شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ارتش#ارتش سوریه

پس از ۸ سال؛

ارتش سوریه در شهر طفس در استان درعا مستقر شد

ارتش سوریه در شهر طفس در استان درعا مستقر شد

نیروهای ارتش سوریه پس از گذشت ۸ سال از اشغال شهر طفس توسط تروریستهای جبهه النصره توانستند در این شهر مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یگان های ارتش سوریه با همراهی نیروهای پلیس نظامی روسیه پس از هشت سال وارد شهر «طفس» در استان درعا شدند.  نیروهای سوری در نزدیکی بیمارستان ملی و شورای شهر طفس مستقر شده اند.

قرار است به زودی استقرار ارتش سوریه در شهر طفس به صورت کامل انجام شود و موسسات و نهادهای دولتی نیز به طور تدریجی فعالیت خود را در این شهر آغاز کنند. در همین راستا یگان های مهندسی ارتش سوریه عملیات پاکسازی و مین روبی را در اطراف مزارع طفس آغاز کرده اند.

عناصر تروریستی جبهه النصره سال ۲۰۱۳ طفس را اشغال کرده بودند. پس از آزادسازی غرب درعا که هم مرز با جولان اشغالی است، در آن زمان، توافقی بین دولت سوریه و تروریست‌ها صورت گرفت.

بر اساس این توافق، تروریست‌ها باید طفس را به مقصد ادلب ترک می‌کردند. برخی از آنها نیز پذیرفتند که به شرط خلع سلاح، در این شهر بمانند. شماری از آنها اما کاملا این توافق را رد کردند و مرکز شهر را از آن زمان در اشغال خود داشتند.

منبع مذکور ادامه داد، پس از نشست افراد سرشناس استان درعا با ارتش سوریه و نیروهای روس، این افراد متعهد شدند که ثبات در طفس برقرار شود، هیچ حادثه امنیتی رخ ندهد و تروریست‌ها نیز سلاح‌های خود را تحویل دهند.

کد خبر 5144911