شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#یمن#ارتش#عربستان سعودی

حمله پهپادی مجدد یمن به فرودگاه «أبها» در جنوب عربستان

یحیی سریع نمایه

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی ، امروز، برای چندمین روز متوالی فرودگاه «أبها» در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات موفق مجدد یگان پهپادی این کشور در فرودگاه «أبها» در جنوب عربستان سعودی خبر داد و گفت که یگان پهپادی یمن با دقت، اهدافی را در این فرودگاه بین المللی هدف قرار داد.

به نوشته پایگاه خبری «المسیره»، وی گفت که امروز (یک‌شنبه - ۱۴ فوریه)، دو پهپاد از نوع «صماد ۲» و «صماد ۳»، فرودگاه أبها را هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع افزود: این عملیات در چارچوب پاسخ طبیعی و قانونی به تشدید تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره فراگیر یمن صورت گرفت. ما به همه شهروندان بار دیگر هشدار می‌دهیم که از فرودگاه‌ها و مقرهای که برای اهداف نظامی [ائتلاف سعودی] استفاده می‌شود، دور بمانند.

پس از اعلام این خبر، رسانه‌های سعودی مدعی شدند که ائتلاف سعودی دو فروند پهپاد یمن را در مسیر «خمیس مشیط» رهگیری کرده‌ است.

این چهارمین حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه أبها در جنوب عربستان طی یک هفته گذشته است.

عصر دیروز (شنبه - ۱۳ فوریه)، نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن ازحمله موفقیت‌آمیز پهپادی به یک هدف مهم در فرودگاه أبها خبر داد و در صفحه توئیتر خود نوشت که این پهپاد از نوع «صماد ۳» بوده و با دقت به هدف مورد نظر اصابت کرده و در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف سعودی و ادامه محاصره یمن صورت گرفته است.

 ائتلاف سعودی دیروز ادعا کرد که تمامی حملات پهپادی ارتش یمن را در روزهای گذشته ناکام گذاشته و یمنی‌ها تلاش دارند مواضع غیر نظامی را هدف قرار دهند. این در حالی است که ارتش یمن اعلام می‌کند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی از فرودگاه  أبها برای بمباران خاک یمن پرواز می‌کنند و اهداف حملات پهپادهای یمن کاملا نظامی است.

منبع: فارس