شهر خبر

سفارت آمریکا ادارات دولتی افغانستان را به فساد متهم کرد


سفارت آمریکا ادارات دولتی افغانستان را به فساد متهم کرد

سفارت آمریکا در کابل با اشاره به معرفی برخی مقام‌های دولتی افغانستان به دادستانی اظهارداشت که فساد در ادارات دولتی افغانستان باید متوقف شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت آمریکا در کابل در توئیتر نوشت که ده‌ها تن از مقام‌های دولتی افغانستان به دلیل فساد در بودجه‌ اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا به دادستانی معرفی شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این سفارت گفته است که فساد در ادارات دولتی افغانستان باید متوقف شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پیش از این، «فرانک واگل» عضو ارشد سازمان «شفافیت بین‌الملل» اعلام کرد: عدم موفقیت دولت افغانستان در مبارزه با فساد اداری در این کشور سبب افزایش حمایت مردم افغانستان از گروه طالبان شده است.

وی گفته بود که فقدان حاکمیت قانون و فساد اداری از عوامل اساسی بحران در افغانستان است.

همچنین «مایکل کوگلمن» پژوهشگر ارشد اندیشکده «ویلسون» گفته بود: آمریکا با درک این که سرازیر شدن مبالغ هنگفت به فساد در افغانستان دامن می‌زند، از این پدیده به عنوان ابزار استفاده کرد.

کوگلمن درباره نقش آمریکا در گسترش فساد در افغانستان اظهارداشت: مطمئن نیستم که بگویم آمریکا از فساد به عنوان ابزار استفاده کرد اما سوء ظن درباره این موضوع از دیر باز وجود داشت و این گزارش آن را بسیار روشن ساخته است.

«جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان  نیز پیش‌تر گفته بود، مبالغی را که اداره توسعه بین‌المللی آمریکا موسوم به «USAID» در افغانستان هزینه کرده سبب گسترش فساد در افغانستان شده است.

انتهای پیام/.