شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#برگزاری انتخابات#نخست وزیر

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد؛

افول پیشتازی حزب «نتانیاهو» در آستانه انتخابات ماه مارس

 افول پیشتازی حزب «نتانیاهو» در آستانه انتخابات ماه مارس

حزب «لیکود» به ریاست نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه مارس شاهد افول پیشتازی خود در رقابت با سایر احزاب بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، از زمان شکل‌گیری حزب «امید نو» به ریاست «گیدئون سار» متحد پیشین «بنیامین نتانیاهو» در اوایل ماه دسامبر حزب راست میانه «لیکود» به رهبری نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نخستین بار شاهد افول برتری خود بر سایر احزاب رقیب بوده و این نشان می‌دهد که مخالفان در حال کم کردن فاصله خود با این حزب حاکم هستند.

این در حالی است که اسرائیل در ماه میلادی آینده شاهد برگزاری چهارمین انتخابات خود ظرف دو سال گذشته خواهد بود و انتخابات زودهنگام پارلمانی در فلسطین اشغالی روز ۲۳ مارس برگزار خواهد شد.

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه جروزالم پست و نشریه خواهر آن، ماریو، نشان می‌دهد که علاوه بر رقابت با حزب سار، برتری حزب لیکود بر حزب میانه «یِش آتید» به ریاست «یائیر لاپید» رهبر مخالفان نیز به تنها ۹ کرسی کاهش یافته است.

حزب امید نو به ریاست سار نیز با تنها پنج کرسی اختلاف اکنون سایه به سایه حزب متبوع نخست وزیر این رژیم را تعقیب می‌کند، در حالی که دیگر ائتلاف سیاسی شکل گرفته موسوم به «یامینا» به رهبری «نفتالی بنت» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی ممکن است حزب امیدنو را به جایگاه سوم تقلیل دهد.

این نظرسنجی پیش بینی کرد که در انتخابات آینده حزب لیکود ۲۸ کرسی، حزب یش آتید ۱۹ کرسی، امیدنو ۱۳ کرسی، یامینا ۱۲ کرسی و فهرست مشترک اکثریت اعراب ۸ کرسی را بدست آورند.

گفتنی است که گیدئون سار از اعضای پیشین حزب لیکود روز هشتم دسامبر ۲۰۲۰ خروج خود از این حزب را اعلام کرد و در آستانه کارزار انتخاباتی ماه مارس یک حزب جدید تشکیل داد.

کد خبر 5145225