شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#طرفدار#انتخابات

با کسب ۷۴ کرسی از مجموع ۱۳۵ کرسی؛

احزاب طرفدار استقلال کاتالونیا اکثریت را در پارلمان در دست گرفتند

احزاب طرفدار استقلال کاتالونیا اکثریت را در پارلمان در دست گرفتند

شمارش بیش از ۹۰ درصد آرای انتخابات پارلمانی روز یکشنبه در منطقه خودمختار کاتالونیا نشان می دهد که احزاب طرفدار استقلال اکثریت قاطع کرسی ها را در پارلمان این منطقه بدست آورده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شمارش بیش از ۹۰ درصد از آرای انتخابات پارلمانی کاتالونیا نشان می‌دهد که سه حزب طرفدار استقلال این منطقه اکثریت قاطع کرسی‌ها را تصاحب کرده‌اند.

نتایج شمارش ۹۹ درصد آرا نشان می‌دهد که حزب «چپ جمهوریخواه کاتالونیا» با کسب ۳۳ کرسی، حزب «با همدیگر برای کاتالونیا» با ۳۲ کرسی و حزب «نامزدی اتحاد مردمی» با کسب ۹ کرسی همچنان دارای اکثریت کرسی‌ها در پارلمان کاتالونیا هستند.

همچنین حزب سوسیالیستها با کسب حمایت ۲۳ درصدی در انتخابات روز یکشنبه ۳۳ کرسی را در این پارلمان ۱۳۵ کرسی به دست آورد. حزب راست افراطی «ووکس» نیز برای نخستین بار با کسب ۱۱ کرسی به پارلمان راه یافت.

لازم به ذکر است که نرخ مشارکت رأی دهندگان در انتخابات روز یکشنبه با وجود شیوع بیماری کرونا حدود ۵۳ درصد بود.

گفتنی است، در سال ۲۰۱۷ سه حزب طرفدار استقلال کاتالونیا (چپ جمهوریخواه کاتالونیا، با همدیگر برای کاتالونیا، و نامزدی اتحاد مردمی) در مجموع ۷۰ کرسی را تصاحب کردند.

این در حالی است که در یکم اکتبر ۲۰۱۷ منطقه کاتالونیا یک همه پرسی برگزار کرد که به گفته برگزارکنندگان این همه پرسی بیش از ۹۰ درصد از رأی دهندگان به استقلال این منطقه از اسپانیا رأی موافق دادند. اما مقامات مادرید این همه پرسی را غیرقانونی خوانده و شماری از سیاستمداران طرفدار استقلال را دستگیر کردند.

در مقابل، نتایج یک بررسی انجام شده در تابستان سال گذشته نشان داد که بیش از نیمی از مردم کاتالونیا با استقلال این منطقه خودمختار از اسپانیا مخالف هستند.

کد خبر 5147126