شهر خبر

بنا: چرخه انتخابی تیم ملی از جام تختی شروع می‌شود/ کشتی‌گیران دو به دو به لهستان اعزام می‌شوند


بنا: چرخه انتخابی تیم ملی از جام تختی شروع می‌شود/ کشتی‌گیران دو به دو به لهستان اعزام می‌شوند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد برنامه‌هایش درخصوص انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های المپیک توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد بنا در مورد برنامه‌های پیش روی تیم ملی کشتی فرنگی به برنامه دایره طلایی گفت: شرایط بچه‌ها رور به روز بهتر و بهتر می‌شود و با مساعدتی که فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر و حمید سوریان دارند اردوها به بهترین شکل در حال  برگزار شدن است. هم ملی‌پوشان آزاد و هم فرنگی در آرامش کامل و با رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه تمرینات را ادامه می‌دهند و تا الان هیچ مشکلی برای آنها پیش نیامده است.

وی در حالیکه کادر فنی آزاد برنامه‌اش برای مسابقات انتخابی تیم ملی را اعلام کرده، در خصوص دیدگاه کادر فنی کشتی فرنگی در خصوص رقابت‌های انتخابی این رشته تاکید کرد: از ابتدا قرار بود چرخه‌ای برای انتخاب نفرات تیم ملی در نظر گرفته شد. البته آن چرخه به خاطر کرونا به طور کامل اجرایی نمی‌شود ولی ما ملاک و معیارمان را روی آخرین مسابقه برگزار شده که جام تختی سال گذشته در شیراز و در کنارش لیگ برتر گذاشتیم که نفراتی هم از لیگ انتخاب شده و به اردو آمدند. تقریبا بیشتر نفراتی که لازم بوده و بهترین هستند در اردوی تیم ملی حضور دارند و اگر آن چرخه آغازش از جام تختی باشد، بچه‌ها تمرینات را ادامه می‌دهند. چند روز دیگر هم اعزام به اوکراین را در پیش داریم.

وی ادامه داد: ما رقابت‌های کسب سهمیه و قهرمانی آسیا در قزاقستان را پیش رو داریم. بعد از آن در خرداد ماه جام پیتلانسکی جزو برنامه است که نفراتی که لازم است به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند. در بیشتر اوزان دو به دو و بعضی وزن‌ها سه نفر اعزام می‌شوند و هر کسی بهتر باشد نفر ملی‌پوش ما خواهد بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که چرا این تیم از حضور در تورنمنت ایتالیا صرف نظر کرد، گفت: ما در مجموع بیشتر از کشتی آزاد که به هر دو جام اوکراین و ایتالیا می‌رود، کشتی‌گیر به اوکراین می‌بریم. ما به خاطر اینکه کشور اوکراین صاحب کشتی فرنگی است، می‌توانیم امیدوار باشیم که در مصاف با کشتی گیران اوکراینی محک خوبی خواهیم خورد اما ایتالیا صاحب کشتی فرنگی نیست و آورده‌ای برای ما ندارد. سال گذشته قرار بود تورنمنت ایتالیا ‌جزو رنکینگ حساب شود اما از رنکینگ المپیک  خارج شده و تنها مسابقه رنکینگ، لهستان است که کشتی‌گیران را به این کشور، اعزام می‌کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/