قلب کوهنورد بجنوردی در کوه باباموسی از تپش افتاد + عکس

 کوهنورد بجنوردی در کوه باباموسی به کام مرگ فرو رفت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: یکی شهروند بجنوردی هنگام کوهنوردی در ارتفاعات کوه «باباموسی» در شمال شرق این شهر دچار ایست قلبی شده و جان باخت.

ابراهیم سارمی روز جمعه اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۱ و سه دقیقه امروز به این جمعیت گزارش شد که یک تیم کوهستان و واکنش سریع از مسیر کوهنوردی و ۲ تیم نیز با ۲ دستگاه آمبولانس از مسیر منتهی به ارتفاعات منطقه اعزام شدند.

وی افزود: تیم امدادی کوهستان پس از رسیدن به صحنه ارزیابی اولیه را انجام داد و مشخص شد فرد دارای علایم حیاتی نیست با این وجود بلافاصله عملیات احیای قلبی ریوی وی را آغاز کرد.

مرگ تلخ کوهنورد بجنوردی

سارمی با بیان اینکه انجام احیای قلبی و ریوی، نتیجه بخش نبود و فرد جان باخته بود، اظهار داشت: این فرد به محل توقف آمبولانس منتقل و به نیروهای درمانی تحویل شد.

وی افزود: به علاقه مندان به فعالیت های ورزشی توصیه می شود آموزش های کمک های اولیه را فرا گیرند تا در صورت بروز حادثه بتوانند امدادرسانی و اقدامات اولیه را برای افراد حادثه دیده انجام دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: به مردم توصیه می شود هرگز به صورت انفرادی در طبیعت و بویژه در کوهستان، تردد نداشته باشند و در این عرصه ها به صورت گروهی حضور یابند.

ارتفاعات باباموسی در ضلع شمال شرقی بجنورد که به بوستان نمونه ملی بابا امان منتهی می شود، محل تفریح و نیز کوهنوردی سبک علاقه مندان به این رشته ورزشی محسوب می شود که شمار زیادی از ورزشکاران، جوانان و حتی خانواده های بجنوردی در روزهای پایانی هفته در آن حضور می یابند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.