شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#مقامات#عراق#کردستان#کردستان عراق

واکنش‌ مقامات ترکیه به قتل عام غیرنظامیان ربوده شده توسط پ ک ک


واکنش‌ مقامات ترکیه به قتل عام غیرنظامیان ربوده شده توسط پ ک ک

مقامات و گروههای مختلف سیاسی، اقدام گروه تروریستی پ ک ک در قتل عام ۱۳ نفر از اسرای غیر نظامی خود در کردستان عراق را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در عملیات اخیر نیروهای ترکیه در شمال عراق که به چنگال عقاب 2 موسوم است، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه از پیدا شدن 13 غیر نظامی در یکی از غارهای محل اختفای عناصر پ ک ک خبر داد که توسط این گروه با شلیک گلوله به سر اعدام شده بودند.

این 13 غیر نظامی به گفته مقامات نظامی ترکیه ربوده شده و در پناهگاههای پ ک ک در کردستان عراق نگهداری می شدند. 12 نفر از آنها با شلیک گلوله به سر و یکی از آنها نیز با شلیک به شانه ها از پای در آمده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 

این رویداد، جامعه ترکیه را متاثر کرده و واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ابراهیم کالین سخنگو و مشاور رئیس جمهور ترکیه در همین خصوص در حساب توییتری خود نوشت: گروه تروریستی پ.ک.ک به حملات علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد و جهان در مقابل این اقدام سکوت کرده است. این سکوت به منزله شراکت در جرم است، اما ما در مقابل آن سکوت نخواهیم کرد.

از سوی دیگر، فخرالدین آلتون، رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه نیز در این رابطه گفت: حامیان، سخنگوها و هدایت‌کنندگان گروه‌های تروریستی از فاصله دور را به خوبی می‌شناسیم. ترکیه بدون وقفه به تلاش‌های خود در زمینه آشکار کردن این روابط فاسد و شکستن کمر گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد.

دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی نیز در این باره نوشت: کشتن این 13 غیر نظامی از سوی خائنان(عناصر پ ک ک) همچون آتشی بر قلب ما بود. از خداوند برای آنها طلب رحمت دارم. تسلیت عرض می کنم. معتقدم که این قتل عام از سوی سازمان تروریستی پ ک ک و حامیان آنها، یک نقطه عطف و لحظه‌ای سرنوشت ساز برای حساب کشیدن از آنهاست. از این پس هیچ چیز مانند گذشته نخواهد بود. هیچکس قادر نخواهد بود که در پشت کلیشه ها پنهان بماند.

عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه نیز این اقدام را حمله ای به انسانیت خوانده و افزود: نیروهای نظامی قهرمان ما پاسخ این اقدام پست را خواهند داد.

مرال آکشنر رهبر حزب خوب نیز در بیانیه ای این اقدام را محکوم کرده و برای جان باختگان طلب رحمت و برای خانواده های آنها نیز طلب صبر کرد.

انتهای پیام/