شهر خبر

توضیح وزارت خارجه روسیه درباره خروج جمعی دیپلمات‌های روسی از انگلیس


توضیح وزارت خارجه روسیه درباره خروج جمعی دیپلمات‌های روسی از انگلیس

وزارت امور خارجه روسیه خبر برخی شبکه‌های اجتماعی درباره اینکه خروج تعدادی از دیپلمات‌های روس به همراه خانواده‌هایشان از انگلیس به تحریم لندن علیه مسکو مربوط است را تکذیب کرده و در این باره توضیح داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در تفسیر انتشار اطلاعاتی در کانال‌های تلگرام اینکه خروج برخی کارکنان دیپلماتیک روسیه از انگلیس به تحریم‌های در حال آماده شدن لندن علیه مسکو مربوط است، این مسئله را تکذیب کرده و یادآور شد که خارج شدن تعدادی از دیپلمات‌های روسیه به همراه خانواده‌هایشان، در چارچوب چرخه کاری متعارف صورت گرفته است.   

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت خارجه روسیه توضیح داده است: «این دیپلمات‌ها از انگلیس خارج شدند، چرا که 10 خانواده جدید به لندن عزیمت کرده‌اند و این مسئله در چرخش کارکنان دیپلماتیک کاملاً عادی است. ضمن اینکه دیپلمات‌های روسی مجبورند بطور جمعی به کشور مراجعت کنند، برای اینکه دولت انگلیس مبادله روادیدی پیچیده‌ای دارد و به‌جای تمدید عادی و منظم در جایگزینی کارکنان دفاتر دیپلماتیک، آنها فهرست‌هایی برای دریافت روادید تهیه می‌کنند که بطور کلی مورد توافق دو طرف قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، مردم مجبورند برای دریافت روادید به نقاط مختلف، به ویژه در لندن، در چارچوب تبادل روایدی جمعی اقدام کنند.»  

لازم به یادآوری است، پیش از این "آندری کلین" سفیر روسیه در لندن بعید ندانسته بود که انگلیس هم به دنباله روی از اتحادیه اروپا، ممکن است تحریم‌های جدیدی علیه مسکو در رابطه با وضعیت پیرامون "آلکسی ناوالنی" اعمال کند.  به گفته این دیپلمات، روابط روسیه و انگلستان طی سال 2020 در سطح پایینی ثبات داشته و علائمی از بهبود وضعیت مشاهده نشده و عملاً هیچ تبادل سفرهای دیپلماتیکی بین دو کشور وجود نداشت.

انتهای پیام/