شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#رئیس مجلس

قالیباف: مجلس شورای اسلامی از تقویت روابط راهبردی بین ایران و چین حمایت می‌کند


قالیباف: مجلس شورای اسلامی از تقویت روابط راهبردی بین ایران و چین حمایت می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه به لی جان شو رئیس کمیته دائمی کنگره ملی و وانگ یانگ رئیس مجلس مشورتی جمهوری خلق چین فرارسیدن عید بهاره و سال نو چینی را تبریک گفت.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه به لی جان شو رئیس کمیته دائمی کنگره ملی و وانگ یانگ رئیس مجلس مشورتی جمهوری خلق چین فرارسیدن عید بهاره و سال نو چینی را تبریک گفت و بر توسعه و گسترش همکاری‌های دوستانه در عرصه های گوناگون تأکید کرد.  

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 متن پیام ها به شرح ذیل است:

*جناب آقای لی جان شو 

رئیس محترم کمیته دائمی کنگره ملی جمهوری خلق چین

 عالیجناب؛ 

صمیمانه ترین تبریکات خود را به مناسبت فرارسیدن عید بهاره و سال نو چینی به جنابعالی و ملت جمهوری خلق چین ابراز می نمایم . 

ضمن قدردانی از گفتگوهای سازنده و مؤثر فی مابین در نشست مجازی اخیر، مایلم بر باور مشترک مجالس دو کشور مبنی بر توسعه و گسترش همکاری های دوستانه در حوزه های گوناگون که از اصول راهبردی سیاست خارجی در کشور می‌باشد تاکید نموده و تصریح نمایم، مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی برای تحکیم و تقویت روابط راهبردی فی مابین حمایت و پشتیبانی می نماید.

اطمینان دارم ، با مساعی مشترک شاهد فصل نوینی از همکاری های مشترک خواهیم بود. فرصت را مغتنم شمرده ، سلامت و موفقیت روز افزون جنابعالی و نمایندگان محترم کنگره ملی و دولت و ملت کشور دوست جمهوری خلق چین را آرزو می نمایم . 

* محمد باقر قالیباف

 رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

براساس این گزارش، متن پیام دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس مجلس مشورتی سیاسی جمهوری خلق چین به شرح ذیل است:

جناب آقای وانگ یانگ 

رئیس مجلس مشورتی سیاسی جمهوری خلق چین 

عالیجناب ؛ 

خرسندم بهترین تبریکات و تهنیت های خود را به مناسبت فرارسیدن عید بهاره و سال نو چینی ابراز نمایم . 

با کمال مسرت به استحضار عالی می رسانم که اخیرا گفتگوهای سازنده و مهمی فیمابین اینجانب و عالیجناب لی جان شو، رئیس محترم کمیته دائمی کنگره ملی جمهوری خلق چین طی نشست رسمی ( مجازی ) انجام شد. مایلم بر باور مشترک مجالس دو کشور مبنی بر توسعه و گسترش همکاری های دوستانه در حوزه های گوناگون که از اصول راهبردی سیاست خارجی در کشور می‌باشد تاکید نموده و تصریح نمایم، مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی برای تحکیم و تقویت روابط راهبردی فی مابین حمایت و پشتیبانی می نماید . اطمینان دارم ، با مساعی مشترک شاهد فصل نوینی از همکاری های مشترک خواهیم بود . 

فرصت را مغتنم شمرده ، سلامت ، شادکامی و بهروزی جنابعالی ، ملت و دولت کشور دوست جمهوری خلق چین را آرزومندم . 

محمد باقر قالیباف 
رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران.

انتهای پیام/