شهر خبر

ظلم صهیونیست‌ها علیه ساکنان منطقه «مسافر یطا» در کرانه باختری؛ روایت رنج یک خانواده فلسطینی (+فیلم)


ظلم صهیونیست‌ها علیه ساکنان منطقه «مسافر یطا» در کرانه باختری؛ روایت رنج یک خانواده فلسطینی (+فیلم)

باوجود اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان منطقه «مسافر یطا» در جنوب کرانه باختری، اما آنها در خانه و اراضی خود باقی مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرانه باختری، منطقه «مسافر یطا» در جنوب کرانه باختری از جمله مناطقی است که صهیونیست‌ها منازل فلسطینی‌ها را ویران و اراضی آنها را مصادره می‌کنند؛ اما فلسطینی‌ها تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک این منطقه نیستند.

باوجود اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان منطقه «مسافر یطا»، اما آنها در خانه و اراضی خود باقی مانده‌اند. اشغالگران اسرائیلی بیش از 1800 فلسطینی ساکن منطقه را به مصادره اراضی و توسعه شهرک سازی تهدید می‌کنند.

«مراد الحمامده» در کنار خرابه منزلش ایستاده است و از خودش می‌پرسد که آیا پس از این می‌تواند که از فرزندانش حمایت کند؟

مراد پدر چهار فرزند است که هم اکنون به علت اینکه اشغالگران مانع از بازسازی منزلش  در منطقه «مسافر یطا» می‌شوند، در غاری زندگی می‌کند. منطقه‌ای که 18 هزار نفر جمعیت دارد و 12 مجتمع مسکونی از جنوب کرانه باختری تا مرز شمالی «یطا» را شامل می‌شود از سوی صهیونیست‌ها منطقه تمرین نظامی اعلام شده واشغالگران به این توجه ندارند که منطقه‌ای مسکونی است.

الحمامده می‌گوید: پس از ویرانی منزل من هر شب کودکان با فریاد ناشی از ترس از خواب می‌پرند زیرا غاری که ما در آن زندگی می‌کنیم ناامن است. من هرگز تحت هیچ شرایطی، سرزمینم را ترک نخواهم کرد.

«فارسه رباع » حیران است که از کدام درد سخن بگوید؛ منزلش را اشغالگران ویران کرده‌اند و او را مجبور کرده‌اند که به همراه همسر و فرزندانش در داخل غاری زندگی کنند که ساده‌ترین شرایط زندگی را ندارد.

ولی درد بزرگ زخمی شدن فرزندش «هارون ابوعرام» است که با شلیک مستقیم یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده است. نظامیانی که پدر و برادر و زن برادرش را زیر کتک گرفتند و تلاش کردند که ادوات کشاورزی آنها را مصادره کنند.

«ام هارون» می گوید: نظامیان اسرائیلی همسرم و فرزندم را به باد کتک گرفتند و اجازه حرف زدن به آنها ندادند و در یک لحظه به سوی هارون شلیک کردند آنهم بدون دلیل و علت.

هارون 24 ساله از زمان زخمی شدن در مورخه1/1/2021  در بیمارستان به سر می‌برد و پزشکان از فلج شدن کامل وی خبر داده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: شهرک سازی در این مناطق از دهه هشتاد میلادی شروع شده است و حملات در برهه اخیر افزایش پیدا کرده است تا 13 هزار دونم  از اراضی فلسطینی در معرض مصادره واقع شود. این طرح قدیمی است که «ارئیل شارون» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برای حمایت از «النقب» اشغالی، اعلام کرد.

این درحالی است که «محمد عمرو» مدیر سازمان مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک سازی در مناطق جنوب الخلیل، تنها راهکار در برابر طرف‌های رسمی را اقدامات قضایی می‌داند و می‌گوید: تنها راه روی آوردن به مراجع قضایی است؛ اما دستگاه قضایی اشغالگران ظالم و فاقد مشروعیت بین المللی است.

وی می افزاید: صدها موضوع در داخل محاکم اسرائیلی طرح شده است؛ اما هیچ پرونده‌ای مورد بررسی قرار نگرفته و حکمی درباره آن صادر نشده است و خاک می‌خورد واین به علت تعلل اشغالگران است.

در پایان این گزارش آمده است: فلسطینی‌ها چاره‌ای جز همبستگی با ساکنان منطقه «مسافر یطا» که به هیچ وجه حاضر به خروج از اراضی خود نه با ارعاب و نه با تطمیع نیستند، ندارند.

 

 

 

انتهای پیام/