شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هرمزگان#کرونا

علت خیز افزایشی ابتلا به کرونا در هرمزگان چیست؟

علت خیز افزایشی ابتلا به کرونا در هرمزگان چیست؟

علت خیز افزایشی ابتلا به کرونا در هرمزگان چیست؟
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: سفر رفتن، شرکت در دورهمی ها و تجمعات، حضور کارگران فصلی، مصرف قلیان و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از مهمترین دلایل افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان هرمزگان است.

دکتر فاطمه نوروزیان بهداشت نیوز، با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از شهرستانهای هرمزگان آمار ابتلا به کرونا به شدت رو به افزایش است، افزود: در شهرستان بندرلنگه به مدت پنج هفته افزایش موارد مثبت وجود داشت که سرانجام این آمار رو به کاهش است اما در شهرستان های بستک و پارسیان موارد رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه این موارد ناشی از سفر رفتن، شرکت در دورهمی ها و تجمعات، حضور کارگران فصلی، مصرف قلیان و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است، اضافه کرد: در شهرستان های شرق استان از جمله میناب و رودان و جزایر قشم و کیش موارد ابتلا به کرونا همچنان رو به افزایش است و به طور کلی در کلیه شهرستان ها موارد رو به افزایش است که دلیل عمده آن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی سبب طغیان بیماری شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از ۲۲ بهمن ماه واکسیناسیون کرونا برای گروه اول هدف آغاز شده و این واکسن به ۶۳ نفر از پرسنل شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه (ای سی یو) بخش کووید۱۹ بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تزریق شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۱۷ نفر از پرسنل شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت ابولفضل(ع) میناب واکسینه شدند، اظهار کرد: اکنون کادر درمان و بهداشت و سالمندان بالای ۶۵سال دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند.

نوروزیان با اشاره به اینکه در بیست و سومین روز از بهمن ماه، فوتی ناشی از کرونا در هرمزگان به ثبت نرسید تا شمار جان باختگان این بیماری در استان همان ۱۰۰۷ نفر باقی بماند، تصریح کرد: اکنون از ۱۱۷بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۲۵نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۷نفر از آنها وخیم است و اکنون در استان ۱۰۵۴ نفر در قرنطینه خانگی هستند.