شهر خبر

چاووش‌اوغلو: خدمه کشتی ربوده شده در آبهای نیجریه آزاد شدند


چاووش‌اوغلو: خدمه کشتی ربوده شده در آبهای نیجریه آزاد شدند

وزیر امور خارجه ترکیه از انتقال خدمه کشتی ربوده شده در آبهای نیجریه به کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی با اشاره به آزادی ملوانان آزاد شده ترک در نیجریه اظهار داشت: خدمه ترکیه‌ای کشتی ربوده شده در آب‌های ساحلی شهر «لاگوس» در نیجریه که نجات یافته‌اند، با هواپیمای ترکیش ایرلاینز از آبوجا به کشورمان منتقل خواهیم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت سلامتی خدمه تُرک خوب است، افزود: سفیر کشورمان در آبوجا با کاپیتان کشتی گفت‌وگو کرده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشورمان تحولات را از نزدیک پیگیری می‌کند. از ابتدای کار هر آنچه لازم بود برای شهروندانمان انجام دادیم.

وی تاکید کرد که برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

چاووش‌اوغلو تصریح کرد: در پی پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور گابن٬ تیمی از نهادهای مختلف کشورمان را برای ارزیابی به منطقه اعزام کردیم تا از تکرار این حوادث جلوگیری شود. البته سازمان های بین المللی و سازمان‌های منطقه‌ای نیز باید در این منطقه فعال باشند».

گفتنی است کشتی موتسارت در 23 ژانویه در نزدیکی سواحل نیجریه در خلیج گینه هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفت. این کشتی به سرمایه‌گذاران خارجی تعلق داشته و مسئولیت عملیات آن بر عهده شرکت «بُدن» در استانبول بود.

دیوید جانسون، رئیس شرکت مدیریت بحران و خطر امنیتی «EOS Risk Group» اعلام کرد که کشتی مذکور در فاصله 100 مایل دریایی از شهر سائوتومه هدف قرار گرفته است.

یک خدمه آذربایجانی تبار این کشتی در درگیری با دزدان دریایی جان خود را از دست داده و 15 خدمه دیگر نیز ربوده شدند.

پیشتر فرقان یارن، ایلهان سهی تاتلی‌گل و بهادر یشیل‌آلان 3 خدمه این کشتی در 30 ژانویه در نتیجه تلاش‌های ترکیه با هواپیمای شرکت ترکیش ایرلاینز به استانبول منتقل شدند.

انتهای پیام/