شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#موتور

اورهال سنگین موتور هلی کوپتر برای اولین بار در کشور


اورهال سنگین موتور هلی کوپتر برای اولین بار در کشور

مدیرعامل هلی کوپتری ایران از اورهال سنگین موتور های کوپتری برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: به دنبال جذب دانشجویان خلبانی کشورهای همسایه هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم سهیل قیاسی در آیین رونمایی از دستاورد اورهال موتور هلیکوپتر با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در زمان ورود به شرکت هلیکوپتری ایران برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفت. در برنامه کوتاه مدت هدف این بود که یک سری از وسایل پرنده که از رده خارج شده بودند را به رده پروازی برگردانیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به تحریم‌های ظالمانه استکبار اورهال موتور هلیکوپتر آلو 8 در دستور کار قرار گرفت. این نوع هواپیما برای خدمات رسانی به مناطق محروم و در اورژانس مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به تحریم‌های شدید و عدم تحویل حتی یک قطعه و نیاز بالای کشور موتور این هلی کوپتری آلو ایت (آرتورز) عملیاتی شد.

وی یادآور شد: به ازای هر ساعت تعمیر 37 دلار حدود 337 هزار و 500 دلار معادل هشت هزار میلیارد صرفه جویی ارزی حاصل شده ضمن اینکه این اقدام خدمات اورژانس کشور را گسترده تر خواهد کرد.

مدیرعامل کوپتری ایران همچنین از همکاری با یک شرکت علمی داخلی برای توانسنجی برخی کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در این زمینه هدف ما جذب دانشجویان خلبانی است که ارزآوری خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت، اگراین برنامه به مرحله نهایی برسد اطلاع‌رسانی لازم در رابطه با آن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/