شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#کودکان#سال جاری

نهادهای وابسته به سازمان ملل:

نیمی از کودکان زیر ۵ سال یمنی از سوء تغذیه شدید رنج خواهند برد

نیمی از کودکان زیر ۵ سال یمنی از سوء تغذیه شدید رنج خواهند برد

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند که نیمی از کودکان زیر ۵ سال یمنی در سال جاری میلادی از سوء تغذیه شدید رنج خواهند برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، شماری از سازمانهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله فائو، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی نسبت به وضعیت موجود در یمن هشدار دادند.

بنا بر اعلام این سازمانها، نیمی از کودکان زیر ۵ سال یمن (رقمی حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر) در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) از سوء تغذیه رنج خواهند برد و صدها هزار نفر از آنها احتمالاً به دلیل کمبود کمک های بشردوستانه جان خود را از دست خواهند داد.

سازمانهای مذکور در بیانیه ای مشترک با اعلام این خبر افزودند: پیش بینی می شود ۴۰۰ هزار نفر از کودکان یمنی در صورتی که کمک های فوری دریافت نکنند، بر اثر سوءتغذیه شدید جان خود را از دست بدهند.

در ادامه بیانیه گفته شده است که پیش بینی می شود در سال جاری میلادی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن باردار یا شیرده در یمن از سوء تغذیه شدید رنج ببرد.

یکی از مسئولان یونیسف در این رابطه اظهار داشت: هر روزی که می گذرد اگر اقدامی صورت نگیرد، کودکان بیشتری در یمن از بین خواهند رفت. سازمان های بین المللی باید بتوانند بدون هر گونه موانع، کمک های انسانی خود را به یمن ارسال کنند.

کد خبر 5145097