شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جدید#نیروهای مسلح

کنگره «تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا» ۲۷ بهمن برگزار می‌شود


کنگره «تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا» 27 بهمن برگزار می‌شود

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از برگزاری کنگره «تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در قرن ۲۱» خبر داد و گفت: این کنگره با همکاری انجمن ژئوپلیتیک ایران و با هدف بررسی و ارایه عناصر جدید و موثر ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اعلام برگزاری کنگره تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در قرن 21، گفت: این سازمان جغرافیایی با بیش از نیم قرن سابقه مرجعیت در ارائه خدمات و تحلیل‌های جغرافیایی با همکاری انجمن ژئوپلیتیک ایران با هدف احصا، بررسی و ارایه عناصر جدید و موثر ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در تاریخ 27 بهمن سال جاری در محل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار خواهد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس شورای راهبردی کنگره مذکور تلفیق رویکردهای تحلیلی جغرافیای سیاسی و اندیشه‌های مرتبط با تحقق تمدن نوین اسلامی همراه با ایجاد جریان فهم کاربردی در این راستا را از اهداف دیگر برگزاری این کنگره دانست.

فخری در ادامه با تشریح محورهای همایش افزود: درجریان این رویداد علمی بیش از 70 مقاله برتر در 4 میزگرد تخصصی عبارتند از مفاهیم و بنیان‌های نظری مطالعات ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا، مطالعات کاربردی در ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا، تحولات ژئوپلیتیکی جنوب غرب آسیا و ایران و ژئوپلیتیک منطقه جنوب غرب آسیا که در کل به 16 زیر محور تقسیم می‌شوند که این موضوعات توسط نخبگان جغرافیای سیاسی به بحث گذاشته می‌شود.

ریاست سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تاکید کرد که پژوهشگران و علاقمندان می توانند بصورت غیر حضوری و مجازی با مراجعه به سایت انجمن ژئوپلیتیک در این همایش شرکت نمایند.

انتهای پیام/