شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن#واشنگتن

وزیر اطلاع رسانی یمن:

آمریکا به دنبال توقف جنگ یمن نیست/ نیرنگ بازی واشنگتن

آمریکا به دنبال توقف جنگ یمن نیست/ نیرنگ بازی واشنگتن

وزیر اطلاع رسانی یمن با ابراز تردید نسبت به مواضع اخیر آمریکا درباره توقف جنگ یمن، بر ایستادگی مردم کشورش در برابر تجاوز و محاصره تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن با ابراز تردید نسبت به مواضع اخیر آمریکا درباره توقف جنگ یمن، بر ایستادگی مردم کشورش در برابر تجاوز و محاصره تاکید کرد.

وی با انتشار توییتی اعلام کرد: آمریکا با اظهاراتش در این باره می کوشد از یکسو انزجار جهانی علیه خود را کاهش دهد و خدعه و نیرنگ می کند و از سوی دیگر با محاصره، فشار علیه مردم یمن را تشدید کند.

ضیف الله الشامی افزود: ملت یمن با این بازی به خوبی آشناست و به خداوند اعتماد دارد. بنابر این، آنانی که (ائتلاف سعودی-آمریکایی) با سلاح از کشتنش عاجز مانده اند با محاصره و گرسنگی هم نخواهند توانست ملت یمن را از پای در بیاورند.

از سوی دیگر حسین العزی معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن نیز امروز اعلام کرد: ملت یمن ماهیت و میزان چرخش در رفتار پلید آمریکا نسبت به یمن را رصد و از هرگونه تغییر مثبت استقبال خواهد.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن ماه) تصمیم «دونالد ترامپ» در قرار داشتن حوثی های یمن (انصارالله) در فهرست «سازمان های تروریستی خارجی جهانی» لغو می شود.

کد خبر 5146136