شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا

صف دانشجویان فرانسوی برای تهیه غذا

صف دانشجویان فرانسوی برای تهیه غذا

دانشجویان فرانسوی به دلیل بحران به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا برای تأمین غذای خود مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی شده‌اند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز در گزارش امروز (جمعه) خود اعلام کرد دانشجویان فرانسوی به‌دلیل بحران کرونا در این کشور مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی هستند تا کمک غذایی جمع‌آوری کنند.

بحران شیوع ویروس کرونا به بحران اقتصادی در فرانسه منجر شده و متعاقبا دانشجویان این کشور مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی برای تأمین مایحتاج خود هستند.

لینکی نام سازمان مردم نهادی (NGO) است که در حال حاضر اقدام به تامین غذای دانشجویان فرانسوی شده است.

برخی از دانشجویان که در این صف‌ها ایستادند به رویترز گفتند: «ما حتی تا پایان ماه نمی‌توانیم خود را تامین کنیم. در چنین مواقعی ما معمولا در تجمعات اعتراض خود را ابراز می‌کنیم. اما در حال حاضر به‌دلیل شیوع کرونا نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم. همچنین اکنون به‌دلیل مقررات منع رفت‌وآمد کرونایی، نمی‌توانیم بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر کار کنیم و این نیز بی‌تاثیر در وضع کنونی ما نیست.»

دانشجوی دیگری نیز در این باره گفت: «درحال حاضر تامین مواد غذایی سخت شده است. اصلاحات جدید باعث شده من به شخصه ۱۰۰ یورو از دست بدهم و به همین دلیل به کمک لینکی احتیاج دارم. اوضاع حال حاضر بسیار پیچیده است.»

یکی از مسئولان این سازمان مردم نهاد گفت: «ما با دانشجویان مستقیم ارتباط می‌گیریم و وضعیت آن‌ها را می‌بینیم. برخی از آن‌ها در وضعیت سختی قرار گرفتند و برخی حتی نمی‌توانند بلیط تهیه کرده و به اینجا بیایند. به همین دلیل نیز تلاش ما این است که به آن‌ها کمک کنیم.»

برخی از دانشجویان نیز داوطلبانه به این سازمان کمک می‌کنند. یکی از آن‌ها نیز در این باره گفت: «من هم پیش‌تر دانشجو بودم و در حال حاضر برای کمک آمده‌ام. من هم روزی از این کمک‌ها دریافت کردم و امروز هم به دیگران کمک می‌کنم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران