شهرخبر

یک مقام مسئول اعلام کرد:

آغاز تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی

آغاز تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی

مدیرعامل فرابورس از آغاز تامین مالی جمعی برای بنگاههای تولیدی خبر داد و گفت: سامانه تامین مالی جمعی هم اکنون راه اندازی شده است، ضمن اینکه یکی از مجوزهای صادره بر مبنای فناوری بلاکچین است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر هامونی در مراسم رونمایی از بازار تأمین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران که با حضور محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است، گفت: بسیاری از کشورها به سمت استفاده از روش تأمین مالی جمعی حرکت کرده اند که بر این اساس در ایران نیز فرابورس با همکاری بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، این عملیات را از امروز عملیاتی خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که در فرهنگ ایرانی، فرهنگ گلریزان برای رفع مشکلات و نیازهای افراد برگزار می‌شود، این فرهنگ در حوزه بورس نیز برای تأمین مالی جمعی وجود دارد که البته مصوبه هیأت وزیران را نیز دارا است.

هامونی گفت: سامانه تأمین مالی جمعی هم اکنون راه اندازی شده است و بیش از ۷۲ مورد درخواست تأمین مالی وارد شده است که ۲۸ مورد آن بررسی و دو مورد آن رد شده است؛ ضمن اینکه در مجموع ۱۱ مجوز برای این کار صادر شده است و ۴ مجوز صادره، در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی اظهار داشت: یکی از مجوزهای صادره برای تأمین مالی، بر مبنای فناوری بلاکچین است.

کد خبر 5146659