شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#سوریه#منابع

سوریه| درگیری سنگین گروه‌های وابسته به ترکیه در «عفرین»/ اصرار ساکنان جولان بر شکست اشغالگران


سوریه| درگیری سنگین گروه‌های وابسته به ترکیه در «عفرین»/ اصرار ساکنان جولان بر شکست اشغالگران

منابع سوری از درگیری سنگین میان دو گروه وابسته به ترکیه در شهر عفرین در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، درگیری های سنگینی میان گروه موسوم به «جیش الاسلام» و گروه موسوم به «الجبهه الشامیه» در شهر عفرین در حومه حلب رخ داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در جریان این درگیری‌ها طرفین از سلاح متوسط و سبک علیه یکدیگر استفاده کرده‌اند که بر اثر آن شماری از طرفین درگیر کشته و زخمی شده‌اند.

خبرنگار سانا گزارش داد: این در حالی است که ستونی از نیروهای ارتش ترکیه برای توقف درگیری وارد این شهر شده اند.

سانا اعلام کرد: مناطق تحت اشغال ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن شاهد بی ثباتی امنیتی و درگیری به سبب اختلافات میان آنها بر سر اموال دزدیده شده است. آنها با قرار دادن مراکز ایست و بازرسی از ساکنان باج می‌گیرند.

ساکنان جولان اشغالی بر مقابله با اقدامات صهیونیست‌ها تاکید کردند

ساکنان جولان اشغالی سوریه در بیانیه‌ای ضمن پایبندی به هویت عربی و سوری بر ادامه مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان تا آزادی آن تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: به مناسبت سی ونهمین سالروز اعتصاب تاریخی ساکنان جولان سوریه در سال 1982 ضد تصمیم الحاق شوم، ضمن تمجید از اقدام پدرانمان که این تصمیم تاریخی را رقم زدند و با طرح‌های اشغالگران اسرائیلی به مقابله برخاستند؛ با ملت و ارتش‌مان عهد می‌بندیم که به میراث مبارزه پدرمان وفادار خواهیم ماند.

کشور سوریه , کشور ترکیه , تروریسم , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

ساکنان جولان بیان کردند: ما در جولان اشغالی از این رویداد چهارده فوریه الهام می‌گیریم و بر عزم راسخ برای مقابله با همه طرح‌های اشغالگران اسرائیلی و مقاومت در برابر آنها و درهم شکستن طرح‌های ویرانگر شهرک سازی و مقابله با توربین‌های بزرگ آنها،اصرار داریم.

ساکنان جولان اشغالی در 14 فوریه سال 1982 دست به اعتصابی زدند که شش ماه ادامه یافت و همزمان با آن تظاهرات گسترده برگزار شد.

المقت: ساکنان جولان اشغالی به مبارزه تا آزادی کامل آن ادامه خواهند داد

از سوی دیگر «صدقی القت» قدیمی‌ترین اسیر سوری  که چندی پیش از اسارت صهیونیستها آزاد شد هم بر ادامه مبارزه و مقابله با طرح‌های اشغالگران اسرائیلی تا آزادی کامل جولان تاکید کرد.

وی افزود: جنگ 10 ساله علیه سوریه از سوی رژیم صهیونیستی و بازوهای تروریستی آن است.

المقت بیان کرد: طرح‌های اشغالگران در جولان متوقف نشده و نخواهد شد مگر با از بین رفتن اشغالگری.

کشور سوریه , کشور ترکیه , تروریسم , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

وی از مخالفت ساکنان جولان با تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا درباره جولان خبر داد و گفت: بیرون راندن ساکنان جولان در سال 1967 از جنایت شنیع و به مثابه جنایت جنگی بود.

المقت گفت: پیروزی مقاومت لبنان در سال 2006 در برابر دشمن صهیونیستی نشان داد که نظریه ای که می گوید «سرزمینی که به زور گرفته شده است باید به زور پس گرفته شود،»، درست است.

وی با اشاره به هراس رژیم صهیونیستی از پیروزی های ارتش سوریه در آزادسازی کامل سوریه از تلاش تل آویو برای طولانی کردن بحران از طریق احیای داعش و جبهه النصره سخن گفت.

المقت از ساکنان جولان اشغالی خواست که در مراسمی که در «عین التینه» برگزار می شود، مشارکت کنند تا پیام خود را به دنیا برسانند که جولان عربی و سوری است به ویژه افرادی که اشغالگران آنها را در سال 1967 بیرون راندند.

این آزاده سوری در ادامه تاکید کرد: تصمیم الحاق جولان اشغالی از سوی اسرائیل دروغ بزرگ است و جولان به آغوش سوریه بازخواهد گشت خواه با جنگ و خواه با طرق سیاسی.

وی از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه که لحظه‌ای درباره جولان اشغالی عقب ننشسته است، تمجید کرد و جولان را بخش جدایی ناپذیر سوریه دانست که از یک وجب آن هم نمی‌توان چشم پوشی کرد.

انتهای پیام/