شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#فلسطین

تلاش ابومازن برای کنارگذاشتن البرغوثی از صحنه سیاسی


تلاش ابومازن برای کنارگذاشتن البرغوثی از صحنه سیاسی

یک رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به «مروان البرغوثی»، اسیر فلسطینی دربند تل آویو، پیشنهاد داده است که در مقابل دریافت مزایایی؛ از تمایل خود برای نامزدی در انتخابات آتی ریاست تشکیلات خودگردان صرف نظر کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، منابع صهیونیست اعلام کردند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به «مروان البرغوثی» اسیر فلسطینی پیشنهاد داده است که از تصمیم خود برای نامزد شدن در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان صرف نظر کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ابومازن به مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده است که در مقابل دریافت مزایایی؛ از عزم خود برای نامزدی در انتخابات آتی ریاست تشکیلات خودگردان صرف نظر کند.

طبق این گزارش، این پیشنهاد توسط «حسن الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در جریان دیدارش با البرغوثی در زندان «هدریم» مطرح شده است.

این شبکه به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد که حسن الشیخ پیشنهاد مستقیم محمود عباس را به اطلاع البرغوثی رسانده و از او خواسته است که در مقابل قرار گرفتن در رأس فهرست کمیته مرکزی جنبش فتح در انتخابات پارلمانی و اختصاص اختیاری 10 عضو این فهرست به وی و همچنین کمک مالی به خانواده‌اش؛ از نامزد شدن برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین منصرف شود.

این پیشنهاد پس از آن به البرغوثی داده شده است که نظرسنجی‌ها در کرانه باختری نشان داد که این اسیر فلسطینی از محبوبیت مردمی بالایی برخوردار بوده و محبوبیت وی بیشتر از محمود عباس است.

طبق این گزارش، البرغوثی تاکنون پاسخی به این پیشنهاد نداده است، اما در روزهای اخیر به نظر می‌رسد که برای تصدی پست ریاست تشکیلات خودگردان مصمم است.

این از اظهارنظرهای نزدیکان وی مشخص می‌شود و اینکه طرحش شرکت در انتخابات 31 جولای آینده است و اینکه پس از برگزاری انتخابات دست به اعتصاب غذای نامحدود با هدف فشار بین المللی به رژیم صهیونیستی برای آزادی وی به عنوان رئیس منتخب فلسطینی بزند.

تاکنون تشکیلات خودگردان فلسطین واکنشی به این موضوع نشان نداده است اما «حسین الشیخ» شب گذشته اعلام کرد که با البرغوثی تحولات بین المللی و منطقه ای و گفتگوی ملی فلسطینی و آمادگی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین و ریاستی را مورد رایزنی قرار داده است.

انتهای پیام/