شهر خبر

شهروندِ از همه‌جا بی‌خبر ۱۲ بار دستگیر شد | دزد کس دیگری بود، من یک سال آواره دادگاه و پاسگاه بودم

یک شهروند تهرانی به علت سواستفاده دیگران از پلاک وسیله نقلیه‌اش ۱۲ مرتبه دستگیر شد.

حوادث

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، طبق قانون در صورت بروز خسارت یا هرگونه کوتاهی در نگهداری از  وسایل نقیله مردم، خیانت در امانت محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد. بسیاری از کارشناسان حقوقی بر این باورند که در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از اموال و وسایل نقلیه شهروندان، پارکینگ های نگهداری از وسایل نقلیه توقیفی باید مجهز به دوربین مداربسته باکیفیت بالا باشند و به این علت نباید وجه اضافی از صاحبان وسایل نقلیه دریافت شود.

این کوتاهی و عدم دقت پارکینگ وسایل نقلیه این بار برای یکی از شهروندان گران تمام شد و منجر به ۱۲ مرتبه دستگیری او شد. این شهروند که پلاک وسیله نقلیه او به سرقت رفته بود، گفت: بی شک اگر تلاش مامورین انتظامی نبود، من همچنان در چرخه دستگیر شدن‌های پیاپی گیر افتاده بودم. ماجرا این است که من موتورسیکلت خود را در یک پارکینگ عمومی پارک کرده بودم و سارقان از غفلت نگهبان پارکینگ سواستفاده کرده و وارد پارکینگ می شوند و پلاک موتورسیکلت من را به سرقت بردند.

او افزود: این افراد پس از سرقت پلاک موتورسیکلت من، آن را روی یک موتورسیکلت دیگر که شبیه موتور من بود، نصب کردند و به وسیله آن اقدام به سرقت می‌کردند و بعد از هر سرقت، به علت تشابه زیادی که وجود داشت، من را دستگیر می‌کردند و به دادسرا می بردند. در حالی که موتور من در این مدت در پارکینگ بود و اصلا سوار آن نشدم.

این شهروند ادامه داد: موتورسیکلتی که پلاک وسیله نقلیه من روی آن نصب شده بود هم سرقتی بود و این کار را برای شناسایی آنها سخت کرد. من بارها دستگیر شدم و هر مرتبه که دستگیر می شدم، زمان زیادی طول می کشید تا بی‌گناهی‌ام ثابت شود. یک سال است که آواره دادگاه و پاسگاه هستم و هر مرتبه با فیش حقوقی و ضمانت آزاد می‌شدم. من هم مالباخته بودم و هم این که متهم می شدم و این زندگی را برای من سخت کرده بود. تا این که متهم توسط پلیس پیشگیری تهران دستگیر شد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص گفت: متهم با این موتورسیکلت اقدام به سرقت تلفن همراه می کرد و بارها به دادسرا احضار شده بود. پلاک موتورسیکلت او از پارکینگ موتورسیکلت‌های توقیفیِ به سرقت رفته بود. پس از تحقیقات پلیسی این سارق پلاک دستگیر شد. 

او افزود: مالکان پارکینگ ها باید بدانند که اموال و وسایل نقلیه شهروندان پیش آنها امانت است و باید با کمال دقت از آنها نگهداری کنند. متاسفانه گزارشات متعددی در خصوص تخلف پارکینگ‌ها دریافت کرده ایم و پرونده های زیادی در این خصوص به مراجع قضایی ارجاع داده شده است. 

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: به مالکان پارکینگ ها هشدار می دهیم که باید بیشتر دقت کرده و موارد ایمنی را در پارکینگ ها رعایت کنند. چون مسئولیت مستقیم در این زمینه دارند.

کد خبر 584887

برچسب‌ها