شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#وضعیت پرونده

اخبار ویژه روزنامه‌ها

حفظ و نشر کدام آثار روحانی و با کدام بودجه؟!/ آخرین وضعیت پرونده عنابستانی/ یک روایت تازه از ترور شهید فخری‌زاده

اخبار ویژه روزنامه ها

منابعی مدعی شده است که تیم ترور متشکل از حداقل 20 ایرانی و اسرائیلی بوده است و این مقام ارشد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را هشت ماه زیر نظر داشتند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

حفظ و نشر کدام آثار روحانی و با کدام بودجه؟!/ آخرین وضعیت پرونده عنابستانی/ یک روایت تازه از ترور شهید فخری‌زاده

کیهان

 دولت آمریکا، بنزین مسروقه ایران را فروخت!

در حالی که دولت جدید آمریکا تظاهر به تعامل با ایران می‌کند، یورونیوز و رادیو فردا گزارش دادند که آمریکا، محموله بنزین مصادره‌شده ایران را فروخته است!

یک مقام وزارت دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه گفت: بیش از یک میلیون بشکه بنزین ایران که سال گذشته بر اساس تحریم‌ها ضبط شده بود، به فروش رفته و یک نفتکش دیگر حامل نفت خام ایران که اخیرا توقیف شده، در مسیر حرکت به سوی آمریکاست.

توقیف و مصادره محموله‌های سوختی ایران بخشی از سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ بود که پس از خروج آمریکا از برجام و ازسرگیری تحریم‌ها در سال ۹۷ به اجرا گذاشته شد.

در چارچوب این سیاست، دولت آمریکا محموله ۱.۲ میلیون بشکه‌ای بنزین را که به وسیله چهار نفتکش برای ونزوئلا ارسال شده بود، توقیف کرد.

مارک ریموندی، سخنگوی وزارت دادگستری، به خبرگزاری رویترز گفت: فروش این محموله‌ها انجام شده و دولت آمریکا اکنون در حال محاسبه هزینه‌های این عملیات است. فروش محموله‌ها تکمیل شده، بهای آن از سوی شرکت میانجی پرداخت شده و این مبلغ اکنون در اختیار ایالات متحده است.

راهزنی دریایی و فروش محموله بنزین در حالی است که برخی محافل آمریکایی مدعی شده بودند دولت بایدن می‌خواهد به طور محدود بخشی از منابع مالی بلوکه‌شده ایران را آزاد کند!

ارزیابی مردم از درخواست عفو روحانی

رئیس‌جمهور اخیرا گفت: از مردم عزیز و بزرگوار ایران، طلب عفو می‌کنم.

آقای روحانی جریان سخنرانی روز 22 بهمن گفت: «اگر در این هفت سال و نیم در بخش‌هایی از اداره کشور آن چنانکه شایسته ملت ایران بوده عمل نکرده‌ایم از مردم عزیز و بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می‌کنم».

جهان‌نیوز ضمن انتشار این بخش از سخنان روحانی، از مخاطبان خواست نظر خود را ارائه کنند. بخشی از این نظرات را می‌خوانید:

- عفو وقتی خوبه که بخواهی واقعا ‌اشتباه رفته رو جبران کنی نه اینکه بازهم به همون مسیر غلط در سیاست خارجه ادامه بدی.

- جناب آقای روحانی تمام وعده‌های انتخاباتی که شما درخصوص حل مشکلات مردم و کشور دادید به امید تدبیر کدخدا و غرب بود به همین دلیل ‌اشتباهات جنابعالی قابل گذشت نیست.

- زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.

- آقای روحانی شما توضیح دهید سود میلیاردها دلار ارز 4200 ، میلیون‌ها سکه طلا، تفاوت ریالی فروش ارز در بازار آزاد و... به جیب چه ‌اشخاصی رفته تا بعدا بگوییم حلال می‌کنیم یا نه؟

- اگر شما رو عفو کنیم آیا دلار برمی‌گرده به ۳۵۰۰ تومن؟ پراید میشه همون ۲۰ تومن؟ کارگران بیکار شده دوباره به کار برمی‌گردند؟

-...به خدای متعال واگذار می‌کنم چون بخاطر شما در تصمیمات ‌اشتباه، زندگی سختی را می‌گذرانم

-گیرم مردم شما رو عفو کردند ولی اینهمه خسارت به کشور توسط برجام تکلیفش چی میشه؟

- تنها در صورتی شما را با وجود ضایعات و صدماتی و ناسزاهایی که نثار ما کردی مورد عفو قرار می‌دهیم که صراحتا اشتباه خود را اعلام ‌نمایید.

- اعتراف چه دردی از ملتی که عزتش به پای برجام خدشه‌دار شده دوا می‌کنه؟ خسارتی که جبران‌پذیر نیست... سال‌ها کشور به عقب رانده شد.

- در مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری فرمودید این دولت ، دولت راستگویان است... چرا به نصایح رهبر معظم انقلاب گوش نکردید همه چیز را با نگاه به غرب می‌دیدی حتی آب خوردن مردم را...

- دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم باید به وظیفه‌اش عمل کند و همه خسارت‌هایی که دولت شما و مدیران انتصابی شما، به خاطر سیاست‌های غلط و مدیریت‌های نادرست، به این مردم مظلوم وارد کرده‌اند را بررسی کند.

-‌ اشتغال ایجاد نکردن، ازدواج‌ها رو به تاخیر انداختن، گرانی مسکن، ماشین، فقیر کردن مردم، نابود کردن بورس، مسکن نساختن، رنجوندن دل مردم، دنبال رو کشورهای غربی، گرونی و... رو چطوری می‌خواهی جواب بدهی...!!

- اگر دنیایی دیگر وجود داشته باشه که دارد از روحانی... نمی‌گذریم.

- اون روزایی که رهبر انقلاب توصیه‌های پدرانه کردند، آن روزهایی که توجه شما را به توانمندی داخلی جلب کردند، اون روزهایی که درباره آمریکا گفتند به اینها اعتماد نکنید، اون روزایی که ملت و مملکت رو به امان خدا رها کردین...

-کسی که طلب عفو می‌کند یعنی پشیمان از عملکردهای گذشته خویش است. نه اینکه باز از مذاکرات دفاع کند.

- هشت سال از عمر جوونی ما تو دولت شما رفت.!!

- شما که خود اهل فضل هستید جناب رئیس‌جمهور! از شرایط قبول عفو و توبه جبران مافات است...

- از کارهای کرده‌ات طلب عفو کن!!

- توجه داشته باشید ایشان می‌گوید بابت کارهای نکرده عفو می‌کنم یعنی کارهای انجام شده همه خوب و مطلوب بوده، ضمنا عفو در رابطه با ‌اشتباه غیرعمدی است وهمچنین حق‌الناس را باید جبران کند و قابل عفو نیست.

- جناب آقای روحانی آنچه بر سر مردم آوردید، از برجامتان و مذاکرات با دشمنان قسم‌خورده مردم ایران بوده که متاسفانه هنوز هم بر آن اصرار دارید.

- دوصد گفته چو نیم کردار نیست. ایشان در عمل باید جبران کند.

- توبه با اصلاح همراهه اگه واقعا توبه کرده ما رو برگردونه بی‌زحمت به همون هشت سال قبل.

- آقای رئیس‌جمهور، مردم ما اینقدر بزرگوارند که دشمنانشان را اگر طلب عفو کنند می‌بخشند. شما که ان‌شاءالله دوست هستی. امیدوارم در این فرصت باقیمانده به فکر جبران باشید.

- آقای روحانی من ٥ ساله که بیکار شده‌ام بیا این پنج سال حقوق بیکاری من رو حساب کن بریز بحسابم شاید بخشیدم.

- جالبه هنوز هم میگه اگر؟! یعنی شک داری...

- عذرخواهی بابت؟؟؟؟ اگر به وعده‌هاتون عمل کردید نیاز به عذرخواهی نیست. اگر عمل نکردید ان‌شاءالله روز قیامت.

- اگر گذشته را جبران کردی، باشد عفوت می‌کنم..

- هشت سال عمر را می‌شود بخشید؟ا....

- شرط اول پشیمانی و شرط دوم تغییر رویه و شرط سوم جبران است در حالیکه او می‌گوید هرچه کرده درست بوده و به وعده‌ها عمل کرده‌!

- بخشش یعنی چه واقعا بنده نمی‌فهمم. اگر جنابعالی از اوضاع کشور قبل از انتخابات 92 اطلاع نداشتید که امکان ندارد اگر اطلاع داشتید و به وعده‌های غرب دل خوش کرده بودید که آن هم باید بعد از دور اول ریاست‌جمهوری می‌فهمیدید که وعده‌های غرب سرابی بیش نیست. جناب آقای رئیس‌جمهور شما به 85 میلیون ظلم کردید حتی به نسل‌های آینده.

- جناب آقای روحانی خسارتی که به دلیل بی‌تدبیری شما به این نظام و مردم وارد شد به نظر بنده جایی برای حلالیت باقی نگذاشته است.

- آقای روحانی بنده تفکرا طرفدار وعده‌هایتان بودم و اتفاقا شما را نه برای کارهایی که نکردید بلکه برای کارهایی که کردید نمی‌بخشم!

- شما که می‌دانستی توانایی مدیریت مملکت را نداری چرا آمدی؟!!!

- می‌دونی به خاطر مشکلات اقتصادی کانون گرم چند خانواده از هم پاشیده؟؟؟؟

کلک مرغابی روزنامه اجاره‌ای در خدمت بازی پلیس خوب - پلیس بد

یک روزنامه زنجیره‌ای می‌گوید: راه سوم درباره بازگشت ایران و آمریکا به تعهدات برجامی، اعتماد به اروپاست.

آفتاب یزد، همان روزنامه‌ای است که زمانی از قول موگرینی به دروغ تیتر زده بود «هرچه تهران بگوید» اما گذشت زمان ثابت کرد اروپا کاملا دنباله‌رو آمریکاست.

با  وجود سوابق منفی در بزک کردن آمریکا و اروپا، آفتاب یزد اکنون در تحلیلی می‌نویسد: این که دو طرف برای بازگشت و عمل به تعهدات شرط تعیین کرده‌اند یعنی راه سومی نیز وجود دارد اما اینکه دو طرف اصرار دارند اول طرف مقابل به برجام باز گردد به بی‌اعتمادی فی‌مابین بازمی‌گردد که طبیعی است.

این روزنامه می‌افزاید: اروپایی‌ها می‌توانند در این زمینه گره‌گشا باشند و آمریکایی‌ها را قانع کنند. دیداری بین وزرای خارجه آمریکا و فرانسه صورت گرفته و فرانسوی‌ها بیان کردند که مذاکرات عمیقی درباره برجام انجام شده است. هنوز نتیجه این مذاکرات مشخص نشده است و به تدریج ذکر خواهد شد. معتقدم آقای جوزپ بورل هنوز می‌تواند نقش بازی کند و این اعتماد را به وجود آورد که همزمان همه به تعهدات خود برگردند و آمریکا هم رسما اعلام کند که تحریم‌های ایران برداشته شده است. برای این اعتمادسازی هم می‌تواند خود آمریکایی‌ها از ایران یکی - دو کشتی نفت خریداری کنند. در این جریان ایران اعتماد ندارد به هر حال یک بار و نیم آمریکایی‌ها خلف وعده کردند. نیم آن مربوط به دوران آقای اوباما است که تمام و کامل تحریم‌ها را برنداشتند. یک بار هم مربوط به دوران ترامپ است. به همین دلیل طرف ایرانی فکر می‌کند این پیمان‌شکنی می‌تواند دوباره رخ دهد.» در مورد راه حل سوم به دلیل اعتمادی که آمریکا به اروپا دارد و اینکه آقای جوزپ بورل هم تا حدودی شخص منصفی است و همیشه هم گفته همه باید به برجام برگردند و تحریم‌های ایران باید برداشته شود و برای آن هم هیچ‌گاه شرط نگذاشته او می‌تواند در این راستا گام‌های مثبتی بردارد. ما از اروپا خوب استفاده نکردیم حتی مذاکرات تلفنی هم با آنها انجام ندادیم. وقتی طرحی را مبنا قرار می‌دهیم باید روی آن کار کنیم حتی با گفت‌وگو با آنها می‌توان درون دل آمریکایی‌ها را درآورد. باید زودتر دست به کار شویم، گفت‌وگو کنیم، سفر کنیم و حتی سفرای این سه کشور را دعوت کنیم و دیدگاه‌ها را بررسی کنیم.

تحلیل روزنامه آفتاب یزد در حالی منتشر می‌شود که دولت آقای روحانی و تیم آقای ظریف بالغ بر 2 سال معطل اروپایی‌ها مانده و ده‌ها سفر و ملاقات را برای ترغیب اروپا به عمل کردن تعهدات خود انجام دادند اما اروپا ضمن کاهش 11 تعهد برجامی خود به وعده‌های پیاپی بی‌ارزش‌تر، مدعی راه‌اندازی کانال‌های موسوم به SPV و اینستکس شد که همان‌ها را هم (حتی در حد مبادله پول نفت فروخته شده ایران به دیگر کشورها با غذا و دارو) انجام نداد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت راه سومی که روزنامه زنجیره‌ای مدعی آن است همان راه آمریکا و در واقع بازسازی بازی پلیس خوب - پلیس بد در زمین و نقشه آمریکاست!

در این میان اروپا نه تنها نمی‌تواند میانجی خوبی باشد بلکه پارسنگ کفه ترازو آمریکاست. ضمن اینکه منطقا، همان طرفی که آغازگر نقض تعهدات خود بود، باید به جبران خسارت‌های ناشی از پیمان‌شکنی خود بپردازد.

این نکته نیز گفتنی است که جوزپ بورل قبلا تصریح کرده اهمیت برجام، در نظارت سخت‌گیرانه به برنامه هسته‌ای ایران و امکان توسعه محدودیت‌های آن بر سایر فعالیت‌های منطقه‌ای و دفاعی ایران است!

اظهارات ضد ایرانی فرمانده نظامیان تروریست آمریکا

فرمانده نظامیان تروریست آمریکا در غرب آسیا مدعی شد؛ ایران، چالش‌برانگیزترین عامل بی‌ثباتی در منطقه است.

ژنرال کنث مک‌کنزی ضمن سخنانی در اندیشکده خاورمیانه گفت: بیش از 40 سال است که ایران با انجام فعالیت‌های مخرب، نه تنها منطقه بلکه امنیت جهانی و تجارت را بی‌ثبات می‌کند، از تروریسم و سازمان‌های تروریستی در مبارزه با هنجارهای بین‌المللی حمایت مالی کرده و از آنها پشتیبانی می‌کند.

وی ادعا کرد: ایران منبع اصلی بی‌ثباتی در عراق است و از عراق به عنوان یک ناحیه نیابتی زمین مبارزه علیه ایالات متحده استفاده می‌کند. اقدمات ایران همچنین در بی‌ثباتی در سوریه و یمن نقش دارد که به درگیری‌های منطقه‌ای منجر می‌شود که میلیون‌ها پناهنده، قحطی و شیوع بیماری‌ها در پی داشته است.

فرمانده سنتکام اظهار کرد: بنابراین ما برای کاهش آنها چه کاری انجام می‌دهیم؟ من معتقدم که ماهیت حضور ما در منطقه دفاعی است و ما را به دوره بازدارندگی مناقشه‌برانگیز با ایران رسانده است.

مک‌کنزی گفت: توانایی‌ها و اراده برای دفاع از شرکا و منافع ایالات متحده، علامت‌هایی ارسال می‌کنند که به وضوح توسط رژیم ایران دریافت می‌شود.

فرماندهی سنتکام ادامه داد: فرماندهی مرکزی به مشارکت چند ملیتی مهم در منطقه منجر می‌شود: آنها به ایجاد ثبات و آزادی ناوبری کمک می‌کنند که نخستین مورد آن نیروی دریایی ترکیبی یا (CMF) و دومین آن، قرارداد بین‌المللی امنیت دریایی IMSC است.

IMSC یک چارچوب مبتنی بر همکاری است که از خصومت تروریسم و فعالیت مخرب در جریان مهم تجارت دریایی، تنگه هرمز و باب‌المندب را تضمین می‌کند.

مک‌کنزی با این ادعا که این دو نمونه، هدف مشترک تامین ثبات را دنبال می‌کنند، افزود: کاهش تنش بین اسرائیل و سایر کشورهای عربی فرصتی استراتژیک برای ما فراهم می‌کند تا شرکای بیشتری را در برابر تهدیدهای مشترک برای ایجاد ثبات در منطقه همسو کنیم.

اظهارات ضد ایرانی فرمانده نظامیان تروریست آمریکا در منطقه در حالی است که برخی مزدوران رسانه‌ای آمریکا تلاش می‌کنند چهره‌ای متفاوت،‌ از دولت بایدن ترسیم کنند.

لاف‌زنی مک‌کنزی در ماهیت دفاعی حضور آمریکا در منطقه در حالی است که غرب آسیا، کیلومترها از خاک آمریکا فاصله دارد و آمریکا در کنار اشغال غیرقانونی افغانستان و عراق، مرتکب راه‌اندازی جنگ‌های جنایتکارانه در سوریه و عراق و فلسطین و لبنان و یمن شده است.

حفظ و نشر کدام آثار روحانی و با کدام بودجه؟!

چیزی به نام «شورای تدوین و گردآوری آثار رئیس‌جمهور» در دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد وجود نداشت و دولت روحانی باید توضیح دهد چنین شورایی از کجا آمده و چقدر بودجه به آن اختصاص یافته است.

در پی انتشار خبرهایی مبنی بر تشکیل شورایی برای حفظ و نشر آثار آقای روحانی در دوره ریاست‌جمهوری‌اش (با مدیریت محمد قوچانی عضو مرکزیت کارگزاران)، روزنامه آفتاب یزد نوشت: در حالی که محمد قوچانی مدعی است؛«شورای تدوین، گردآوری و مستندسازی آثار رئیس‌جمهور» چیز جدیدی نیست و در دولت آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد نیز بوده و مربوط به نهاد ریاست‌جمهوری است؛ رئیس‌دفتر محمد خاتمی و یکی از نزدیکان به محمود احمدی‌نژاد به آفتاب یزد گفتند:«چنین تشکیلاتی نه در دوران آقای خاتمی بوده و نه در دوران آقای احمدی‌نژاد!».

ابطحی و داوری ضمن اینکه ادعای قوچانی را رد کردند خاطرنشان ساختند؛ «تدوین، گردآوری و مستندسازی آثار رئیس‌جمهور» جزئی از وظایف دفتر روسای جمهوری است که در همان حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انجام می‌گرفته و تقریبا موضوع مرسوم و معمولی است و دفتر و دستک جداگانه‌ای نیز نداشته و لزومی نیز احساس نمی‌شده که در یک چارچوب خاص این گونه موارد عملیاتی شود.

آن‌طور که «مدارا» می‌نویسد دفتر حفظ و نشر آثار روحانی راه‌اندازی شده که دبیری این شورا برعهده محمد قوچانی است. همچنین در خبر منتشرشده آمده است که، اولین پروژه‌ای که قوچانی به عنوان دبیر این شورا در دست اجرا دارد تدوین کتابی با عنوان (احیای امید)‌ می‌باشد که قرار است بر اساس مصاحبه با چهره‌های سیاسی مطرح، این کتاب در باب روحانی و خدمات وی تدوین شود. آفتاب یزد اضافه کرد: دامنه این همکاری بسیار وسیع‌تر از کارنامه و مستندسازی دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌تواند باشد.

حفظ و نشر کدام آثار روحانی و با کدام بودجه؟!/ آخرین وضعیت پرونده عنابستانی/ یک روایت تازه از ترور شهید فخری‌زاده

ایران

تکذیب دستگیری کارمند کنسولگری ایران در ترکیه

 خبراول اینکه،سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مطلب منتشر شده در یکی از رسانه‌های ترکیه و طرح برخی ادعاها تأکید کرد که هیچ یک از کارکنان سرکنسولگری ایران در استانبول بازداشت نشده است. به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده  با بیان اینکه مطلب مطرح شده کاملاً بی اساس و مبتنی بر اتهامات بی‌پایه بوده و هیچ یک از کارکنان سرکنسولگری کشورمان در استانبول از دور و نزدیک درگیر فعالیت‌های مورد ادعای این رسانه نبوده و نیستند، تأکید کرد: فرد نام برده شده در این رسانه کارمند سرکنسولگری نبوده و برای پیگیری موضوع  پیش آمده و روشن شدن ابعاد آن از مجاری رسمی با مقامات ترکیه در تماس هستیم. اعلام موضع وزارت امور خارجه کشورمان پس از آن بود که  روزنامه صباح ترکیه مدعی شد فردی به نام «محمدرضا ناصرزاده» به عنوان کارمند کنسولگری ایران با اتهام تهیه مدارک جعلی برای «علی اسفنجانی» طراح اصلی قتل «مسعود مولوی» (گرداننده یک کانال تلگرامی که آبان سال گذشته در استانبول کشته شد) بازداشت شده است.

واکنش حدادعادل به شایعه تولد نوه‌اش در لندن

 خبر دیگر اینکه،غلامعلی حدادعادل به شایعه تولد نوه‌اش در لندن واکنش نشان داد. به گزارش عصر ایران از کانال تلگرامی صدانیوز (وابسته به صدا و سیما)، غلامعلی حدادعادل در سخنرانی 21 بهمن 99 در مسجدی در تهران گفت:  «دشمنان فیلمی تهیه کرده‌اند و در آن گفته‌اند فرزند اول آقا مجتبی خامنه‌ای  (داماد آقای حداد عادل) معروف است به نوزاد یک میلیون پوندی که در لندن در یک بیمارستان مجهز متولد شده. در حالی که  اصلاً در لندن به دنیا نیامده بلکه در بیمارستان درجه سه رسالت زیر پل سیدخندان توسط دکتر مرضیه وحید دستجردی با هزینه 500 هزار تومان متولد شده که اسناد و سوابق آن موجود است.»

 پاسخ وزارت کشور به نامه احمدی‌نژاد

 دست آخر اینکه،وزارت کشور درباره محتوای نامه محمود احمدی‌نژاد به رئیس جمهوری و ادعای او مبنی بر  برخورد مأموران نیروی انتظامی با تجمع کنندگان در محدوده خانه‌اش توضیح داد. روابط عمومی وزارت کشور با تأکید بر اینکه «نامه منسوب به رئیس جمهوری محترم سابق واجد اطلاعات خلاف واقع و تعابیر غیر صحیح، از جمله تشکیل ستادی در وزارت کشور برای برخورد با یک تجمع فاقد مجوز در روز ۲۲ بهمن در شرق تهران است»، تصریح کرد: «اساساً سطح اقدامات میدانی و عملیاتی اعلام شده در نامه یاد شده، نازل‌تر از سطح برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری وزارت کشور است و به نظر می‌رسد وصول اطلاعات غلط و سوگیرانه با انگیزه‌های احتمالاً سیاسی و جناحی، این نسبت‌های خلاف واقع و ادعاهای خلاف صحت را موجب شده است.»
وزارت کشور در ادامه با اشاره به ضرورت اخذ مجوز قانونی برای تشکیل تجمعات بر اساس مقررات جاری در کشور  تأکید کرد که درخصوص تجمع مورد اشاره «مطلقاً درخواستی به فرمانداری و یا استانداری تهران واصل نشده و بالطبع، مجوزی هم صادر نشده است».

حفظ و نشر کدام آثار روحانی و با کدام بودجه؟!/ آخرین وضعیت پرونده عنابستانی/ یک روایت تازه از ترور شهید فخری‌زاده

آرمان ملی

دعوت اصلاح‌طلبان از یادگار امام

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال نامزدی آیت‌ا... سیدحسن خمینی گفت: آقای‌سیدحسن خمینی به دلیل اینکه دارای جایگاه ملی هستند، برخی از افراد و احزاب اصلاح‌طلب درخواست شرکت او در عرصه انتخابات را دارند، اما احتمال اینکه او چنین تصمیمی بگیرد، کم است.

کنایه به پنالتی گرفتن‌ طارمی!

ژرژ ژسوس، سرمربی بنفیکا با حرکات و حرف‌های خود باعث جلب توجه تمام رسانه‌های پرتغال شده و اقدام او در فضای مجازی این کشور بازتاب گسترده‌ای یافته است. ژسوس نسبت به شبیه‌سازی بازیکنان پرتغال برای فریب داور و گرفتن خطا و پنالتی به شدت انتقاد کرده و در حالی که حرکتی شبیه به سرنگونی بازیکنان را انجام می‌داده، از آنها خواسته دست از چنین «مزخرفاتی» بردارند.

اعلام آمادگی عمان برای وساطت

وزیر امور خارجه عمان گفت که کشورش آماده وساطت بین ایران و آمریکا برای ازسرگیری اجرای توافق هسته‌ای است. «بدر بن حمد البوسعیدی» افزود: «ما آماده‌ برقراری ارتباط مستقیم بین ایران و ایالات متحده آمریکا جهت تسهیل در بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم». شبکه قطری الجزیره به نقل از او گزارش داد: «ما تشویق به گفت‌وگو با ایران در ارتباط با پرونده هسته‌ای بر اساس اعتماد و جدیت می‌کنیم».

آخرین وضعیت پرونده عنابستانی

حسین حسین‌زاده، عضو هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسات مشترک بین هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و نیروی انتظامی برای پیگیری ماجرای درگیری نماینده سبزوار با مامور راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت که احتمالا ظرف یک یا دو هفته آینده این پرونده به نتایج مشخص‌تری برسد. نماینده لارستان اظهار کرد: تمام تلاش همکاران من این است تا شفاف، ابعاد ماجرا مشخص شود.

تغییر حجاب زنان با خروج از ادارات

محمود احمدی‌بیغش نماینده عضو جبهه پایداری گفت: برخی خانم‌ها در محل کار یک حجاب دارند، اما بعد از آنکه 50 متر از محیط کار دور می‌شوند حجاب‌شان 90 درجه فرق می‌کند. نمی‌گویم 180 درجه بلکه می‌گویم 90 درجه. زنان وقتی کنار همسر یا تنها در خیابان هستند، خود را یک کارمند نگاه نمی‌کنند. قطعا مامور نیروی انتظامی براساس یک واقعیت پلاک خودرو را ثبت می‌کند، وگرنه خصومت شخصی با زنان ندارد.

تکذیب شایعه ترور دادستان بم

روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان با صدور پیامی، ضمن تکذیب شایعه ترور دادستان بم، تاکید کرد: کلیپ منتشرشده در این رابطه مربوط به پرونده‌ای در سال‌های گذشته در یکی از شهرستان‌های استان بوده که عاملان آن شناسایی و مجازات شده‌اند. در این پیام تاکید شده است: عاملان این شایعه و پخش کلیپ شایعه، شناسایی شده‌اند. در ادامه این پیام تاکید شده است: بدون شک دستگاه قضائی استان کرمان با هرگونه اقدام خلاف مصالح عمومی بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

یک روایت تازه از ترور شهید فخری‌زاده

بنا بر گزارش هفته‌نامه جویش کرونیکل در بریتانیا به نقل از منابع اطلاعاتی ناشناس، فخری‌زاده توسط یک تیربار بسیار پیشرفته و به وزن حداقل یک تن ترور شد که قطعات آن در ظرف هشت ماه توسط سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) به داخل ایران قاچاق و سپس مونتاژ شده بود. این منابع مدعی شده است که تیم ترور متشکل از حداقل 20 ایرانی و اسرائیلی بوده است و این مقام ارشد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را هشت ماه زیر نظر داشتند.

تکذیب تولد نوه رهبری در انگلیس

غلامعلی حدادعادل تولد نوه رهبر انقلاب در لندن را تکذیب کرد. وی می‌گوید: دشمنان فیلمی تهیه کرده‌اند و در آن گفته‌اند فرزند اول آقا مجتبی خامنه‌ای پسر رهبرانقلاب؛ معروف است به نوزاد یک میلیون پوندی که در لندن در یک بیمارستان مجهز متولد شده است. حدادعادل می‌گوید: این دروغ از دروغ خسن و خسین هرسه دختران معاویه‌اند دروغ‌تر است. اصلا در لندن به دنیا نیامده؛ بلکه در بیمارستان درجه سه رسالت زیر پل سیدخندان توسط دکتر مرضیه دستجردی با هزینه 500 هزار تومان متولد شده است.

عاقبت توهین توکیو به زنان

رئیس سازمان برگزاری المپیک توکیو از سمت خود استعفا داد. یوشیرو موری چندی پیش اظهاراتی مبنی بر اینکه افزایش تعداد زنان در کمیته‌های ورزشی و فدراسیون‌ها به دلیل پرحرف بودن زن‌ها منجر به طولانی شدن جلسات می‌شود به زبان آورد که جنجال زیادی به پا کرد چرا که یکی از اصل‌های المپیک برابری جنسیتی است. بعد از چند روز جنجال و تلاش گسترده مردم ژاپن در نهایت رئیس کمیته برگزاری بازیهای المپیک توکیو از سمت خود برکنار شد.

ادعای بازداشت کارمند کنسولگری ایران

روزنامه صباح ترکیه گزارش کرده است که یکی از کارمندان کنسولگری ایران در استانبول در ارتباط با قتل مسعود مولوی‌وردنجانی بازداشت شده است. این روزنامه گفته است محمدرضا ناصرزاده، 43 ساله متهم به تهیه مدارک جعلی برای علی اسفنجانی، طراح اصلی قتل مسعود مولوی است. مسعود مولوی که گرداننده یک کانال تلگرامی بوده آبان پارسال در استانبول کشته شده و پیش از این گفته می‌شد به دلیل اختلافات شخصی هدف گلوله قرار گرفته است.

هلاکت عامل مجروحیت مامور پلیس

فرمانده انتظامی بهبهان از هلاکت و دستگیری عاملان مجروحیت رئیس پلیس آگاهی این شهرستان در عملیات ضربتی پلیس خبر داد. سرهنگ محمد عزیزی اظهارداشت: در پی درگیری مسلحانه پلیس با 2 سارق سیم برق در آبان ماه سال جاری که منجر به مجروحیت رئیس پلیس آگاهی بهبهان شد، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این رابطه یک قبضه اسلحه وینچستر، تعدادی مهمات و یک دستگاه خودرو از سارقان سرقتی کشف شد.

ممنوعیت پخش بی‌بی‌سی در چین

اداره ملی رادیو و تلویزیون چین گفته برخی از گزارش‌های بی‌بی‌سی در خصوص چین ناقص اصول صداقت و بی‌طرفی در روزنامه‌نگاری بوده است. وزارت خارجه چین به سبب بهره‌برداری سیاسی از مساله شیوع جهانی ویروس کرونا، انتقاد کرده و اخبار این رسانه در این خصوص را «جعلی» توصیف کرده بود. اعتراض دولت چین به بی‌بی‌سی تنها ساعاتی پس از آن صورت می‌گرفت که مرکز تنظیم مقررات پخش شبکه‌های تلویزیونی در انگلیس (آفکام) مجوز پخش شبکه برون مرزی چینی «سی‌جی‌تی‌اِن» را لغو کرد.