شهر خبر

رمزگشایی از ماجرای امام موسی صدر و محمدباقر حکیم برای اولین‌بار

سلیمی نمین

عباس سلیمی‌نمین با نوشتن کتابی به اثر «نبرد مخفی با ایران» نوشته رونن برگمن تحلیل‌گر امنیتی مشهور اسرائیلی پاسخ داده است.

به گزارش مشرق؛ رونن برگمن از تحلیل‌گران مشهور و شاید مشهورترین تحلیل‌گر امنیتی در اسرائیل برای ایرانیان است که تحت عنوان روزنامه‌نگار فعالیت می‌کند اما ارتباطات ویژه‌ای با موساد و شاباک دارد که مشخص می‌کند بیش از آنکه خبرنگار باشد، یک افسر امنیتی است.

تاکنون چند کتاب از او در حوزه امنیتی چاپ شده است که دو عنوان از آنها به ایران مرتبط است. کتاب «نبرد مخفی با ایران» اختصاصاً به مناسبات امنیتی رژیم صهیونیستی در رابطه با ایران پرداخته و در کتاب دیگرش با عنوان «برخیز و اول تو بکش» نیز اشاراتی به ایران و بویژه  ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان وجود دارد.

آقای عباس سلیمی‌نمین روزنامه‌نگار باسابقه کشورمان در پاسخ به اثر «نبرد مخفی با ایران» برگمن، کتاب مفصلی نوشته و ادعاهای او را مورد واکاوی و تحلیل قرار داده است.

در این کتاب غیر از بررسی این ادعاها و پاسخ‌های استدلالی و مبتنی بر داده‌ها و اسناد به آن، بعضی موضوعات رمزآلود مهم در گذشته نیز واکاوی شده و مطالب جدید و بعضاً متفاوت با مشهورات گذشته به میان آمده است.

ماجرای مفقود شدن امام موسی صدر روحانی برجسته و رهبر شیعیان لبنان یکی از این موارد است. تا الان نقل مشهور بر آن بود که معمّر قذافی امام موسی صدر را ربوده و سپس به شهادت رسانده است؛ اما آقای سلیمی‌نمین در این کتاب داده‌های جدید و بعضاً متفاوتی را روایت می‌کند که نقش ویژه اسرائیلی‌ها را به میان می‌آورد.

در این کتاب همچنین درباره ماجرای ترور شهید محمدباقر حکیم نیز ناگفته‌های جالبی وجود دارد. همچنین درباره مسائل دیگر میان ایران و صهیونیست‌ها نیز موضوعات جالبی مطرح شده است.

منبع: تسنیم