شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#پول ملی#مجلس

غفلت دولت در استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا/ورود ایران به اتحادیه اوراسیا ارزش پول ملی را افزایش می دهد


غفلت دولت در استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا/ورود ایران به اتحادیه اوراسیا ارزش پول ملی را افزایش می دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جایگاه اتحادیه اوراسیا در مراودات اقتصادی بر ضرورت استفاده از این ظرفیت تاکید کرد و گفت:ورود ایران به این اتحادیه گامی بلند در مسیر توسعه اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجتبی یوسفی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی اتحادیه اورآسیا اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اتحادیه‌ها در حوزه دیپلماسی اقتصادی که به تبع دیپلماسی سیاسی اتفاق می افتد می تواند هژمونی بسته غرب را به چالش بکشاند؛ معاهدات نوپدید بر پایه اقتصاد سیاسی و دیپلماسی اقتصادی شکل می‌گیرند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نایب رئیس گروه دوستی ایران و روسیه با بیان اینکه نقش و ظرفیت اقتصادی کشورهایی مانند چین و روسیه به عنوان بازیگران مهم در حوزه بین‌الملل غیرقابل کتمان است، افزود: اتحادیه‌هایی مانند اورآسیا می‌تواند تعادلی در حوزه دیپلماسی اقتصادی و سیاسی منطقه ایجاد کند به ویژه برای کشوری مانند ایران که به دلیل حضور در غرب آسیا و دسترسی به آبهای آزاد و تنگه هرمز به عنوان دروازه توزیع حدود نیمی از سوخت و انرژی به کشورهای جهان از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی برخوردار است، می‌تواند در منطقه موثر باشد و کشورهای شرقی را به بازار اروپا و غرب متصل کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه به هر دلیلی در زمینه استفاده از ظرفیت اتحادیه‌های منطقه‌ای غفلت کردیم و با گره زدن همه موضوعات سیاسی به کشورهای اروپایی و غرب نقش دیپماسی اقتصادی منطقه‌ای را جدی نگرفتیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امیدواریم ورود ایران به اتحادیه اورآسیا فتح بابی باشد برای استفاده از ظرفیت حدود 700 میلیون نفری کشورهای همسایه که یقیناً به توسعه اقتصادی، افزایش ارزش پول ملی و ایجاد اشتغال در کشورمان کمک شایانی خواهد کرد.

 یوسفی با بیان اینکه جنگ در دنیای امروز ؛ جنگ اقتصادی است و هر کشوری تلاش می‌کند بازار بیشتری را به خودش اختصاص دهد، ادامه داد: امید است بتوانیم از ظرفیت‌های کشور در این جهت به خوبی استفاده کنیم؛ بنده به عنوان نایب رئیس گروه دوستی ایران و روسیه معتقدم باید از ظرفیت‌های اتحادیه های آسیایی به ویژه اوراسیا بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در این حوزه دولت می‌تواند با ارائه لایحه زمینه پیوستن ایران به اتحادیه ها و کنوانسیون کشورهای همسایه را تسهیل کند در غیر اینصورت با اقداماتی که در حال انجام دادن هستیم؛ از ظرفیت مجلس برای الحاق به کنوانسیون ها و اتحادیه های جدید استفاده می‌کنیم که زیرساختی برای توسعه اقتصادی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/