شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

رییس سازمان بورس:

شرکتهایی که امکان عرضه سهام ندارند از تامین مالی جمعی بهره ببرند

شرکتهایی که امکان عرضه سهام ندارند از تامین مالی جمعی بهره ببرند

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برخی بنگاه‌های اقتصادی امکان عرضه سهام در بورس را ندارند ولی می توانند تامین مالی جمعی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در مراسم رونمایی از تأمین مالی جمعی گفت: دانش و نوآوری در بازار سرمایه بسیار مورد توجه بوده و درواقع پیش‌برنده آن است، به این معنا که برای پیشبرد فعالیت‌هایی که در حوزه علم و فناوری انجام شده و به توسعه اقتصادی نیز منجر می‌شود، نیاز به تأمین مالی این فعالیت‌ها داریم.

وی افزود: بازار سرمایه آمادگی دارد در کنار معاونت علمی و فناوری به تأمین مالی فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان کمک کند و در این مسیر از ابزارهای نوآورانه مختلف همچون تأمین مالی جمعی استفاده می‌کنیم.

دهقان دهنوی ادامه داد: تأمین مالی جمعی به مردمی‌سازی اقتصاد نیز کمک می‌کند؛ چراکه افراد مختلف با منابع اندک می‌توانند در کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری کنند.

وی اظهار داشت: این بازار همچنین با توجه به تجمیع سرمایه‌های عمومی به بحث تعاون نیز مرتبط است؛ بنابراین باید از ابزارهای مختلف برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار سرمایه بهره ببریم چرا که بسیاری از شرکت‌ها امکان عرضه اولیه سهام را ندارند اما می‌توانند از ابزارهایی همچون تأمین مالی جمعی کمک بگیرند.

کد خبر 5146746