شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق#آنکارا

العامری: حشد شعبی توان دفاع از عراق در برابر حمله ترکیه را دارد


العامری: حشد شعبی توان دفاع از عراق در برابر حمله ترکیه را دارد

رئیس ائتلاف الفتح عراق در حالی به ترکیه درباره حمله به کوه «سنجار» هشدار داد که یک منبع امنیتی عراقی از استقرار گسترده نیروهای حشد شعبی برای مقابله با حمله احتمالی آنکارا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی درباره عملیات احتمالی ترکیه به دنبال بازدید‌های میدانی فرماندهان نظامی ترکیه در نزدیکی مناطق مرزی میان دو کشور هشدار داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این منبع بیان کرد: نظامیان ترکیه تحرکاتی را در مناطق «المحمودیه» و «فیشخابور» شروع کرده‌اند و عملیات نظامی اخیر ترکیه با هدف  زمینه‌سازی برای حرکت نظامیان ترکیه به سمت مناطق کوه «سنجار» و ناحیه «سنونی» در نزدیکی سنجار است که ارتش ترکیه آن را مناطقی می‌داند که عناصر «پ ک ک» در آن حضور دارند.

منبع عراقی تاکید کرد: حشد شعبی به منظور هر گونه حمله احتمالی، در مناطق «دومیز»، «الحاتمیه» و کوه «سنجار» نیروهایش را تقویت کرده است.

هشدار شدید اللحن «هادی العامری» به ترکیه درباره حمله به عراق

هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق از وجود اطلاعات موثق و قطعی درباره قصد ارتش ترکیه برای حمله به کوه سنجار خبر داد.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق شب گذشته از وجود اطلاعاتی قطعی از هدف ارتش ترکیه برای حمله به کوه سنجار پرده برداشت و از دولت عراق خواست همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه تجاوز به اراضی عراق انجام دهد.

وی گفت: اطلاعات تایید شده‌ای وجود دارد که ارتش ترکیه قصد حمله به کوه سنجار را دارد. دولت ترکیه باید این اقدامات خصمانه را که نه تنها به نفع منافع دو کشور نیست بلکه روابط بین المللی را تحت تأثیر جدی قرار می‌دهد، متوقف کند.

العامری افزود: ما انتظار داشتیم که دولت ترکیه کاملاً از اراضی عراق، چه از «بعشیقه» و چه از نوار مرزی که اخیراً اشغال کرده است، خارج شود نه اینکه دست به اقدام اشغالگری دیگری بزند.

رئیس ائتلاف الفتح عراق با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح عراق، نیروهای حشد شعبی و دستگاه‌های امنیتی با کمک خداوند قادر به دفاع و حفاظت از خاک مقدس عراق هستند، از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه تجاوز به اراضی عراق انجام دهد.

این در حالی است که «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به همراه رئیس ستاد ارتش این کشور و برخی از فرماندهان نظامی ارتش ترکیه روز گذشته در نیروهای ترکیه در استان «شرناک» در مرز با شمال عراق بازدید کرده بود و دو روز قبل هم ارتش ترکیه در کوه «گارا» در استان «دهوک» در شمال عراق دست به عملیات نظامی زده بود.

انتهای پیام/