهان را باید «مسجد جمعه» یا «مسجد جامع» یا «مسجد عتیق» اصفهان تلقی کرد. نمایی که این مسجد در حال حاضر دارد، بیشتر مربوط به اقدامات دوره سلجوقیه‌ است اما تعمیراتش به دوران‌های بعد به خصوص عصر صفویان مربوط می شود. به نوعی می‌توان گفت این مسجد یادگار دوره‌های مختلف اسلامی است.

مسجد شیخ لطف الله
9رتبه

مسجد شیخ لطف الله

Sheikh Lotfollah Mosque
4.9
( از 10 نقد و بررسی )
میراث فرهنگیمسجد
تـلـفن : 0312225486
آدرس :

ایران، اصفهان، اصفهان، میدان نقش جهان

امتیاز دهید

دلیل ساخت این مسجد بی‌نظیر، ارادتی بوده که شاه عباس اول به «شیخ لطف اله جبل عاملی» داشته است. چیزی که در مورد این مسجد جالب و عجیب است، وجود نداشتن صحن و مناره در مسجد است که باعث شده کاشیکاری‌های زیبا و استادانه، فضای مسجد را به گنبد مربوط کند.

باغ گلها اصفهان
10رتبه

باغ گلها اصفهان

Isfahan Flowers Garden
4.6
( از 11 نقد و بررسی )
باغ
تـلـفن :03132672059
آدرس :

ایران، اصفهان، اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

امتیاز دهید

«باغ گلها» یه مجموعه بزرگ تفریحی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی است که خیلی‌ها مشتری ثابتش هستند. معماری سنتی اصفهان را می‌توان اینجا دید چون در ساخت این باغ به باغ‌سازی قدیمی هم توجه شده. باغ صخره‌ای، آبشار باغ، باغ گیاهان دارویی و خوراکی و باغ سوزنی برگ‌ها جزو دیدنی‌های این مجموعه هستند.

نظر شما در مورد جاذبه‌ها و تفریحات اصفهان چیست؟ آیا شما هم با لیست بالا موافق هستید؟ شما چه جاذبه‌هایی را در اصفهان پیشنهاد می‌کنید؟