شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#روسیه#پاریس

رایزنی تلفنی لاوروف و جان کری درباره مسائل مربوط به آب و هوا


رایزنی تلفنی لاوروف و جان کری درباره مسائل مربوط به آب و هوا

وزیر خارجه روسیه در مکالمه‌ای تلفنی با نماینده ویژه بایدن در امور آب و هوا، از قصد دولت جدید آمریکا برای بازگشت به توافقنامه بآب و هوای پاریس استقبال کرده و طرفین در خصوص همکاری دوجانبه توافق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و "جان کری" نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مسائل مربوط به آب و هوا، روز شنبه در جریان مکالمه‌ای تلفنی، درخصوص تحقق توافقنامه آب و هوای پاریس تبادل نظر و توافق کردند تا به تماس‌های دوجانبه در این زمینه ادامه دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در جریان این گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف از تمایل دولت جدید ایالات متحده برای بازگشت به این توافقنامه مهم بین المللی که مبنای قابل اعتماد حقوق بین الملل به منظور حل و فصل مشکلات مربوط به آب و هوا در زمین است، استقبال کرد.

دو طرف همچنین بر ضرورت همکاری‌های بین المللی گسترده برای رفع مشکلات در این زمینه با توجه به عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و طبیعی و البته منافع همه کشورها بدون استثناء، تأکید کردند.

وزارت خارجه روسیه یادآور شد، لاوروف و جان کری در پایان توافق کردند که به تماس‌های دوجانبه بین ساختارهای مربوطه روسیه و آمریکا در رابطه با نزدیک شدن به زمان برگزاری آتی کنفرانس آب و هوای سازمان ملل، ادامه دهند.

انتهای پیام/