شهر خبر

گزارش مهر از نشست رسانه‌ای؛

جزییات سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر تشریح شد

جزییات سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر تشریح شد

نشست رسانه‌ای دست‌اندرکاران سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور حسن ریاحی دبیر جشنواره، اردوان جعفریان مدر بخش بین‌الملل این رویداد و محمد اله یاری مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دست‌اندرکاران برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با برگزاری یک نشست رسانه‌ای که روز شنبه بیست و پنجم بهمن ماه با حضور حسن ریاحی آهنگساز و دبیر جشنواره، اردوان جعفریان مدیر بخش بین‌الملل جشنواره و محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی تهران برگزار شد، به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این رویداد مجازی پرداختند.

حسن ریاحی دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری رویداد سی و ششم فجر گفت: همان طور که می‌دانید از روز بیست و هشتم بهمن تا چهارم اسفند شاشهد برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر خواهیم بود. جشنواره‌ای که مدیران برگزاری آن با آرامش و انضباط کاملی نسبت به برنامه‌ریزی اجراهای آنلاین جشنواره اقدام کردند. البته ما در نحوه برگزاری کنسرت‌ها که این بار به صورت مجازی برگزار می‌شود مشکلات فنی داشتیم ولی خوشبختانه توانستیم این مشکلات را نیز مرتفع کنیم.

وی با اشاره به جایزه باربد سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: خوشبختانه با راه اندازی دوباره جایزه باربد شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان بودیم. کما اینکه در این حوزه و بخش‌های دیگر جشنواره نیز شاهد حضور هنرمندانی هستیم که در عرصه‌های دانشگاهی و علمی حوزه موسیقی فعالیت مستمری داشتند. من شخصاً تا اینجا از همه کارها راضی هستم و امیدوارم شاهد برگزاری جشنواره با کیفیتی باشیم.

محمد اله یاری مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر نیز در این نشست توضیح داد: اصلاح آیین نامه یکی از موارد مهمی بود که شورای ارزیابی جشنواره مد نظر خود قرار داده بود. این در حالی است که تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره یکی از تغییرات مهمی بود که در آیین نامه جشنواره لحاظ شد. یکی دیگر از موارد هم اضافه شدن بخش‌های رقابتی بود که در این مورد نیز اصلاحاتی صورت گرفت و پس از ارسال به وزیر ارشاد و تایید وزارت خانه کارها برای شروع جشنواره سی و ششم آغاز شد.

این گزارش در حال به‌روزرسانی است...

کد خبر 5145323
علیرضا سعیدی