شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی#حوزه

‌یک‌هزار مَُبلِّغ به ترویج سبک زندگی اسلامی می‌پردازند/ اجرای طرح بشیر در بستر فضای مجازی


‌یک‌هزار مَُبلِّغ به ترویج سبک زندگی اسلامی می‌پردازند/ اجرای طرح بشیر در بستر فضای مجازی

اداره کل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، بستر فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی را در فضای مجازی اجرا کرده است. این طرح با جامعه هدف یک‌هزار‌ نفر از مبلغان اهل‌قلم و فعال در حوزه فضای مجازی تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هر تمدّن و نظام فکری برای حفظ بقای خود باید سبک زندگی مشخصی به مردم ارائه دهد؛ زیرا چنانچه یک نظام به سبک زندگی تبدیل نشود آرمان‌هایش اجرا نخواهد شد. تحقق سبک زندگی اسلامی یکی از ضرورت‌های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. یکی از مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان، این مسأله بوده و بارها بر آن تأکید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف خود را مخاطب مطالبه رهبری می‌دانند، گفت : در سال‌های گذشته، کلاس‌های سبک زندگی اسلامی به‌صورت حضوری و با استفاده از مربیان آموزش دیده در بقاع متبرکه برگزار می‌شد اما با توجه به شرایط پیش‌آمده به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری منتفی و از سوی دیگر نیز، این ویروس سبک زندگی جامعه را دستخوش تغییراتی داده است.

وی ادامه داد: اداره کل امور اجتماعی سازمان، بستر فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی را توسعه داده و فعالیت قابل‌توجهی را در این خصوص در فضای مجازی به مرحله اجرا درآورده است. بدین صورت که افراد مُبلّغ می‌توانند مربیان و فرهنگ‌سازان خوبی در این زمینه‌اند، طرح بشیر را در راستای بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی‌هایشان اجرا می‌کنند. در این طرح که با جامعه هدف ‌یک‌هزار‌ نفر از مبلغان اهل‌قلم و فعال در حوزه فضای مجازی تدوین شده است، بسته فرهنگی ویژه‌ای که شامل سه‌عنوان کتاب در حوزه سبک زندگی اسلامی است، در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی در این باره گفت: مبلغان از بسته فرهنگی اهدا شده، محتوای مناسب فضای مجازی را در قالب پیام و عکس نوشته تهیه و با انتشار در فضای مجازی اقدام به ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی در بیش از هزار کانال و صفحات فضای مجازی خواهند کرد. موضوع خانواده محور این طرح است که در این میان، مهارت‌های فرزندپروری و رشد جمعیت، خانواده و ازدواج، مهارت‌های فردی، مباحث مرتبط با کودکان و نوجوانان به‌ویژه متناسب با خانه‌نشینی ایام کرونا و غیره از جمله مباحث است.

گفتنی است، طرح سبک زندگی اسلامی در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و مراکز افق بقاع متبرکه با بارگذاری محتوای لازم به آموزش مخاطبان می‌پردازند و محتوای مورد نیاز این طرح در کانال شمیم ‌افق به آدرس https://eitaa.com/ShamimeOfoq بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام/