شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مسکن#مردم ایران#دولت#طرح ملی مسکن

مردم ایران به طرح مسکن ملی بی‌اعتماد هستند

محمود محمودزاده

محمودزاده گفت: طرح ملی مسکن از یکسال و نیم پایانی عمر دولت در حالی شروع شد که با بی اعتمادی مردم مواجه بود.

به گزارش مشرق؛ محمود محمود زاده معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: طرح ملی مسکن از یکسال و نیم پایانی عمر دولت در حالی شروع شد که با بی اعتمادی مردم مواجه بود. افکار عمومی آنچنان که باید و شاید در خصوص این طرح اقناع نشده بود و دلیل آن قضاوت‌های نادرست در خصوص طرح مسکن مهر است که میراث گذشته بود.  

او ادامه داد: مردم گمان داشتند که این طرح پروژه‌ای حاشیه‌دار است که ممکن است با بحران روبرو شود، اما این طرح  با استراتژی و تصمیم‌گیری قوی به مرحله اجرا در آمد.  

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ذهنیت‌های ایجاد شده درباره مسکن مهر اشتباه است، تصریح کرد: اکثریت پروژه‌های مسکن مهر در همان سال‌های ابتدایی تحویل مردم شد و دلیل اینکه برخی پروژه‌ها به طول انجامید این است که این پروژه‌ها به دلایل مختلف از سال گذشته آغاز شده اند.  

او با اشاره دلایل اجرای طرح ملی مسکن گفت: وجود رشد جمعیت منفی برای اولین بار در تاریخ کشور، سهم بالای مسکن در تشکیل خانواده و سبد خانوار همچنین وجود فاصله بین قیمت تمام شده ساختمان و توان خرید مردم از جمله دلایلی بود که دولت به برنامه طرح ملی مسکن ورود کرد.   

او با بیان اینکه این طرح از پشتوانه درآمد نفتی برخوردار نیست و در لایحه بودجه منابعی برای این طرح در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات با عزم جدی اقدام کردیم و به لطف خدا در حال حاضر ۵۰۴ هزار واحد مسکن ملی وارد فاز اجرایی شده است.  

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال پروژه‌های افتتاحی داریم که در امسال شروع شده است و این مرهون تجربه‌ای جدیدی است که ما در مدیریت ساخت مسکن در بخش خصوصی پیدا کردیم.  

او در پایان با بیان اینکه مسکن ملی صرفا یک طرح نیست که به پایان برسد و بعد مجدد کشور با کمبود شدید مسکن مواجه شود بیان کرد: مهمترین ویژگی این طرح، استراتژی تولید مستمر مسکن است. بر همین اساس حدود یک و نیم میلیون واحد را برنامه ریزی کردیم که ۴۰۰ هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی به تعهد وزارت راه و شهرسازی است، ۸۰۰ هزار واحد در قالب تفاهم نامه‌ها و ۳۰۰ هزار واحد برای دهک‌های اول تا سوم است.   

منبع: باشگاه خبرنگاران