شهر خبر

ذوالنور در صحن مجلس:

سفر هیئت پارلمانی کشورمان به روسیه باعث آشفتگی اردوگاه غرب شد

سفر هیئت پارلمانی کشورمان به روسیه باعث آشفتگی اردوگاه غرب شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر هیئت پارلمانی کشورمان به روسیه موجب آشفتگی و عصبانیت اردوگاه غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی و در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان درباره سفر اخیر جمعی از نمایندگان به روسیه، گفت: سفر هیئت پارلمانی کشورمان به روسیه موجب عصبانیت و آشفتگی اردوگاه غربی ها به ویژه آمریکایی ها و هم پیمانانش شده است که این مساله به خوبی دلیلی بر موفقیت آمیز بودن این سفر است.

وی بیان کرد: فعال یا غیرفعال بودن یک کمیسیون بستگی به فعالیت یا عدم فعالیت اعضای آن کمیسیون دارد و ای کاش آقای احمدی بیغش در صحبت های خود می گفت که فلان طرح یا تقاضا را در کمیسیون امنیت ملی مطرح کرده اما مورد توجه قرار نگرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی همواره به وظایف خود در زمان مقتضی عمل کرده است و اگر دولتمردان به وظایف خود عمل نکرده اند بر اساس قانون با آنان برخورد شده است. برای مثال زمانی که دولت در اجرای قانون بودجه ۸۰ درصد انحراف دارد، برای پاسخگویی به مجلس احضار می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ای کاش احمدی بیغش به جای طرح موضوعات ناروا گزارش کار خودش را ارائه می کرد. نمایندگان ابزارهای نظارتی گوناگونی همچون تحقیق و تفحص و استیضاح دارند و بهتر بود این نماینده می گفت تاکنون چه مطالبه ای در راستای وظایف نمایندگی خود انجام داده است و ما باید در اظهار نظرات خود انصاف را رعایت کنیم.

کد خبر 5146539
زهرا علیدادی