شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مدیریت بحران#کرونا#نتایج#مقامات

کرونا در آلمان|از هشدار درباره کاهش عجولانه محدودیت‌ها تا افزایش نارضایتی از مدیریت بحران دولت


کرونا در آلمان|از هشدار درباره کاهش عجولانه محدودیت‌ها تا افزایش نارضایتی از مدیریت بحران دولت

در حالی که مقامات آلمانی درباره کاهش عجولانه محدودیت‌ها هشدار می‌دهند نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که نارضایتی از مدیریت بحران کرونای دولت در بین شهروندان افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هندلزبلات آلمان"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سخنانی بر لزوم کاهش گام به گام محدودیت ها بعد از پایان دوران قرنطینه با توجه به شرایط کرونایی کشور تاکید کرد.

وی در گفتگویی با "زد دی اف" آلمان به خطر ویروس های جهش یافته اشاره کرده و تاکید کرد: از این رو ما باید بسیار مراقب باشیم.

تداوم اعمال محدودیت های سفر برای کشورها

کشور آلمان همچنین علاوه بر جمهوری چک و منطقه تیرول در اتریش قواعد سفر برای اسلواکی را هم از روز یکشنبه تشدید می کند. کشور آلمان اسلواکی را هم روز جمعه در لیست کشورهای خطر ویروس های جهش یافته قرار داد. این ممنوعیت ها و کنترل های مرزی تا 17 فوریه ادامه خواهد داشت.

دولت آلمان در هفته ها و ماه های اخیر به صورت گام به گام سفرها به آلمان را محدود کرد. حدود 160 کشور از حدود 200 کشور دنیا در یکی از سه لیست منطقه خطر کرونایی آلمان قرار گرفته اند. برای پایین ترین مناطق خطر کرونایی یک تست اجباری کرونا حداکثر 48 ساعت بعد از سفر و یک قرنطینه اجباری 10 روزه مقرر شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

حدود 40 کشور دنیا در مناطق پر خطر و به عنوان مناطق ویروس های جهش یافته در آلمان نام گذاری شده اند . برای این کشورها قواعد سفر سختگیرانه تری در نظر گرفته شده و مسافران این کشورها باید مستقیما بعد از ورود به آلمان یک تست منفی کرونا ارائه دهند.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره کاهش عجولانه محدودیت ها

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم کنترل های مرزی با تیرول و جمهوری چک را به عنوان تصمیمی دردناک و البته برای یک دوره زمانی خاص غیر قابل اجتناب ارزیابی کرده و درباره بازگشایی های سریع محدودیت ها هشدار داده و گفت: ما باید کشور خود را در برابر ویروس های مختلف حمایت کنیم.

وی از شهروندان خواست شرایط را درک کنند و تاکید کرد که تنها وقتی این اقدامات و محددیت ها را انجام می دهیم که واقعا گزینه دیگری وجود ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اشپاهن کاهش محدودیت ها در شرایط فعلی را عاملی جهت به خطر افتادن موفقیت های تا به حال کسب شده علیه کرونا دانسته و تاکید کرد که تا به حال حدود 3.8 میلیون نفر در آلمان اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که شامل حدود 3 درصد شهروندان می شود. 1.5 درصد هم دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم ایالات و مناطق مختلف آلمان را به اقدامات مشترک و هماهنگ برای مهار کرونا دعوت کرده و تاکید کرد که تنها این گونه اعتماد ایجاد می شود.

کاهش چشمگیر میزان رضایتمندی از مدیریت بحران دولت

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که اکثر شهروندان با اقدامات دولت برای تشدید محدودیت ها به منظور مقابله با بحران کرونا موافق هستند.

این نظر سنجی که توسط انستیتو سیوی و برای هفته نامه اشپیگل انجام شده نشان می دهد که حدود 57 درصد شهروندن تمدید محدودیت های کرونایی در کشورشان را بیشتر و یا کاملا درست می دانند. یک سوم شهروندان هم پیشبرد این محدودیت ها را بیشتر و یا کاملا غلط ارزیابی کرده اند.

اما در مجموع فهم و درک شهروندان برای محدودیت ها کاهش پیدا کرده. در ماه دسامبر حدود 74 درصد شهروندان موافق قرنطینه سختگیرانه برای مهار کرونا بودند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که مدیریت بحران کرونا توسط دولت بسیار انتقادی تر از زمان شروع بحران کرونا در حدود یک سال پیش بوده است. بخصوص از فصل پاییز نارضایتی درباره مدیریت بحران کرونای دولت افزایش چشمگیری داشته و حدود 48 درصد شهروندان به مدیریت بحران دولت و ایالات آلمان اعتقاد ندارند.

این مسئله می تواند به شروع بد روند واکسیناسیون سراسری در آلمان هم مرتبط باشد. در اوایل سال جاری میلادی وزیر بهداشت آلمان پیش بینی کرده بود که همه شهروندان در سه ماهه دوم سال جاری واکسینه شوند که این امر با توجه به تاخیرهای ایجاد شده در روند واکسیناسیون محقق نشد.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که بیش از 70 درصد شهروندان از اغاز کمپین واکسیناسیون در کشورشان بیشتر و یا کاملا ناراضی هستند. تنها حدود 15 درصد بیشتر و یا کاملا راضی بودند.

بنا بر تصمیماتی که در نشست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با مسئولان ایالتی این کشور در روز چهارشنبه (22 بهمن) گرفته شد، محدودیت‌های کرونایی تا روز هفتم مارس یعنی تا بیش از سه هفته دیگر ادامه خواهد یافت. این برنامه بازگشایی مدارس و آرایشگاه‌ها را شامل نمی‌شود.

بسیاری از مسئولان ایالت‌های آلمان قصد دارند مدارس و مهدکودک‌‌ها را از روز 20 فوریه به تدریج و با رعایت مقررات شدید بهداشتی باز کنند. همچنین آرایشگاه‌ها می‌توانند فعالیت خود را از اول مارس شروع کنند.

بر اساس مقررات جدید با کاهش شمار مبتلایان به کرونا به زیر 35 نفر از هر 100 هزار نفر ظرف یک هفته، برخی حوزه‌های دیگر مانند موزه‌ها، مغازه‌ها و برخی رشته‌های دیگر اقتصادی می‌توانند فعالیت‌ خود را آغاز کنند. این رقم تا پیش از شیوع نوع جدید ویروس کرونا به 50 نفر در هر 100 هزار نفر رسیده بود.

در نشست روز چهارشنبه در مورد برنامه واکسیناسیون شهروندان آلمانی، در صورت بازگشایی زودرس مدارس نیز بحث شد. زیرا در این صورت باید معلمان و کارکنان مهدکودک‌ها زودتر از موعد تعیین شده واکسینه شوند. تاکنون این گروه در رده سوم اولویت واکسیناسیون، یعنی پس از افراد سالمند و افرادی با ریسک بالای ابتلا به کرونا قرار داشتند

افزایش چشمگیر افراد آلوده به ویروس های جهش یافته 

موسسه روبرت کخ آلمان برخی از داده‌های مبتلایان به کرونا را که مشکوک به ابتلا به ویروس جهش یافته بودند مورد آزمایش قرار داده است. این بررسی نشان داده که تعداد کسانی که به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا هستند دو برابر شده است.

در آخرین هفته ماه ژانویه تنها پنج درصد مبتلایان آزمایش‌شده به گونه جهش یافته ویروس کرونا آلوده بودند ولی در هفته اول فوریه این رقم به 12 درصد رسید.

در هفته‌های گذشته ویروس جهش یافته کرونا در شهرهای متعددی گسترش پیدا کرد. دو ویروس جهش یافته کرونا قدرت سرایت بیشتری از نوع قدیمی این ویروس دارند و در نتیجه می‌توانند سریعتر پخش شوند. به عنوان مثال دانمارک اعلام کرده که تا اوایل ماه مارس (ماه آینده میلادی) 80 درصد مبتلایان جدید کرونا با ویروس B.1.1.7 به بیماری کووید 19مبتلا می‌شوند.

556 مرگ کرونایی روزانه

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 9860 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 556 مرگ کرونایی جدید خبر داده است.

بر اساس جدیدتین آمارها تا به حال در آلمان 2,324,720 نفر به کرونا مبتلا شده و 64722 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/